שלום בן משה בהפגנה מחוץ לדיון במשרדי הועדה לתשתיות לאומיות בנושא הקמת תחנת הכוח בצומת קסם צילום דוברות העירייה

אישור תחנת הכוח בקסם הוסר מסדר היום של ישיבת הממשלה, השבתת הלימודים בוטלה

מוקדם יותר דווח כי ביום ראשון תעלה לאישור הממשלה החלטה על הקמת תחנת הכוח בצומת קסם, ובראש העין וכפר קאסם החליטו להשבית בתגובה את הלימודים. צפירת ההרגעה הגיעה בשעת לילה מאוחרת

פורסם בתאריך: 4.5.23 15:28

עדכון אחרון: 4.5.23 23:35

עיריית ראש העין הודיעה אישור תחנת הכוח 'קסם' ירד מסדר היום של ישיבת הממשלה ביום ראשון ולפיכך כל פעולות המחאה שתוכננו מבוטלות. מהעירייה נמסר כי ביטול אישור התחנה בא בהמשך לפעולות אינטנסיביות של ראש העיר השבוע בכנסת, כשנפגש עם שרי הממשלה וחברי הכנסת כדי לבטל את הדיון בממשלה ביום ראשון.

מוקדם יותר דיווחנו כאן כי עיריות ראש העין וכפר קאסם הודיעו על החרפת המאבק נגד הקמת תחנת כוח בצומת קאסם. שתיה הרשויות הודיעו כי ישביתו את הלימודים במערכת החינוך ביום שישי וביום ראשון. זאת מאחר וביום ראשון הקרוב תעלה להחלטת ממשלה אישורה של תחנת הכוח 'קסם' בראש העין, והעירייה נערכת לפעולות מחאה נרחבות כדי לבטל את רוע הגזירה. מטה הפעולה בראשות ראש העירייה שלום בן משה ומנכ"ל העירייה אילן הררי, קיבל את ההחלטות הבאות: 1. הלימודים יושבתו בראש העין וכפר קאסם מחר (שישי) וביום ראשון. 2. היום משעה 18:00, וכן מחר ובמוצ"ש יערכו הפגנות מחאה של תושבים מול בתי השרים ומול בית ראש הממשלה. 3. מחר בשעה 9:00 תושבי העיר מוזמנים להגיע לצמתים בכניסות לעיר ועל הגשר מעל כביש 5 לפעולות מחאה עם דגלי ישראל עם סרט אדום מצורף לדגלים. היום (חמישי) בשעה 18:00 – ברחבת בניין העירייה, יחולקו שלטי מחאה, חולצות, דגלים וכתובות בתיהם של השרים.

המחאה נגד תחנת הכוח בצומת קאסם, עיריית ראש העין

המחאה נגד תחנת הכוח בצומת קאסם, עיריית ראש העין

ראש עיריית ראש העין שלום בן משה ושר התשתיות ישראל כץ, דוברות העירייה

ראש עיריית ראש העין שלום בן משה ושר התשתיות ישראל כץ, דוברות העירייה

במקביל, נפגש ראש העירייה שלום בן משה בימים האחרונים בכנסת עם מרבית השרים וחברי הכנסת כדי לשכנע אותם לבטל את ההחלטה שתביא אסון אקולוגי ותברואתי לתושבי ראש העין, כפר קאסם ויישובי הסביבה.

 

בפגישה עם שר התשתיות ישראל כ"ץ, חברי כנסת וגורמים נספים אמר בן משה לשרים: "אתם השתגעתם? נפלתם על הראש?, החלטה זו היא אסון לאזור ובעיקר לתושבי ראש העין וכפר קאסם. היא תפגע בבריאות התושבים והילדים, כפי שמשרדי הבריאות, והגנת הסביבה ציינו בהתנגדויות שלהם להקמת תחנת הכוח. בנוסף, הקמת התחנה תהווה פגיעה ביטחונית חמורה מפני שצומת קסם היא צומת אסטרטגית חשובה. הקמת התחנה תפגע ברזרבה של מי השתייה בישראל כפי ש'מקורות' הגדירה שמאגר מי התהום בקסם הוא 'קודש הקודשים של ישראל'. אנחנו נמשיך להילחם בכל החזיתות עד לביטול התחנה בקסם. בעניין זה ישנה חזית אחידה של כל תושבי העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר