מצטיין מפקד חטיבה 300, סרן מיל איתי כהן מראש העין

"מורשתה של הדר היא נר לרגלי" | בן דודה של הדר כהן ז"ל חייל מצטיין

סרן איתי כהן נבחר למצטיין מח"ט 300. "הדר ז"ל מייצגת עבורי את הישראליות ואת הסיבה שאני ממשיך לשרת במילואים ולתת כל שאוכל", הוא אומר בכאב על בת דודתו שנרצחה בפיגוע בשער שכם

פורסם בתאריך: 10.5.22 16:04

בתחילת השבוע התקיים טקס מצטייני חטיבה 300. בין אלו שנבחרו למצטיין מפקד החטיבה, אל"מ עומר כהן, גם סרן (מיל') איתי כהן מראש העין המשרת כ-סמ"פ פלוגת סיוע מנהלתי בגדוד 9300. איתי הוא בן דודה של הדר כהן  הי״ד אשר נפלה בפברואר 2016, בעת התקלות עם מחבלים בשער שכם. הדר ז"ל, התגייסה חודשיים בלבד טרם הפיגוע ונשלחה לירושלים כחלק מתגבור הכוחות בבירה בעקבות אינתיפאדת הסכינים. במהלך סיור בשער שכם זיהו היא וחברתה שני חשודים וביקשו מהם תעודות זהות, בשלב הזה המחבלים שלפו סכין ונשק ופגעו בחברתה לסיור של הדר, הדר ניטרלה את המחבל.

איתי כהן התגייס לצה"ל בנובמבר 2012, ובימים אלה משרת במילואים. הוא התגייס כחלק מהמסלול ייעודי לקצונה של חיל הלוגיסטיקה, תחילה היה חייל ביחידת אגוז, ולאחר קורס קציני לוגיסטיקה הוצב כמ"מ הובלה בגדוד אבירי הצפון. במסגרת תפקיד זה פיקד על כ-60 חיילים ו-40 משאיות במשך שנתיים, ומשם המשיך לעוד מספר תפקידים בתחום הלוגיסטיקה. איתי מספר כי הוא גאה להשתייך לקבוצת אנשים איכותיים אכפתיים ורציניים ושמח על הזכות הגדולה לשרת כסמ"פ פלס"ם.

 

 

"המוות של הדר היה כואב וטלטלה גדולה לכולנו", אומר איתי. "הדר פעלה באופן מקצועי, מאוד, כך אמר לנו מפקד משמר הגבול, אך מחבל שלישי שהתחבא בשיחים ירה בה שני כדורים מאחור. "הדר השאירה לנו מורשת חשובה של רעות ואהבת המולדת, הספיקה לה הכרות קצרה בלבד כדי לתת את חייה עבורה חברתה ועבור בטחון המדינה. היא לא נרתעה ופעלה במיומנות ומקצועיות לא סבירים לעומת תקופת ההכשרה הקצרה. היא מייצגת עבורי את הישראליות ואת הסיבה שאני ממשיך לשרת גם במילואים ולתת מעצמי ככל שאוכל. מורשתה היא נר לרגלי ומנחה אותי בכל צעד, ובאמצעות סיפורה והערכים שהשאירה לנו אני מנציח אותה בכל הזדמנות שמתאפשרת לי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר