תלמידי בית החינוך שמעון פרס

כבוד גדול: תלמידי בית החינוך שמעון פרס זכו באולימפיאדת החלל | צפו ברגע הזכייה

216 בתי ספר ו-4,000 תלמידים השתתפו השנה באולימפיאדה, המשימה שבחר בית חינוך שמעון פרס לחקור הייתה התיישבות אנושית בירח

פורסם בתאריך: 1.6.21 14:49

בית חינוך שמעון פרס מראש העין הוא הזוכה במקום הראשון בגמר אולימפיאדת החלל השביעית ע"ש אילן רמון לבתי הספר היסודיים תשפ"א. למעלה מ-4,000 תלמידים ותלמידות השתתפו השנה באולימפיאדה והתבקשו לבנות מטען ייעודי שישלח על גבי הנחתת במשימת "בראשית 2". בפעם הראשונה בתחרות, זכו המשתתפים בשלב חצי הגמר לליווי צמוד של מנטורים מעמותת SpaceIL. שלב הגמר נערך במתכונת מקוונת.

המשימה שבחר בית חינוך שמעון פרס לחקור הייתה נושא ההתיישבות האנושית בירח. לאור ההבנה שיש תנאים טובים יותר לחיים על הירח בתוך צינורות הלבה (הגנה מקרינה, מטאוריטים וטמפרטורה נוחה יותר) בנה ביה"ס מודל של ננו רובוטים אוטונומיים – חמישה מהם בהשראת עכבישים והשישי בצורת כדור. כל אחד מהרובוטים בעל חיישן אחר ובודק משהו אחר בצינורות הלבה. לפי המודל המידע מועבר לשאר הרובוטים וביחד הם עובדים בשיתוף פעולה וממפים את המערה גם במפה וגם באיסוף מידע.

שר המדע והטכנולוגיה, ח"כ חילי טרופר, אמר: "תחושה נהדרת לקחת חלק באולימפיאדת החלל. גדל לנו לנגד העיניים דור צעיר של תלמידות ותלמידים מלאי מוטיבציה לחקר, ללמידה ולמצוינות. צפינו בעבודה מדהימה של התלמידים, שהתמודדו עם אתגרים חברתיים, טכנולוגיים ומדעיים במטרה להפוך את החיים שלנו לטובים ומשמעותיים יותר. בהיבט הזה – כולם זוכים. ההשתתפות בתחרות שכזו היא הדבר המשמעותי בתהליך שלנו ללמידה ולשאיפה למצויינות. המון מזל טוב לתלמידי בית החינוך שמעון פרס מראש העין על הזכייה בתחרות".

שי-לי שפיגלמן, מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה: "אולימפיאדת החלל, המתקיימת זו השנה השביעית, היא מימוש חזונה של רונה רמון ז"ל, שפעלה לחיבור הדור הצעיר לתחום החלל ולעורר בהם השראה לחלום הכי גדול ורחוק שאפשר. אני גאה באלפי התלמידים והתלמידות, מכל רחבי הארץ ומכל המגזרים, על השתתפות, הסקרנות, היצירתיות ושיתוף הפעולה הקבוצתי. הדגמים המרשימים שהוצגו במהלך התחרות, הם ההוכחה שצומח כאן דור עתיד איכותי שימשיך לפתח את המחקר, המדע ואת תעשיית החלל הישראלית ויהווה גאווה לאומית".

לזוכים במקומות הראשונים הוענק פרס כספי לפעילות השראה מעשירה וחוויתית. תלמידי בית הספר הזוכה, בית חינוך שמעון פרס מראש העין יוזמנו בקרוב למפגש עם שר המדע והטכנולוגיה  חילי טרופר. את האולימפיאדה החלו 216 בתי ספר, 32 בתי ספר הגיעו לשלב חצי הגמר ו-11 מתוכם העפילו לשלב הגמר הגדול שנערך היום. אולימפיאדת החלל מתקיימת ביוזמה ובמימון סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה, בשיתוף הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה באגף מדעים א' במזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, המדע והטכנולוגיה. התחרות מנוהלת ומבוצעת על ידי המרכז הישראלי למצוינות בחינוך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורי

    כל הכבוד להם! גם אנחנו, מרכז יש"י המנצחים מחטיבות הביניים נשמח לקבל אותם לקבוצה בשנה הבאה!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר