איילת בן דוב, אור מעודה תורכיה והמוצרים שייארזו ויחולקו למשפחות

"ראיתי אותן בבית הספר, שתי אחיות רזות עם בגדים בלויים, הבנתי שהן זקוקות לעזרה"

איילת בן דוב מנהלת יחד עם אור מעודה תורכיה את עמותת "מקום מלא אור". לקראת מבצע התרומות הענק של פסח הפך ביתה לחמ"ל גדול בו נארזות חבילות המזון ומשם מועברות באמצעות מתנדבים לבתי משפחות רבות

פורסם בתאריך: 24.3.21 15:25

חלק גדול מזמנה מקדישה איילת בן דוב, מזכירה רפואית של מכבי שירותי בריאות בראש העין, לפעילותה ההתנדבותית בעמותת "מקום מלא אור" בעיר. רגע לפני חג הפסח ולקראת מבצע תרומה ענק למשפחות נזקקות, היא הפכה את ביתה יחד עם שותפתה לניהול העמותה אור מעודה תורכיה, לחמ"ל שבו נארזות חבילות המזון ונשלחות לבתים בעזרת מתנדבים. "מאז שאני זוכרת את עצמי, אני מתנדבת, כל פעם במסגרת אחרת", היא מספרת. "הכל התחיל לפני שנים, כשבאחד מבתי הספר ראיתי שתי אחיות רזות מאוד עם בגדים בלויים. בדקתי קצת יותר, והבנתי שהן זקוקות לעזרה. ומאז מידי שבוע הייתי מניחה שקית של אוכל, בגדים וצעצועים בכניסה לביתם. עד היום הן לא יודעות מי עומד מאחורי החבילות המסתוריות ואני גם מעולם לא רציתי שיפגשו בי או שידעו שזאת אני. לא רציתי שזה יביך אותן וגם אני התביישתי. ככה זה עבד במשך כמה שנים".
את חלק מהאנשים להם מסייעת העמותה פגשה בן דוב במקום עבודתה. "אני נפגשת מידי יום עם מטופלים שמגיעים למרכז הרפואי של מכבי בראש העין", היא מספרת, "כשאדם מגיע לרופא, הוא זקוק לעזרה ואני תמיד מנסה לראות מעבר. כך למשל, יש קשישה ערירית שאנחנו מבשלים עבורה אוכל חם כל יום שישי. אני נמצאת בקשר עם הרופא שלה כדי לוודא שלא חסר לה כלום. אני משתדלת לעזור כמה שיותר".
יחד עם חברתה אור מעודה תורכיה היא מנהלת כאמור את עמותת "מקום מלא אור", שעובדת בשיתוף עם מחלקת הרווחה בעיר ומסייעת למשפחות נזקקות, החל מחלוקת מזון שבועית, בגדים, ציוד לבית הספר ועד להפקת אירועים למשפחות מעוטות יכולת. הטלפון שלה לא מפסיק לצלצל במהלך היום וגם את בני משפחתה היא רותמת לטובת מפעל החסד שהקימה: "הילדים הם חלק בלתי נפרד מהעשייה. הילדים שלי משתתפים באריזות ובחלוקה ושותפים מלאים לכל פעילות. הבת הגדולה מתפעלת את הבית כי אני כמעט ולא נמצאת שם".
בן דוב ומעודה תורכיה מחלקות מידי שבוע מאות חבילות מזון למשפחות נזקקות בעיר, וכל חלוקה היא מבצע בפני עצמו. עכשיו, על רקע המשבר הכלכלי בעקבות משבר הקורונה, ולקראת חג הפסח, נערכים בעמותה למבצע חלוקה רחב מהרגיל. "הקורונה הגדילה משמעותית את מספר המשפחות שזקוקות לעזרה שלנו. פסח הוא חג עם סלי מזון יקרים, ואנחנו עושים הכל כדי שלא יחסר לאף אחד כלום על השולחן במהלך ימי החג", מציינת איילת.
השנה לא הצליחו בעמותה להשיג מבנה ציבורי שבו יארזו את חבילות המזון ולכן החליטה איילת להפוך את ביתה הפרטי לחמ"ל אריזה ושילוח. כל המתנדבים שלוקחים חלק במבצע יגיעו לביתה בשבוע הקרוב כדי לארוז מאות חבילות ולשלוח אותן למשפחות. "לא חשבתי פעמיים. המבצע חייב לצאת לדרך ואם נדרש לעשות את זה בביתי שלי, זה מה שנעשה", היא אומרת. על השאלה ממי קיבלה את "גן ההתנדבות" היא עונה: "אבא שלי ז"ל היה כל כולו אדם של נתינה ועשייה, בגלוי ובסתר. גם לאחר שנפטר גילינו דברים שעשה ואנשים שלהם עזר במשך שנים בלי ידיעתנו. כנראה שנשמתי את זה וכך אני נוהגת, כמוהו, היום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר