עומר רצון, צילום ראובן קפוצ'ינסקי
עומר רצון, צילום ראובן קפוצ'ינסקי

עומר רצון פנה אל השרים: דווקא עכשיו הפכו את מקצוע הסייעות לעבודה מועדפת

יו"ר החברה העירונית בראש העין וחבר מועצת העיר פנה אל שר הפנים, שר העבודה ושר החינוך: "תחום תומכי הלמידה לא פחות חשוב מעובדי תחנות דלק"

פורסם בתאריך: 3.11.23 10:59

יו"ר החברה העירונית בראש העין, חבר המועצה עומר רצון, המתמודד גם על ראשות העירייה בבחירות הקרובות, פנה אל מספר שרים והציע להפוך את תומכות החינוך לגיל הרך (סייעות) לעבודה מועדפת. רצון פנה במכתבו אל שר הפנים משה ארבל, שר העבודה יואב בן צור ושר החינוך יואב קיש.

במכתבו כתב רצון: "עובדה ידועה היא, כי קיים חוסר משמעותי בתומכות חינוך (סייעות) במשק המורגש כמעט בכל יישוב ועיר בארץ. חוסר זה נובע בין היתר בהיות משרת תומכת החינוך מצריכה תשומות פיזיות ונפשיות עצומות כאשר אין בצדה שכר ראוי התואם לדרישות והציפיות מן העובדות. אנו צופים כי מגמה זו תחריף, ויש חשש כבד כי לא רחוק היום בו לא יתאפשר לפתוח מסגרות בהיעדר תומכות חינוך (סייעות). מובן מאליו, כי משבר זה העומד לפתחנו בעל השלכה רוחבית חמורה על שוק העבודה בכללותו, ויפגע ביכולתם של ההורים לצאת לעבודתם. גם בשעת חירום ומלחמה בה מצויה מדינת ישראל כבר השבוע הרביעי, אנו חשים בחשיבות הפעלת המשק וכיו"ב את מוסדות החינוך כסדרם – ולו למען החוסן הלאומי ויציבות העורף. בנסיבות אלו מקצוע תומכות החינוך הינו קריטי ובוודאי שחשיבותו אינה נופלת מחשיבותו של מתדלק בתחנת דלק. נדרשת אפוא התערבותכם המיידית והחשובה למניעת משבר עתידי. כפתרון מוצע, סבור אני כי ראוי ונכון יהיה לכלול את משרת תומכות החינוך ברשימת העבודות המועדפות לפי תקנות הביטוח הלאומי (מענק למובטל שעובד בעבודה מועדפת), תשמ"ג-1983. פעולה שכזו תביא לתועלת למשק, ובד בבד תסייע בידי חיילים וחיילות משוחררים בצאתם לשוק העבודה.  אשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה ודיון בנושא חשוב זה".

 

העתקים מהמכתב שלח רצון לראש העירייה, שלום בן משה, לחיים ביבס, ראש עיריית מודיעין ויו"ר השלטון המקומי, לשרון עזריאל, מנכ"ל החברה העירונית ראש העין, לחברי מועצת העיר ראש העין ולחברי דירקטוריון החברה העירונית ראש העין

למלאבס אמר רצון: "שגרת החירום בה אנו נמצאים ברמה הלאומית היא אירוע שהמדינה לא הייתה מוכנה אליו, ודווקא בעת הזאת חשוב לעדכן מערכות ולייצר פתרונות מיידים. סוגיה מרכזית של חוסר בכוח אדם בשגרה ובוודאי בעת הזאת היא של תומכות ותומכי למידה (סייעות) בגנים ובצהרונים. הקריאה שלי לתת מענה מיידי תוך מתן עדיפות לחיילים משוחררים אשר יוכלו לעבוד כתומכי למידה ויקבלו הכרה ומענקים במסלול "עבודה מועדפת". כיום המשאבים מופנים לעובדים ועובדות מתדלקים בתחנות דלק. הדרישה לתת לצעירים והצעירות, חיילים וחיילות משוחררים, כניסה לתחום החינוך של הדור צעיר ובעתיד להתמקצע ולהשתלב בתחומי ההוראה (תחום שגם הוא נמצא במצוקה) על ידי הכרה ויצירת מסלול מזכה למענק, תיתן מענה מיידי ופתרון, בטח בימים אלו ובטווח הארוך. תחום תומכי הלמידה לא פחות חשוב מעובדי תחנות דלק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר