שלום בן משה בהפגנה מחוץ לדיון במשרדי הועדה לתשתיות לאומיות בנושא הקמת תחנת הכוח בצומת קסם צילום דוברות העירייה

"מלחמה על הבית": עיריית ראש העין תעתור נגד אישור תחנת הכוח בקסם

הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) המליצה השבוע לממשלה לאשר את התוכנית להקמת התחנה. שלום בן משה: "על גופנו התחנה הזו תקום, למרות הסכנות הרבות ממשיכה הוועדה לצדד בעמדת היזמים"

פורסם בתאריך: 28.12.21 15:22

הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) המליצה השבוע לממשלה לאשר שלוש תכניות להקמת תחנות כח גזיות חדשות- תחנת הכוח בצומת קסם (תת"ל 98), תחנת הכוח opc חדרה ואת הגדלת תחנת דוראד. החלטת הוות"ל התקבלה על רקע מאבק ארוך שמקיימות הרשויות המקומיות באזור נגד הכוונה להקים תחנת כוח בצומת קסם.
את התחנה בצומת קסם מקדמת חברת קסם אנרגיה שבשליטת מבטח שמיר. מדובר במאבק משותף לעיריית ראש העין, עיריית כפר קאסם, יישובי הסביבה וכמובן מטה מאבק התושבים. בעיריית ראש העין ציינו כי במהלך שלוש השנים האחרונות ביצעה העירייה פעולות חשובות במטרה למנוע את הקמת התחנה. לאור החלטת הוות"ל, בכוונת העירייה להמשיך לפעול במספר ערוצים, לרבות בערוץ המשפטי, ולהגיש עתירה דחופה לבית המשפט. במסגרת העתירה תציג העירייה את טיעוניה הרבים, בהם: פגמים תכנוניים חמורים הנוגדים את "חוק התכנון והבניה", היותה מנוגדת למדיניות הממשלה, הסתמכותה על נתונים שגויים ומטעים, ניגודי עניינים חמור של מקבלי ההחלטות ופגמים מהותיים רבים נוספים היורדים לשורש הענין.

ראש העירייה שלום בן משה, אמר: "זו מלחמה על הבית ולא נאפשר את הקמת תחנת הכח בצומת קסם. אנו לא נוותר ולא נשתוק נוכח תהליכי קידום התוכנית בות"ל, המנוגדים למדיניות הממשלה והלוקים בכשלים חמורים תכנוניים, משפטיים ואחרים רבים. המלחמה כנגד הקמת התחנה תהיה קשה ביותר. אמרתי לא אחת, על גופנו התחנה הזו תקום!!! בכוונתנו לפעול במספר ערוצים, לרבות בערוץ המשפטי ולהגיש עתירה דחופה לבית המשפט, במסגרתה נציג טיעונים רבים ובהם פגמים חמורים תכנוניים, סביבתיים ומשפטיים רבים. לצערי, למרות הסכנות הרבות שהוצגו לחברי הועדה ע"י גורמי מקצוע מובילים בתחומם, המשיכה הוועדה לצדד בטענות היזמים שקיבלו סיוע מגורמים ברשות המים, וזאת בניגוד לעמדת חברת "מקורות" שקבעה כי המיקום המתוכנן לתחנה הוא פגיעה ב"קודש הקודשים של מאגר המים בישראל", ועל אף התנגדות משרדי ממשלה מרכזיים, בהם משרד הבריאות ומשרד הגנת הסביבה".

עאדל בדיר, ראש עיריית כפר קאסם, אמר: "התחנה במיקום המיועד, היא פגיעה אנושה בחיי משפחות וילדים, ואנו לא נאפשר זאת ונילחם עד הסוף".

 

 

יש לציין כי החלטת הועדה לתשתיות לאומיות מנוגדת לעמדת חברי הממשלה.
שרים וחברי כנסת מכל הקשת הפוליטית לרבות ראשי המפלגות, הצהירו בהזדמנויות שונות כי הם מתנגדים להקמת התחנה וציינו כי הם מייצגים את עמדת המפלגה שלהם. עוד נציין כי מיקום התחנה המוצע קרוב לבתי מגורים בכפר קאסם ובראש העין, והתחנה עלולה לפגוע בבריאות התושבים , לסכן את חייהם, לזהם את האוויר, לסכן את מאגר מי השתיה בישראל ועוד.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר