תחנת כוח בגז טבעי, צילום אילוסטרציה Zybr78 depositphotos.com

עיריית ראש העין עתרה לבג"צ נגד אישור תחנת הכוח בצומת קסם

העירייה טוענת בעתירה כי התוכנית קודמה ואושרה בניגוד לכללי המשפט המנהלי ותוך חריגה מסמכות. ראש העירייה שלום בן משה: "זו מלחמה על הבית"

פורסם בתאריך: 21.2.22 16:19

עיריית ראש העין הגישה השבוע עתירה לבג"צ באמצעות עורכי הדין אילנה בראף ויונתן הראל ממשרד עורכי הדין הררי טויסטר בדרישה לבטל את הקמת תחנת הכח קסם שקודמה ואושרה בניגוד לכללי המשפט המנהלי וחריגה מסמכות. לטענת עיריית ראש העין, "קידום התכנית נולד בחטא ותוך הפרת כללי המשפט המנהלי; קודם בחטא תוך הפרת כללי המשפט המנהלי וכללי הצדק הטבעי ותוך חריגה מסמכות, ולבסוף אושר בחטא וכי בשל כל אחד מאלה, קל וחומר לאור הצטברות הפגמים, יש להורות על ביטול התכנית".
העירייה טוענת לשורה של פגמים מנהליים קשים ברבים משלביו של הליך תכנון וקידום התכנית, שכל אחד מהם לבדו, ביתר שאת בהצטברותם יחדיו, מקימים עילה להתערבותו של בית המשפט ומתן צווים נגד המשיבים.

שלום בן משה בהפגנה מחוץ לדיון במשרדי הועדה לתשתיות לאומיות בנושא הקמת תחנת הכוח בצומת קסם צילום דוברות העירייה

בליבה של העתירה, עומדת התכנית הקובעת הוראות להקמת תחנת כוח המונעת בגז טבעי ובסולר. על פי חוק, תחנת כוח שכזו חייבת להכיל מיכלי אחסון סולר לשם הפעלתה בזמן חירום ובמקרה של פגיעה בזרימת הגז אליה, וכן לצרכי תחזוקה שוטפים של התחנה. בשל כך, במסגרת הקמת התכנית נדרשת גם הקמת מיכלי סולר בנפח אדיר של 15,700 קוב סולר. וכל זאת במקום בעל רגישות הידרולוגית גבוהה מאד של מי תהום באקוויפר ירקון-תנינים אשר להם חשיבות אסטרטגית למשק המים בישראל ובתחום קידוחי מים, לרבות מי שתיה.

 

 

"ניתן היה לצפות כי במקום בו עסקינן במשאב החשוב ביותר אשר דרוש לקיומו של האדם וכאשר מדובר במאגר מים בעל חשיבות אסטרטגית למשק המים הלאומי של המדינה – כי רשויות המדינה ורשויות התכנון ינקטו במדיניות המחמירה ביותר בבחינת התכנית הכוללת חומרים בעלי פוטנציאל זיהום חמור למי התהום", לשון העתירה, "ניתן היה לצפות בנוסף כי הרשויות המדינה ורשויות התכנון יקפידו בכל צעד וצעד על הוראות החוק, הלכות בית המשפט ועל כללי המשפט המנהלי והצדק הטבעי".

ראש העירייה שלום בן משה אמר: "זו מלחמה על הבית. בתהליך לאישור תחנת הכח המסוכנת נפלו כשלים רבים ומהותיים, לא נאפשר את הקמתה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר