אישור תקציב ראש העין במועצת העיר צילום דוברות העירייה

אושר תקציב 2022 בראש העין: קרוב ל-600 מיליון שקלים

תקציבי החינוך, שיפור פני העיר, הרווחה ותקציבים נוספים גדלו. העירייה תפנה משאבים לקידום התיירות בעיר

פורסם בתאריך: 2.1.22 11:37

מועצת העיר בראש העין אישרה את התקציב לשנת 2022 שיעמוד על 592,268 מיליון ש"ח. במסגרת התקציב החדש גדל תקציב החינוךב-28 מיליון שקלים ויעמוד על 285 מיליון. בתקציב החדש יש דגש על אחזקת מוסדות חינוך, שיפור תשתיות, גידול בכוח אדם ופתיחה של ישיבה תיכונית חדשה ראשונה בעיר, מה שישים קץ לנדידה של תלמידים לערים השכנות.

תקציב טיפוח העיר באמצעות אגף שפ"ע גדל ל-73 מיליון שקלים. השנה תשים העירייה דגש מיוחד לכל נושא ניקיון וחזות העיר. פעילות הניקיון תוגבר בכל רחבי העיר עם כלים חדשים לשטיפת מדרכות ורחובות באופן קבוע. מהעירייה נוסף על כך, יוגדל מספר הניידות לטיפול מיידי, תגדל ההשקעה בשטחים ציבוריים פתוחים בצמחייה ובמתקנים וגם השירות הוטרינרי יקבל וטרינר נוסף לצד הוטרינר העירוני.

תקציב התרבות והספורט גדל ל-28 מיליון שקלים. היכל התרבות צפוי לסיים את ההרצה שלו ויתקיימו הצגות ומופעים מובילים מהארץ ומהעולם. ייפתח השנה מוזיאון למורשת תימן ובית מייסדים ובמקום יהיה מרכז מידע לסיורים באתרים היסטוריים וארכיאולוגים. המוזיאון יציג את ההיסטוריה המפוארת של העיר עם תכנים חדשים, עיצוב פנים ייחודי, אמצעי מולטימדיה אינטראקטיביים והפעלות ייעודיות למבקרים.
באשר לספורט, צפויים לקום שלושה מגרשי טניס חדשים ומגרש כדורגל ברחוב האצ"ל במסגרת B.O.T .

תקציב נוער וצעירים גדל ועומד על כ-4.2 מיליון שקלים. מדובר בתקציב גדול יותר לתוכניות העשרה ותרבות לנוער וצעירים, תקציב גדול יותר למלגות לסטודנטים וגם הגדלת כוח האדם במחלקת נוער וצעירים. מועדון צעירים חדש ייפתח במתחם שפיר.
תקציב השירותים החברתיים (רווחה) גדל בשלושה מיליון ש"ח. מבנה האגף ישופץ לרווחת התושבים.

תקציב היזמות והחדשנות יגדל במטרה לגרום לחברות הייטק וסטארטאפ מובילות להגיע לעיר.

 

 

כמו כן, בתקציב 2022 תפנה העירייה משאבים לקידום התיירות בעיר. יופנו משאבים לשיווק, פיתוח אתרי תיירות והנגשת מתקנים עירוניים לציבור הרחב.

ראש העירייה שלום בן משה אמר: ״תקציב 2022 כולל המשך פיתוח ושדרוג ראש העין לעיר מרכזית ומובילה במדינה. התקציב כולל גידול משמעותי בתחומי החינוך, הספורט, טיפוח ושדרוג העיר ושיפור מתן השירותים לתושבי העיר. השנה, הוספנו תוכנית חדשה לקידום אתרי התיירות בעיר ואנו נמשיך לפעול כדי לשמור על האיתנות הכלכלית של העיר לצד שדרוג השירות לתושבים".

יצוין כי עיריית ראש העין ממשיכה להיות רשות, שאינה מקבלת מענקי איזון, ללא גירעון שוטף וללא גרעון מצטבר ועומדת בעוד מספר קריטריונים הנוגעים להתנהלותה השוטפת המזכה אותה בתואר ״רשות איתנה״. יתר על כן, עיריית ראש העין דורגה במקום ה-4 הארצי מבין הרשויות בישראל (מעל 40 אלף תושבים) באיתנות פיננסית, על בסיס שקלול של מדדים פיננסיים, לרבות הכנסות הרשות, המצב הכלכלי-חברתי של התושבים וגם התנהלות יעילה ואחראית של העירייה מבחינה תפעולית ומבחינה פיננסית.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר