מסיימי קורס מפעילי כטמם, צילום דובר צה"ל
מסיימי קורס מפעילי כטמם, צילום דובר צה"ל

"הפעילות באוגדת עזה הייתה חוויה מטורפת": שני תושבי ראש העין סיימו קורס מפעילי כטמ"ם

28 מפעילי כטמ"ם הצטרפו השבוע למערך חשוב זה של חיל האוויר, בהם תושבת ותושב ראש העין: "כולם ראו כמה חשוב מערך הכטמ"ם במלחמה"

פורסם בתאריך: 8.2.24 18:22

טקס סיום קורס מפעילי כטמ"ם התקיים ביום רביעי בבסיס חיל האוויר פלמחים. 28 צוערים וצוערות סיימו את הקורס בטקס סיום מרגש שנערך לאחר הכשרה של שבעה חודשים בצל המלחמה. 28 מפעילי כטמ"ם מצטרפים לשורות חיל האוויר ולמערך הכטמ"ם הישראלי. הטקס התקיים בנוכחות מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, מפקד בסיס פלמחים, תא"ל עומרי דור ומפקד תותחנים ראשי, תא"ל יאיר נתנס.

בין המסיימים שני תושבי ראש העין, סג"ם נ', בת 21, וסג"ם ר' גם הוא בן 21.

מסיימת קורס מפעילי כטמ"ם, סג"ם נ' מראש העין צילום דובר צה"ל

מסיימת קורס מפעילי כטמ"ם, סג"ם נ' מראש העין צילום דובר צה"ל

מסיים קורס מפעילי כטמ"ם, סג"ם ר' מראש העין צילום דובר צה"ל

מסיים קורס מפעילי כטמ"ם, סג"ם ר' מראש העין צילום דובר צה"ל

סג"ם נ' התגייסה ליחידה 5252 ובמהלך שירותה החליטה לצאת לקצונה. במהלך שהותה בבה"ד 1 נפצעה והחליטה לעשות ניתוח שיאפשר לה להמשיך בתהליך. היא הצטיינה במהלך קורס הקצינים ויצאה לקורס מפעיל. במהלך המלחמה סופחה ליחידה שהייתה פעילה בדרום. היא לקחה חלק בצוות התיעוד של היחידה ובגף תחקור. סג"ם נ' מספרת על חוויה שזכורה לה במיוחד מהקורס: "להיות חלק מצוות התיעוד של יחידה 5252 זה מרגש במיוחד. לשמוע ולהיות קרובה למפקדים והמפעילים הבכירים במהלך המלחמה וללמוד מהם זו חוויה מטורפת".

היא מספרת גם מדוע בחרה להגיע דווקא לקורס מפעילי כטמ"ם: "תמיד רציתי שירות משמעותי. אני חושבת שכולם ראו כמה חשוב מערך הכטמ"ם במלחמה ואני מרגישה שזה המקום שלי להתפתח בתור בן אדם. במהלך הקורס ראינו את המערך על דופק 200".

סג"ם ר' מספר למה בחר להגיע דווקא לקורס מפעילי כטמ"ם ואומר: "אני רוצה לתרום וחשוב לי להשקיע במסגרת שאני נמצא בה". במהלך המלחמה הוא סופח לטייסת 161 המפעילה את כטמ"ם ה"זיק", ובמסגרת אוגדת עזה לקח חלק בפעילות תאי תקיפה. את הפעילות הזו הוא מתאר כחוויה מטורפת: "הרגשתי שתרמתי את חלקי בזמן המלחמה, כאשר חברי נלחמים כעת ברצועת עזה". את הקורס הוא מסכם במילים הבאות: "הקורס מאוד הדרכתי ומפתח עם אנשים רציניים. תמיד רוצים שנגדיל ראש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר