מחאה בכביש 5 נגד תחנת הכוח, צילום דוברות עיריית ראש העין
מחאה בכביש 5 נגד תחנת הכוח, צילום דוברות עיריית ראש העין

עיריית ראש העין עתרה לבג"צ נגד התכנית להקמת תחנת הכוח בצומת קסם

בעתירה נכתב: "תכנית תחנת הכוח נולדה ואושרה בחטא תוך הפרת כללי המשפט המנהלי, כללי הצדק הטבעי וחריגה מסמכות. התכנית מסכנת את בריאות הציבור"

פורסם בתאריך: 6.7.23 18:10

עיריית ראש העין הגישה היום עתירה לבג"צ, בדרישה לבטל את התוכנית ולמנוע את הקמת התחנה בצומת קסם שאושרה על ידי הממשלה לפני כחודש, וזאת למרות חוות דעת והתנגדויות רבות של משרדי ממשלה ובהם המשרד לאיכות הסביבה, משרד הבריאות ועוד.
בטיעונים לעתירה נכתב כי "תכנית תחנת הכוח נולדה ואושרה בחטא תוך הפרת כללי המשפט המנהלי, כללי הצדק הטבעי ותוך חריגה מסמכות. טענות העירייה בעניין החשש מזיהום מי התהום ואיסור הקמת התחנה באזור זה נדחו ללא נימוק. 'תסקיר ההשפעה על הסביבה' שהכין היזם לתוכנית לקה בכשל חמור והתעלם מתרחיש של פיצוץ גז ומכך שהתוכנית מסכנת את בריאות הציבור". את העירייה מייצג משרד עורכי דין הררי-טויסטר.

נציין כי המאבק של עיריית ראש העין כנגד הקמת תחנת הכוח קסם, נמשך מזה מספר שנים, ובשנתיים האחרונות הציבה העירייה כנושא מרכזי לטיפולה, את המאבק כנגד התוכנית להקמת תחנת כוח מבוססת גז וסולר (תת"ל 98), בצומת קסם.

 

במסגרת המאבק נערכו פעולות רבות הכוללות העסקת אנשי מקצוע, ליווי משפטי באמצעות משרד עורכי דין מוביל, העסקת חברת לובינג, שיתוף פעולה עם רשויות מקומיות ומועצות אזוריות סמוכות, פגישות עם הדרג הפוליטי ועם גורמי ממשל לרבות שרים וחברי כנסת, איסוף נתונים והגשת התנגדות לוועדות התכנון הארציות, ארגון הפגנות ומחאות מול מקבלי ההחלטות בשיתוף פעולה עם מטה מאבק התושבים ועוד.

בעיריית ראש העין מציינים כי העירייה תמשיך לפעול בנחישות ובכל הכלים העומדים לרשותה במטרה למנוע את הקמת תחנת הכוח במיקום הזה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר