ראש עיריית ראש העין, שלום בן משה, צילום באדיבות דוברות העירייה

התקבלה הצעת העירייה: מסדרון החשמל יועתק מזרחה מראש העין

אחרי דיונים ארוכים נבחרה החלופה המזרחית להעתקת מסדרון החשמל, החוצה כיום את העיר מכביש 5 דרומה. בן משה: "אני שמח שהלחץ המתמיד שהפעלנו במשך השנים נשא פרי"

פורסם בתאריך: 10.5.22 10:04

החלופה להעתקת מסדרון החשמל מזרחית לעיר, נבחרה כחלופה המועדפת על ידי משרד השיכון, חברת החשמל, עיריית ראש העין והמינהל האזרחי ותוגש לאישור המועצה הארצית לתכנון ובנייה. מסדרון החשמל הוקם לפני שנים רבות, הוא חוצה את העיר מכיוון כביש 5 לכיוון דרום, חוצה את שכונות גבעת הסלעים, גבעת טל ונווה אפק עד לפסגות אפק  לכיוון אלעד.

לאחר סדרה של דיונים של כל הגופים המקצועיים במועצה הארצית לתכנון ובנייה על החלופות להעתקת מסדרון החשמל אל מחוץ לעיר, התקיים אתמול (שני) דיון בהשתתפות ראש העירייה שלום בן משה, נדב לחמן לזר – מנהל מחוז מרכז במשרד הבינוי והשיכון, טימור מגרלי – אדריכל מחוז מרכז במשרד הבינוי והשיכון, מהנדס העיר אינג' משה לורברבום, אדריכל הערי אלדד גופר וגורמים מקצועיים נוספים.

מסדרון החשמל בראש העין, צילום דוברות העירייה

בדיון הוחלט להביא לאישור המועצה הארצית לתכנון ובנייה את החלופה המזרחית המועדפת, ממזרח לעיר מעבר לקו הירוק, במרחק של מאות מטרים מהשכונה המזרחית של העיר. נציין כי החלופה המזרחית הוצגה על ידי העירייה כבר בתחילת התהליך לפני כארבע שנים ואושרה על ידי חברת החשמל, משרד הבינוי והשיכון, צה"ל והמינהל האזרחי. עם אישור החלופה בות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות), היא תועבר לוועדה המחוזית להמשך תכנון מפורט ואישורה לביצוע ההעתקה.

 

ראש העירייה שלום בן משה אמר: "מסדרון החשמל הינו מפגע סביבתי למעלה מ-30 שנה ואני שמח שהלחץ המתמיד שהפעלנו במשך השנים נשא פרי והחלופה שהיצענו כבר לפני ארבע שנים ממזרח לעיר, אושרה על ידי חברת החשמל ומשרד השיכון, והחלופות האחרות שהוצעו ובהן הטמנת קווי המתח והחלופה המערבית בצמוד לכביש 6 ירדו מהפרק. העתקת מסדרון החשמל מחוץ לעיר מאפשרת לנו ניצול של השטח לטובת ריאות ירוקות ושטחי מסחר ובילוי לתושבי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר