רפ"ק מירי יגר, מ"מ מפקד משטרת ראש העין
רפ"ק מירי יגר, מ"מ מפקד משטרת ראש העין

נראה יום אחד מפכ"לית? "אני מאמינה שכן ואפילו בקרוב"

מזה חצי שנה מפקדת רפ"ק מירי יגר על תחנת ראש העין כמ"מ, זאת אחרי שכבר הייתה קמב"צית וקצינת אג"מ. ראיון על קריירה נשית במשטרה, על המאבק בפשע ועל הקירבה לקו התפר

פורסם בתאריך: 23.9.22 08:58

"אפשר להגיד שאני אישה פורצת דרך, אבל אני לא חושבת שקיבלתי משהו בגלל שאני אישה אלא בגלל הדרך שאותה בחרתי ושבה הלכתי", אומרת רפ"ק מירי יגר, מ"מ מפקד תחנת ראש העין.

ליגר, בת 43, תושבת כפר סבא, המגדירה את עצמה ב"זוגיות פלוס שניים", יש קריירה מפוארת במשטרה שאותה השיגה בעשר אצבעות, שתי רגליים ואקדח אחד ובלי שום הקלות הנלוות לשם התואר אישה. במשך שנתיים היא הייתה סמט"חית (סגנית מפקד תחנה), חצי שנה היא כבר מפקדת על התחנה על תקן המ"מ ולפני כן עשתה תפקידי פיקוד ושטח שונים כמו קמב"צית, וב-2018 מונתה לקצינת אג"ם (אגף מבצעים) הראשונה בארץ. תוך כדי כך עשתה גם תואר שני בלימודי משפט.

את חושבת שלנשים יותר קשה במשטרה?
"אני לא יכולה לדבר בשם נשים אחרות, אלא רק בשם עצמי. אני בחרתי ללכת בדרך מסוימת, שייתכן שהיא שונה מזו שנשים אחרות במשטרה בוחרות והיא לא הייתה פשוטה. אני לא חושבת שקיבלתי תפקיד כלשהו בגלל או למרות שאני אישה. קיבלתי את תפקיד קצינת אג"ם והייתי הראשונה בתפקיד. זה הוכיח שגם אישה יכולה למלא את התפקיד, אבל זו הייתה החלטה של המפקדים שלי והשיקול שלהם לדעתי היה שהייתי ראויה לכך".

אין הבדל בדרך שבה גבר או אישה יעשו את התפקיד?
"אחרי 20 שנה במערכת בתפקידי פיקוד ואגם אני יכולה להגיד שאין הבדל בין השירות שלי לשירות של גברים. הייתי קצינת אגם בשתי תחנות ואני מקבלת הרבה רוח גבית מהפיקוד. התחנה בפיקודי היום מגיעה להישגים גבוהים, ובכלל זאת בלחימה בפשע, בלחימה בתאונות הדרכים הקשות בגזרת התחנה. גם נתוני השירות לאזרח גבוהים. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מצוין עם הרשויות המקומיות והמועצות – ראש העין, אלעד, מועצה מקומית שוהם והמועצות האזוריות חבל מודיעין ודרום השרון. יש איתן פעילויות משותפות והישגים משותפים".

בכל זאת לא היית אומרת שלנשים יותר קשה בתפקידים תובעניים?
"לא קושי אלא יותר אתגר של ניהול זמן בין הבית לעבודה. היום זה אתגר של כולם, גם של גברים. היום גם גברים נכנסים תחת האלונקה בבית, מה שפחות היה בעבר. גם החברה משתנה ואז לנשים יש יותר אפשרויות ויש כלפיהן ציפיות אחרות".

ואיך את הסתדרת באופן אישי?
"כשהילדים היו קטנים אלפי שקלים מהמשכורת הלכו על בייבי סיטר. עם הזמן הם גדלו. צריך גם לדעת לנהל נכון את הזמן ולנהל נכון את העבודה. גם הארגון יותר פתוח ומקבל ועשה את ההתאמות שלו ובסוף מסתדרים".

אם נחזור לענייני עבודה, ראש העין קרובה לקו התפר, זה משפיע על העבודה של התחנה?
"ראש העין התפתחה מאוד בשנים האחרונות וחלק מהשכונות שלה מאוד התקרבו לקו התפר. אמנם קו התפר נמצא באחריות הצבא, אבל גם אנחנו נערכים, בעיקר בימי החג. זה בא לידי ביטוי בסיורי נוכחות בגזרת קו התפר, פעילויות לאיתור שב"חים. רק היום איתרנו בגזרה המזרחית של ראש העין שמונה שב"חים ושניים מהם הלכו למעצר. למרבה הצער, גם ראש העין וגם אלעד ידעו אירועי פח"ע (פעילות חבלנית עוינת). השוטרים מכירים את הנושא והם דרוכים. גם מערך המתנדבים שלנו – שהוא הרביעי בגודלו במחוז, כולל מתנדבים חרדים – יש לנו 23 מתנדבים חרדים, התחנה היחידה עם מתנדבים חרדים שלוקחים חלק באבטחת היישוב בשיתוף פעולה איתנו. גם הם דרוכים".

מה הדבר הכי מספק בעבודה שלך?
"השוטרים. היכולת לתת לשוטר בקצה את מה שהוא רוצה. גם ההערכה מצד השוטרים והאזרחים, לדעת שאתה הצלחת לתת את המענה, גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית".

 

מה הדבר הכי מתסכל בעבודה שלך?
"לא יודעת, אבל יכולה להגיד שהייתי שמחה שיהיה לי עוד תקציב להוסיף עוד שוטרים ולהעלות להם את השכר. צריך להבין שיותר כוח אדם ישרת את האזרח, לא אותי כמפקדת תחנה. בכל מקרה, לאחרונה התחנה קיבלה שטח של 4 דונם להקמת תחנה חדשה. זה משמח ואני בטוחה שזה יאפשר לתת שירות טוב ואיכותי יותר לתושבי הגזרה".

את מאמינה שנראה יום אחד מפכ"לית?
"אני מאמינה שנראה ואפילו בקרוב, ונראה גם יותר נשים בפיקוד הבכיר של המשטרה. רק בסבב הקידום האחרון מונו ארבע מפקדות תחנה ברמה הארצית. היו ויש מפקדות מרחב. ראש אג"ם היא אישה. זה לגמרי שם".

יש לך טיפ להצלחה במשטרה?
"עבודה קשה, מחויבות ארגונית, להיות מוכן לעשות ויתורים לפעמים. עושים עבודה לא פשוטה, חגים, שבתות, בזמן שרוב עם ישראל נופש. צריכים להיות מוכנים לקבל את זה ולעשות את זה באהבה ובאמונה מלאה".

יש לך בקשה מהציבור לקראת החג?
"להיות עירניים, לדווח למשטרה אם מזהים איזושהי פעילות חשודה ולהיות זהירים בכבישים, שיסעו בהתאם לחוק. שנה טובה וגח שמח לכולם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר