טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בראש העין, צילום אילן פורת
טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בראש העין, צילום אילן פורת

השואה לעולם לא תחזור עוד". בראש העין ציינו את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בטקס מרכזי ואירועים נוספים

בטקס המרכזי העלו תלמידי מגמות דרמה ומוזיקה של תיכון בגין, מחזה מרגש לציון שמונים שנה למרד גטו ורשה. שלום בן משה: "אסון השואה מחזק את חובתנו לשמור על המדינה מכל משמר"

פורסם בתאריך: 18.4.23 18:46

ראש העין ציינה את יום הזיכרון לשואה ולגבורה: כאלף תושבים ותלמידים מתיכון בגין, השתתפו בערב יום השואה בטקס מרגש שהתקיים באנדרטת השואה והגבורה בשכונת נופרים. בטקס נכחו ראש העירייה שלום בן משה, ניצולי שואה, סגני ראש העירייה, חברי מועצת העיר, מנכ"ל העירייה, ראש מינהל החינוך, מנהלי אגפים, מנהלת תיכון בגין ועוד.

תלמידי מגמות דרמה ומוזיקה של 'תיכון בגין', בבימויו של ליאור מיכאלי העלו מחזה מרגש לציון "שמונים שנה למרד גטו ורשה". שלום בן משה אמר: "את השואה לא נשכח. זיכרונה מלווה כצל כבד את קיומנו גם כאן, בארץ בה הקים העם היהודי את מדינתו לאחר האסון שפקד אותו. לפני 75 שנים, זכינו להקים מדינה לתפארת בעלת הישגים בתחומים רבים שפני כל העולם נשואות אליה. אסון השואה מחזק את חובתנו לשמור על המדינה מכל משמר. כעם שעבר את השואה, עלינו לזכור להיות טובים יותר, אנושיים יותר ולשאוף לאהבת האדם. השואה לעולם לא תחזור עוד. בזכות מדינת ישראל, צבא ההגנה לישראל והרוח של העם היהודי ואמונתו בצור ישראל. יום זה, יישאר חקוק כזיכרון דואב בלב העם היהודי לדורות".

 

בהמשך הערב התקיים באולם 'סימפוניה' האירוע המרכזי של 'זיכרון בסלון' בהנחיית אילן הררי מנכ"ל העירייה, ובהשתתפות ילדי ניצולי שואה ובהם ד"ר יונה ברק ובעלה פלטיאל ברק וכן אחיה, אלוף מיל. איתן דנגוט, שסיפרו את סיפור הוריהם ששרדו את השואה, ואת חייהם כילדים להורים ניצולי שואה.

כן התקיימו אירועי 'זיכרון בסלון' במועדון ה'המרתף' לנוער וב'מרכז פסגה', שם סיפרו הבנות של 'ילדי וילה אמה' ששרדו את השואה באיטליה, את סיפור ההצלה של הוריהם, שבו תושבי הכפר נוננטולה באיטליה, הצילו כ-120 ילדים ומלוויהם בתקופת השואה וכל הילדים ניצלו, עלו לארץ והקימו משפחות. במהלך השבוע התקיימו עוד כ-45 מפגשי 'זיכרון בסלון' בבתי תושבים ברחבי העיר.
ביום השואה נערך טקס מרגש ב'אנדרטת השואה והגבורה' בהשתתפות תלמידי וצוותי ההוראה של 'תיכון שחקים' שהעלו מחזה לציון 'שמונים שנה למרד גטו ורשה'. בבית ספר היובל נערך טקס 'פרח לניצול' בהשתתפות תלמידי בית הספר וניצולי שואה תושבי העיר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר