הסכם לקידום תחבורה ציבורית בראש העין, צילום דוברות העירייה
הסכם לקידום תחבורה ציבורית בראש העין, צילום דוברות העירייה

17 שבילי אופניים, 12 ק"מ נתיבי תחבורה ציבורית: נחשפת תוכנית התחבורה הגדולה של ראש העין

עם חתימת הסכם הגג מול משרד התחבורה תעבור ראש העין מהפיכה תחבורתית בשנים הקרובות. כל הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 25.7.22 19:05

מצעידים את ראש העין קדימה. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי וראש עיריית ראש העין שלום בן משה, חתמו בימים האחרונים על על הסכם משתל"ם (מהלך שינוי תחבורתי למרחב המוניצפלי) לקידום תחבורה ציבורית ובת קיימא בראש העין. ההסכם החדש צפוי לתת מענה תחבורתי לתושבי ראש העין, ולהתאים את מערך התחבורה הציבורית בעיר לשכונות החדשות הרבות שאוכלסו בשנים האחרונות.

במסגרת ההסכם, שמימושו מוערך בכחצי מיליארד שקלים, תרושת ראש העין בנתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ותחבורה בת קיימא, שתאפשר להרחיב את שירות התחבורה הציבורית, ותתן מענה לשכונות העיר הקיימות והחדשות. במסגרת זאת, ישופר השירות בין חלקי העיר, תתוגבר תדירות האוטובוסים ויורחבו שעות הפעילות.

רשת התחבורה העירונית החדשה תכלול כ-12 קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית שיבוצעו בטווח הקצר, ופוטנציאל של 6 ק"מ נוספים, בצירים המרכזיים וברחובות הראשיים של העיר, שיספקו גישה מהירה, ישירה ונוחה לכל שכונה בעיר וייתנו עדיפות משמעותית לתחבורה הציבורית ולאופניים, על פני הרכב הפרטי.

לאורך נתיבי התחבורה הציבורית יוצבו מצלמות אכיפה והעדפה אלקטרוניות, שיבטיחו שמירה על דרך פנויה ותנועה חופשית לאוטובוסים. התוכנית כוללת גם שדרוג של פני העיר, הצללת מדרכות, התקנת תאורה, גינון ופיתוח נופי, ושמירה על נגישות ובטיחות, לעידוד ההליכתיות בעיר. במסגרת ההסכם, תיושם רשת תחבורה ציבורית המותאמת להתפתחות העיר וכוללת חיזוק של שירות האוטובוסים המטרופוליני והמקומי, באמצעות הגברה משמעותית של תדירות התחבורה הציבורית ותוספת קווים חדשים. לצורך זה, יתווספו למצבת האוטובוסים של העיר כ-50 אוטובוסים חשמליים חדשים ויפותחו מתקני התשתית הנדרשים להסבת כל האוטובוסים להנעה בחשמל, וזאת עד לשנת 2026.

בנוסף, יוקמו בעיר ראש העין מסופים. וחניוני לילה חדשים, וכ-300 תחנות אוטובוס משודרגות, לרווחת ציבור הנוסעים, ומבני ריענון לנהגים, לרווחת נהגי האוטובוסים. כל זאת, בשטח כולל של 44 דונם ובהשקעה של כ- 130 מיליון שקלים.

כמו כן, ייסללו 17 שבילי אופניים, באורך כולל של כ-12 ק"מ, ברחובות שלמה המלך, וולפסון, חותמי המגילה, דוד חג'בי, דרך הציונות, נחל רבה דרומי, מנחם בגין, משה דיין, ז'בוטינסקי, רמת הגולן, החלוץ, רש"י, המתמיד, החמישה, וגנר, הרב כלף ומשעול עלי הכהן.

נתיבי התחבורה הציבורית ומסלולי האופניים שיסללו בעיר, יחוברו ישירות למוקדי ביקוש ובהם תחנת הרכבת, מוקדי תעסוקה, מוסדות חינוך, מרכזי בריאות ואזורי בילוי ופנאי. לצדם יוקמו עמדות ריענון לרוכבות ולרוכבים, מתקנים לקשירת אופניים, עמדות ייעודיות לניפוח אוויר, ברזיות, אמצעי הצללה, עצים ועוד.

 

עם החתימה על ההסכם, מצטרפת ראש העין לנתניה, שחתמה על ההסכם לפני כחודשיים, ולעיר חולון, שחותמת על הסכם בימים אלה. מדובר בתוכנית הדגל של משרד התחבורה, שתיושם בקרוב בערים נוספות בארץ שיבחרו לקדם תחבורה ציבורית, ועלותה הכוללת נאמדת במיליארדי שקלים.

ראש העירייה שלום בן משה הציג בפני השרה מיכאלי את החשיבות בהשמשת תחנת רכבת דרום שצריכה לפעול החל מ-2026 והינה חלק מההתניות התחבורתיות השרה אמרה כי היא תפעל לקידום הנושא, וציינה: "לראש העין מגיעה תחבורה טובה יותר, תחבורה שתאפשר לאזרחיות ולאזרחים שלה לנוע בנוחות, ביעילות ובצורה הכי חלקה שיש. ההסכם שנחתם הערב עם עיריית ראש העין, המתוקצב במאות מיליוני שקלים, משלב את כל זרועות המשרד – מתחבורה ציבורית, דרך תשתיות, הליכתיות ורכיבה. זו המהות של "הסכם משתל"ם" שמקודם עם עוד ועוד רשויות ברחבי הארץ ויוביל לשינוי המציאות התחבורתית לטובת כל אחת ואחד".

ראש עיריית ראש העין, שלום בן משה: "אני מברך על בחירת משרד התחבורה בראש העין להשתתף בהסכם המאיץ לתחבורה. ראש העין מתפתחת וגדלה ומטרתנו היא לשדרג את שירות התחבורה הציבורית לאטרקטיבי, מזמין ובעיקר, כחלופה ראויה לרכב הפרטי. אין עוררין כי תחנת רכבת דרום, צריכה לפעול ב-2026 בהתאם לדרישת משרד התחבורה ובהתאם להתניות התחבורתיות כפי שהשרה ציינה. בנוסף, ראש העין חייבת להיות כלולה בתוכנית המטרו ואני מברך על דברי השרה כי הנושא ייבחן בחיוב".

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "גם ראש העין הולכת יד ביד עם מדיניות משרד התחבורה לעודד הליכתיות, רכיבה ותחבורה ציבורית, באמצעות הקצאת משאבים ממוקדת שתייצר השפעה של ממש בשטח. התשתיות שיפתח המשרד במאות מיליוני שקלים בעיר, יאפשרו בין השאר תגבור משמעותי של התחבורה הציבורית, וייתנו מענה הוליסטי לצרכי התושבים. אני מברכת את תושבי ראש העין ומבקריה לקראת השינוי התחבורתי שמצפה להם. המשרד ממשיך בעבודה על הסכמים דומים עם רשויות נוספות".

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ: ״חברת נתיבי ישראל גאה להיות חברת התשתית הראשונה שתוביל את התכנון והביצוע של שבילי אופניים, מסופים ונת"צים בעיר ראש העין כבר בשנת 2023. הפרויקט הינו חלק מתכנית המאיץ שמוביל משרד התחבורה באמצעות תכנון אסטרטגי ושינוי תרבותי נדרש לפתרון תחבורתי לעומסי התנועה במטרה לשפר את איכות חיי האזרחים באזור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר