היכל התרבות בראש העין (צילום יח"צ), יו"ר החברה העירונית עומר רצון (למעלה) ומנכ"ל החברה העירונית שרון עזריאל
היכל התרבות בראש העין (צילום יח"צ), יו"ר החברה העירונית עומר רצון (למעלה) ומנכ"ל החברה העירונית שרון עזריאל

מופעים באגם הצלילים: אחרי ההצלחה של ההיכל בראש העין מבטיחים שזו רק ההתחלה

כשנה שלאחר שיצא לתקופת הרצה ומספר חודשים לאחר ההשקה הרשמית, בחברה העירונית בראש העין מסכמים בסיפוק את ההצלחה של היכל התרבות החדש וחושפים את התכניות העתידיות

פורסם בתאריך: 21.4.23 09:00

לפני מספר חודשים חנכו בראש העין את היכל התרבות החדש. החנוכה הרשמית הייתה אמנם רק באחרונה, במופע מיוחד של שלום חנוך, אבל ההיכל עצמו מציין כבר שנה של הצלחה מאז החל את תקופת ההרצה. יחד עם ההיכל החדש והמרשים, מציגים בחברה העירונית של ראש העין, האחראית לניהול ההיכל, כמו גם לפרויקטים נוספים בעיר, שנה מוצלחת של אירועים תרבותיים.

עומר רצון, יו"ר החברה העירונית בראש העין צילום פרטי

עומר רצון

"כשנכנסתי בינואר 2019 לתפקיד החברה העירונית הייתה במשבר. חברה שצריכה לפעול עם תקציב פעילות של 40 מיליון שקלים והייתה במינוס שבעה מיליון שקלים. הייתי צריך לשקם אותה כמעט בלי כלים", אומר יו"ר החברה העירונית, מחזיק תיק תרבות ופארק לאומי מגדל צדק, עומר רצון. "החברה אחראית על תחום רחב של פעילות ואוכלוסיות, מהצהרונים ועד הגמלאים. לא יכולתי להסתובב ברחוב בגלל הטענות שהעלו כלפי, בעיקר בגלל הצהרונים ושרובן היו מוצדקות. במשך שנתיים ניסינו להבין את המגמות. 2020 הייתה שנת הבראה למרות הקורונה. ב-2021 התחלנו לגבש ולקדם את התכניות. ב-2022 התחלנו להוציא אותן לפועל ו-2023 היא שנת ההמראה שלנו".

"נכנסתי לתפקיד באמצע ינואר 2023", מסביר שרון עזריאל, מנכ"ל החברה הכלכלית ראש העין. "תקציב החברה עומד על 80 פלוס מיליון שקלים, אבל האתגרים רבים. מעבר לכך שאנחנו מפיקים את כל האירועים של העירייה, ראש העין הכפילה את עצמה ויש לנו שכונות חדשות וותיקות – כלומר, צריך לתת שירות לאוכלוסיות מגוונות מבחינת גילאים, צרכים וטעמים. חילקנו את העיר לרובעים, כשבכל רובע כ-20 אלף איש. יש לנו כבר ארבעה רובעים מלאים ועכשיו מתחילים את החמישי. בכל רובע יש בעצם מרכז קהילתי ושירותים קהילתיים, שזה כולל את החינוך הבלתי פורמלי – חוגים לכל הגילאים משעת סיפור ועד גימלאים, כולל חוגי ריקוד ומקהלות, היכל התרבות, קונסרבטוריון, בית ספר לדרמה, בית ספר לאמנות, שיעורי מוזיקה ועוד".

שרון עזריאל

יש לכם היכל תרבות של 650 מקומות. לא היה חשש שלא תצליחו לענות על הצרכים האמנותיים של אוכלוסייה כל כך מגוונת?
עזריאל: "מראש הוגדר שהיכל התרבות יביא את כל סוגי האמנות לעיר, סטנד אפ, מופעים קלאסיים, זמר ים תיכוני, זמר עברי, הצגות מובילות מכל תיאטרון, קולנוע. רצינו לדעת גם מה יש לתושבים לומר ועשינו סקר, למעשה שלושה סקרים. אחד היה על הצהרונים כדי להפיק לקחים. אנחנו מטפלים ב-3,000 עד 5,000 ילדים (כולל קייטנות קיץ). השני היה על האירועים. השלישי, והחשוב ביותר, היה על היכל התרבות. התושבים נשאל מה הם אהבו עד עכשיו ובעיקר מה הם ירצו לראות בעתיד. קיבלנו תשובות שבחלקן יכולות להיראות מפתיעות: הצגות, קומדיות, שירה עברית ובעצם רוצים הכל. אנחנו גם רואים את זה בפועל. הבאנו את להקת בת שבע והכרטיסים נמכרו עד האחרון תוך שלושה ימים. גם המופע של מתי כספי נמכר תוך כמה ימים. הקהל באולם במופעים האלה היה מכל הגילים, הסוגים והמינים, כולל מהשכנות הוותיקות. הבנו שאנחנו צריכים להביא דברים איכותיים וטובים כדי למלא את האולם ולספק את צרכי התושבים".

לפני שהקמתם את היכל התרבות לא היה חשש שיש מספיק היכלי תרבות טובים אחרים באזור ושהתושבים יעדיפו אותם?
עזריאל: "לא, אולי זה היה נכון לפעם. אבל היום האוכלוסייה מחפשת נוחות ורוצים את התרבות קרוב לבית. בסופו של דבר, מה שיקבע, זאת האיכות של מה שתביא. אנחנו מפרסמים בכל האזור ומגיעים אלינו מכל האזור, לא רק מהעיר, וזה בהחלט מחמם את הלב. אנחנו עושים שיווק דיגיטלי וברשתות החברתיות ומצליחים להגיע לקהל הרחב, כאשר גם עובדי החברה מהווים חלק ממערכת השיווק, וזה נותן תוצאות. אגב, בקרוב ייפתח בהיכל התרבות גם בית קפה שיפעל בלי קשר למופעים. בכלל, רובע לב העיר, בו ממוקם היכל התרבות וכל קומפלקס התרבות של ראש העין, הוא הטבור של העיר, עם חניה בשפע ,חינמית, ולאנשים מאוד נוח להגיע לכאן".

היכל התרבות העירוני בראש העין, צילום דוברות העירייה

היכל התרבות העירוני בראש העין, צילום דוברות העירייה

"חשוב להדגיש שהפעילות של החברה העירונית היא הרבה יותר מאשר היכל התרבות", אומר רצון. "זה לא רק כל השירות ששרון אמר שניתן לחוגים, בתי הספר וכו'. אנחנו, כאמור, מפיקים את כל אירועי התרבות בעיר. מעבר לכך, אנחנו מטפלים גם באגם הצלילים בנחל רבה. המקום עובר מתיחת פנים ויהיה לו רישוי קבוע לקיים מופעים ואירועים. יכולים להיות בו כ-3,000 איש. בנוסף, יש גם את הגן הלאומי מגדל צדק. הוא אמנם משויך לרשות הגנים הלאומיים, אבל הטיפול בו הוא בשיתוף עם הרשות המקומית דרך החברה העירונית. כרגע הטיפול בו הוא התאורה, אבל קידמנו תכניות נוספות שכבר בקרוב יתחילו לפעול. בראש ובראשונה מדובר בפארק אתגרי עם אלמנטים של מים שיפעל במקום. דבר נוסף, הוא בשורה עבור תושבי שכונת רובע איי המתגוררים בסמוך למקום וכל הזמן ביקשו את פתיחת השער הנוסף הסמוך אליהם, כדי שהם יוכלו להיכנס למקום בקלות. הגענו לסיכום עקרוני עם רשות הגנים שהשער הזה ייפתח בסופי שבוע ובחגים".

 

איך אתם מסבירים את ההצלחה המהירה של ההיכל?
"צריך לתת לחברה עירונית לעבוד בעצמאות מלאה", אומר עזריאל. "עומר תמיד אומר לנו 'בואו תחלמו', תביאו את הרעיונות בלי להתחשב בעלות ואחר כך נמצא לזה את התקציב. באמת עולים פה גם רעיונות מטורפים ומנסים לממש אותם. החברה העירונית עובדת במקצוענות וביעילות. אנחנו עובדים לפי כל החוקים ומהר. יש לי פה אנשי מקצוע שעובדים במקצועיות והם קשובים לקהילה ולבקשות שלה. החברות העירוניות הן כיום הגוף הכי מקצועי ויעיל של הרשות המקומית לביצוע ואנחנו גם יכולים להכניס כסף, למשל להשכיר את היכל התרבות לכנסים וימי חברה".

"החברות העירוניות הן הפלטפורמה שדרכה העירייה יכולה לשרת את התושבים", מסביר רצון. "אבל לנו חשוב שהתושבים יהיו מרוצים. אני חושב שההצלחה שלנו בשנה-שנתיים האחרונות מוכיחה שהצלחנו למצוא את הדרך הנכונה אל התושבים אנחנו מתכוונים להמשיך ככה ולהיות קשובים אליהם בעזרת העובדים המסורים שלנו. אני רוצה לברך את העיר ואת התושבים בברכת יום עצמאות שמח ואחדות בעם. אנחנו לא חייבים להסכים, אבל לזכור שאנחנו עם אחד. כל הטרגדיות שפקדו אותנו עוד מתקופת בית ראשון צריכות להזכיר לנו שהכל מתחיל ונגמר מתוכנו. צריך להיות שלום בית אמיתי, שיח חיובי, אחדות וחיבורים. אהבת חינם היא דבר שמתבקש בתקופה הזו ומאחל אותה לכולם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר