שכונת פסגות אפק. אילן חתוכה
שכונת פסגות אפק. אילן חתוכה

כאן לא בונים: תוקפא הבנייה בראש העין בגלל הפקקים

הוועדה המחוזית החליטה לעכב את המשך הבנייה בעיר עד שימולאו מספר תנאים בתחום התחבורה

פורסם בתאריך: 8.10.17 12:44

האם בקרוב יפסקו באופן זמני היתרי הבניה לאלפי יחידות דיור בשכונת פסגות אפק? בעירייה בוחנים בימים האלו החלטה של הוועדה המחוזית לפיה ייעצר הליך מתן ההיתרים עד ליצירת תשתית תחבורה ראויה עבור התושבים שמתגוררים במקום או שיכנסו לגור שם בעתיד. בעירייה מציינים כי הם בוחנים את ההחלטה.
כזכור, התושבים, כמו גם חלק מחברי המועצה, טוענים כי התשתיות אינן עומדות בקצב הבניה ואכלוס המתחמים, וכי בשכונה אין מתנ"ס או קופת חולים, אין מספיק גני ילדים ובכלל יש מחסור בשטחי ציבור. כל זאת לצד הפקקים הקיימים בכניסה וביציאה מהשכונה שכן טרם הורחבו או נסללו כל הכבישים לשכונה או שהותאמו לגודלה של העיר.
אחת הסיבות להחלטה היא מצבו של כביש 5, אחד הכבישים המרכזיים באזור המרכז שחוצה את המרכז ממזרח למערב ונוסעים בו בין היתר גם גם אלפי כלי רכב שיוצאים או נכנסים לראש העין. כבר חודשים ארוכים שדורשים תושבים מראש העיר לצד ראש העיר שלום בן משה ופעילים שונים, ממשרד התחבורה, להקים נתיב תחבורה ציבורי על כביש 5 שיאפשר לנוסעי התחבורה הציבורית להגיע מהר יותר ליעדם ולא לעמוד בפקקים. למרות הפניות, ולמרות הודעות משרד התחבורה, נתיב שכזה טרם נסלל. יש לציין כי הקצאת נתיב מתוך הנתיבים הקיימים בכביש עלול ליצור קטסטרופה של ממש עבור הנהגים הפרטיים.

שלום בן-משה. צילום זאב שטרן

שלום בן-משה. צילום זאב שטרן

מלבדו, גם כביש 444, שמחבר בין ראש העין לכיוון מזרח ולכיוון כביש 1 שמוביל לירושלים, ומחבר לכביש 471, וגם הוא עמוס מידי יום, אך בימים אלו ישנן עבודות בשטח להרחבתו שאמורות להקל על הפקקים שקיימים בו.

פרט ליצירת נתיב תחבורה ציבורית בכביש 5, דורשת הוועדה גם העדפה של נתיבי תחבורה ציבוריים בתוך רחובות בעיר, כמו למשל כביש שלמה המלך, יהודה הלוי, המרץ וקיבוץ גלויות, וכך גם בכביש 444 ובחלק המוביל לרכבת ראש העין. יש לציין כי ההגעה לרכבת ראש העין היא אחד מהמחדלים העיקריים של העיר, כאשר גם אם תושבים בוחרים בתחבורה הציבורית לתחנת הרכבת, היא אינה מגיע בזמן לתחנה בשל הפקקים בהם עומדים האוטובוסים בדרכם לשם. בנוסף, ציינו בוועדה על הצורך בנתיבי תחבורה ציבוריים בכביש 444, בחלק שמוביל להתחברות עם כביש מכבית, ובכביש 483. תנאי נוסף הוא הפעלת תחנת הרכבת דרום ובניית גשר המוביל.
עם זאת תושבים בשכונה מברכים על ההחלטה. "קיימנו לחץ במשך שנתיים וכנראה שעכשיו זה מתחיל לשאת פירות", אומר זוהר אהרוני, אחד מהפעילים בשכונה, "עכשיו אני מבין את הדחיפה המאוד גדולה שהייתה לאחרונה בכל הקשור להיתרי בניה, יכול להיות שזה קשור לשינוי שתוכנן להיות. במידה ואכן יעצרו את ההיתרים אז אנחנו לא מתלוננים, כי המצב באמת לא טוב. עובדתית התשתיות לא עומדות בקצב הבניה. אין תשתיות, יש בניינים. למשל בשבוע שעבר יצאתי לעבודה בשעה ברבע לשבע בבוקר ולקח לי חצי שעה לצאת מהעיר. אומרים שכל המדינה ככה, אבל בואו נחשוב איך זה לא יהיה כך. מלבד הפקקים, אין מספיק גני ילדים. ואין מספיק מתנ"סים או מוסדות אחרים. אני יכול לומר שאני מוציא את הבת שלי בת השנה וחצי מהגן אחרי שאני עובר בפקקים בכניסה לעיר, והדבר האחרון שיש לי כוח אליו הוא להיכנס שוב לפקקים כדי לקחת את הבת שלי לגן שעשועים אחר מאשר מה שיש לנו בשכונה. לכן כל יום עשרות הורים נמצאים עם ילדיהם באותו הגן הקטן שיש לנו. אין מגרשי ספורט, ואפילו אין מדרכות. אני חצי שנה בלי רחוב מתחת לבית, אפילו את זה אין. בסופו שח דבר, אני רוצה לראות הלכה למעשה. בזמן הזה שאין היתרים אז צריך לדרוש את מה שחסר בשכונה".

צילום אילוסטרציה אוריאל סיני

פקקים. צילום אילוסטרציה אוריאל סיני

תגובת העירייה: "הסכם הגג בראש העין ימשיך לפעול כמתוכנן בכפוף להתניות על היתרי הבנייה על העיכוב בתשתיות תחבורתיות. הועדה המחוזית קבעה את ההתניות התחבורתיות בתיאום ובהסכמה של משרד השיכון. ראש העיר הגיע להבנות והסכמות עם משרדי האוצר והשיכון לפיהן תתבצע התאמה של הסכמי הגג למציאות המשתנה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר