ברנקו מיכאילוביץ'. צילום: זאב שטרן
ברנקו מיכאילוביץ'. צילום: זאב שטרן

"גלנט שיקר לי, למשפחה שלי אין ויזה כי הוא לא שילם". ראיון עם ברנקו מיכאילוביץ'

ברנקו מיכאילוביץ' אמנם חגג שלושער שני העונה בשישי, אך בימים אלה הוא טרוד בעיקר במצבה של משפחתו, שנמצאת בארץ תחת מעמד של שוהים בלתי חוקיים. בראיון מיוחד ל"ספורט מלאבס" הסרבי מדבר על הבעלים ("לא אוהב אנשים שלא מכבדים אותי") והאכזבה על הדשא ("קשה להצליח כשמשהו לא בסדר במועדון"). גלנט בתגובה: "עניין הויזה קשור בהתנהלותו של מיכאילוביץ' בלבד"

פורסם בתאריך: 22.4.18 13:36

"לפני המשחק מול עירוני נשר אשתי אמרה לי שאכבוש שלושער. לא ממש האמנתי לזה נוכח התקופה הקשה. כשהבקעתי את השלישי מיד חשבתי עליה והייתי בהלם שהיא חזתה את זה". לא סתם ברנקו מיכאילוביץ' פותח את השיחה איתו באזכור של משפחתו. אשתו תמרה ושני ילדיו הקטנים, אודמיין בן הארבע ופיליפ בן השנתיים וחצי, עומדים בימים אלו בסיטואציה קשה, כשהם נמצאים כעת בישראל תחת מעמד של שוהים בלתי חוקיים, לאחר שאשרת השהייה שלהם בישראל פגה. בראיון מיוחד ל"ספורט מלאבס" הסרבי מספר על תקופה ארוכה של יחסים רעועים עם הבעלים דורון גלנט, שכוללים לטענתו של מיכאילוביץ' שקרים, הכפשות וסחבת בלתי נגמרת.

על פי גרסתו של הסרבי, בכדי להשלים את חידוש אשרת השהייה עבור משפחתו, גלנט אמור היה לשלם סכום של כ-10,000 שקלים במסגרת הטיפול מול רשות האוכלוסין וההגירה. "גלנט שיקר לי כשאמר ששילם את הסכום הזה", מספר מיכאילוביץ'. "הוא אמר שהכל בסדר וכשגיליתי שהוא לא שילם כבר היה מאוחר מדי. עכשיו כבר אי אפשר לטפל בזה. אמרתי לו כבר לפני חצי שנה שנדאג לזה, הבעיה שגלנט רוצה לעשות את כל הדברים לבד. בשלב מסוים אפילו אמרתי לו שאני מוכן לשלם את הסכום הזה בעצמי, אבל הוא כל הזמן אמר שהכל בסדר. עברו שישה חודשים ועכשיו הגענו למצב שלמשפחה שלי אין ויזה כי הוא לא שילם".

דורון גלנט. צילום: זאב שטרן

אני מניח שקשה להתרכז בכדורגל במצב כזה.

"ברור, ממש קשה לחשוב על כדורגל ככה. כל מה שאני רוצה זה שרק יכבדו את מה שחתמנו. כשאני עולה למגרש אני מנסה לשים את כל הדברים האלה בצד אבל זה קשה. זאת המשפחה שלך, זה לא משהו קטן. כולנו רק רוצים שיהיה טוב למשפחה שלנו וזה הדבר הראשון שאנחנו צריכים בשביל להצליח. אתה בטח לא תאמין לי, אבל הגעתי למצבים שהתקשרתי לגלנט 30 פעמים ביום. אני לא מגזים. אני מבזבז שעות שלמות על להתקשר אליו והוא לא עונה לטלפון".

עד המשפחה

עבור מיכאילוביץ' (27), שכבש העונה שמונה שערים (שנכבשו בארבעה משחקים), מדובר בקדנציה השנייה תחת גלנט אחרי עונת 2015/16, שהשאירה טעם טוב מהחלוץ שכבש אז 13 שערים. "לפני הכל צריכים להיות אנשים טובים", מתייחס הסרבי לבעלים. "אם יש בעיה, תבוא ותגיד לי ישירות וננסה לפתור אותה. שלחתי לו הודעות כמו 'דורון, זאת המשפחה שלי, הילדים שלי. אני מפחד עליהם. בוא נטפל בזה'. אני לא רוצה להיות פה בלי המשפחה שלי. הילדים שלי מדברים עברית, הם נהנים פה והדבר הזה שם אותם במצב לא טוב, הם לא בטוחים".

במסגרת מכירת החיסול שעברה הקבוצה בחודש ינואר, היה מיכאילוביץ' על סף מעבר לבני יהודה ביום האחרון של חלון ההעברות. העסקה למעשה כבר הייתה סגורה, אך סירוב של גלנט, כך לטענת מיכאילוביץ', לסיים את סאגת הוויזה של משפחתו, מנעה את חתימת העסקה. "דורון עשה בלאגן", התייחס הסרבי למגעים עם הכתומים. "אני לא עשיתי כלום. אני מקצוען, אוהב מאוד את המועדון הזה ואת האנשים מסביבו. דיברתי עם אנשים בבני יהודה ואמרתי להם שאני רוצה לבוא, אבל לפני הכל אני רוצה לדאוג למשפחה שלי. אם אני לא ישן טוב אני לא יכול לעשות כלום".

מיכאילוביץ' נשאר לבסוף בהפועל וכעת, לקראת סיומה של העונה הגרועה בתולדות המועדון, כבר קשה לזכור את הטירוף סביבו בקיץ. גלנט וברוך סער בנו סגל שנראה מרשים, כשחלומם של האוהדים היה החזרתו של החלוץ, שלהט עונה קודם בהפועל עכו עם 15 שערים. הסלוגן שנכתב רבות בפורום האוהדים היה "ברנקו = עליית ליגה", ועם לחץ של הגורמים הנכונים הוחתם מיכאילוביץ' בקבוצה. מהר מאוד האשליות התנפצו כשעל המגרש הסרבי ויתר חבריו לקבוצה סיפקו יכולת מאכזבת שרק הלכה ונחלשה ככל שהתקדמה העונה. בראיון שקיים דורון גלנט ב"ספורט מלאבס" לפני כחודשיים, עקץ הבעלים את החלוץ כשאמר: "לא רציתי את מיכאילוביץ', אבל עשו עלי לחץ גדול והבטיחו לי שהוא יביא עוד 300-400 מנויים. ומה בסוף? הוא השחקן הכי יקר פה ולא קיבלנו ממנו כלום".

ברנקו מיכאילוביץ'. צילום: זאב שטרן

"אם אני לא ישן טוב אני לא יכול לעשות כלום". מיכאילוביץ'. צילום: זאב שטרן

"דורון כל הזמן אומר דברים רעים עלי אבל אני לא אגיד דברים רעים עליו, אני לא בן אדם כזה", אמר הסרבי בכאב. "אני רק אומר את האמת. אם הוא לא דואג למשפחה שלי אני כועס, אבל כשהוא מדבר עלי דברים רעים אני לא צריך להגיב. אנשים בישראל יודעים מי אני וגם עכשיו אני לא רוצה להגיד דברים רעים על האישיות של גלנט, אלא רק בנוגע למה שקשור למשפחה שלי. זה קשה כשהוא מדבר עלי ככה כל הזמן, אבל כל מה שהוא רוצה לעשות שיעשה איתי, לא עם המשפחה שלי".

עדיין, לא פשוט לשמוע דברים כאלה מהבוס שלך.

"נכון, ואז עוד אנשים שואלים איך אני משחק ככה. אבל אני יודע מה הערך שלי ומה אני נותן בתמורה ולא אכפת לי מדורון. כולם יודעים שאנחנו בקשר לא טוב. אם מישהו יתקוף את המשפחה שלי אז אני לא אהיה בן אדם טוב אליו. עלי הם יכולים לדבר כמה שהם רוצים".

האוהדים ציפו ממך להרבה יותר בעונה הזאת. רבים מהם התאכזבו ממך.

"אני יודע, הם ציפו שנעלה ליגה ושניתן את המקסימום. אנחנו נראים רע אבל באמת נותנים הכל. האוהדים נותנים לנו כח אבל זה לא מספיק כשמשהו לא בסדר במועדון".

אתה חושב שהיחס שאתה מקבל מגלנט קשור לתביעה שהסוכן שלך הגיש נגדו?

"הסוכן שלי תבע את המועדון אבל זה לא משהו שמהווה בעיה עבורי. אני לא שופט את הסוכן שלי בגלל שהלך לבית המשפט, אמרתי לו שאם זה טוב עבורו שיעשה את זה. כולם יודעים מה קורה במועדון הזה".

 

לא מגן ימני

כשמדברים עם מיכאילוביץ' על העונה הכושלת של הקבוצה, הוא מתעקש לחזור לחודש ינואר, אז שוחררו מהקבוצה אדריאן רוצ'ט, אור ברוך, ואטו קואטה ושלומי חנוכה. "אולי הקבוצה עשתה תוצאות רעות אבל בליגה הזאת, אם היינו נשארים עם אותו סגל, לדעתי עוד היינו יכולים להתחרות על העלייה", טוען הסרבי. "אחרי ששוחררו השחקנים אנשים הפסיקו להאמין. באופן אישי אני ממש מאוכזב ששיחררו את אדריאן רוצ'ט, שהיה לי איתו שיתוף פעולה נהדר בעכו. הוא שחקן נהדר לדעתי, ששוחרר רק בגלל כסף".

אדריאן רוצ'ט. צילום: זאב שטרן

אדריאן רוצ'ט. צילום: זאב שטרן

ניסיתם למנוע את שחרור השחקנים בינואר?

"השחקנים ניסו לדבר עם ההנהלה, אמרנו להם שאנחנו יודעים שהתקופה רעה אבל כולם נותנים את המקסימום. פתאום לפני משחק משחררים לך 3-4 שחקנים, קשה לשחק ככה. הרבה דברים רעים קרו השנה אבל אנחנו מקצוענים. אני יודע שכל השחקנים פה נותנים הכל. לא מגיע לנו להיות במצב הזה אבל לפעמים זה קורה בחיים".

למרות כל מה שקרה מסביב, קשה להתכחש ליכולת המאכזבת של השחקנים העונה. אתה סומנת כמי שיוביל את הקבוצה לליגת העל.

"ככה זה בכדורגל, כשהקבוצה למעלה אז הכל בסדר וכשהיא למטה אז כולם מאכזבים. הפועל שילמה המון כסף לשחקנים בתחילת העונה, לא רק לי. ומאז יש בעיות עם כסף. למה החתמתם כל כך הרבה שחקנים אם אתם לא יכולים לשלם להם? אבל זה כבר בעיה של ההנהלה עם איך שהמועדון מתנהל".

היו לא מעט ויכוחים ביציע סביב העמדה שבה שאתה משחק. לא מעט חושבים שאתה צריך לשחק כחלוץ מרכזי, בעוד שלא מעט פעמים העונה נאלצת לבצע משימות הגנתיות.

"אני לא אגיד שום דבר רע על המאמן, אבל אני חושב שזאת הייתה טעות לשים אותי במשך 4-5 משחקים כמגן ימני וקשר מצד שמאל. לא הרגשתי טוב שם ואני לא חושב שאני יכול לעזור לקבוצה מהעמדות האלה. אני יכול לשחק כחלוץ וכקיצוני שמאלי, אבל במקום זה הייתי עסוק ביותר מדי משחקים העונה במשימות הגנתיות. אשתי אמרה לי שהיא בחיים לא ראתה אותי מוציא כדורי חוץ, שתמיד היא רואה שאני זה שבא לקבל את הכדורים מהחוץ. לא הרגשתי טוב במשחקים האלה וגם התוצאות היו רעות".

איך השפיעו עליכם העיכובים בשכר?

"כשהכסף לא מגיע בזמן אנשים חושבים על המשפחה ועל הבעיות שיש להם בבית. כולם צריכים כסף וכולנו חתמנו כי אנחנו רוצים לקבל כסף ולא סתם כי בא לנו לשחק כדורגל. אחרי כל הדברים שקורים בקבוצה העונה ואיך שגלנט מדבר עלי הם רוצים שאני אבקיע ואבקיע ואבקיע ועוד שמים אותי כמגן ימני. כשכל זה מסביבך זה לא טוב, אבל אני נותן את המקסימום שלי ואני לא שופט את המאמן".

איך זה מרגיש לסיים את העונה במאבקים נגד הירידה לליגה א'?

"אני לא אוהב לשחק את המשחקים האלה בפלייאוף התחתון. אני מקווה שנצא כמה שיותר מהר מהמצב הזה. הפועל פתח תקוה זאת קבוצה גדולה ויהיה לחץ גדול מסביב אם נגיע למצב מסוכן. באופן אישי אני לא בלחץ, אבל אני יודע איך זה עובד כשיש הרבה שחקנים צעירים שלא רגילים למצב הזה".

אחרי כל מה שעברת העונה, אתה רואה מצב שבו אתה נשאר במועדון בעונה הבאה?

"אני מאוד אוהב את המועדון ואת האנשים מסביבו. אם משהו ישתנה אני אשמח להישאר, אבל אם גלנט ימשיך אני מאמין שלא תהיה שום אפשרות שאשאר. אני לא אוהב אנשים שלא מכבדים אותי".

תגובתו של דורון גלנט: "לברנקו מיכאילוביץ' יש אישור עבודה שניתן בחודש נובמבר מאגף ההיתרים בירושלים ושולם. אני מתנהל מול השחקנים של הקבוצה לא דרך מלאבס. אני מבין את רצונך ומניעיך להמשיך ללבות את האש מסביב לקבוצה ובפרט שזה נוגע אלי. אתה יכול להמשיך בקמפיין של מלאבס. מעניין מה יגידו הבעלים של רשת שוקן כשישמעו את הקלטת ה"ראיון" שערך אור בוקר עם איתי לוי. אולי תשמיעו את הקלטת הראיון הזה לציבור קוראיכם. אני במקומכם הייתי מתבייש".

בהמשך לתגובתו של גלנט, ציינו בפניו כי הוא נשאל בנוגע לויזה של משפחת מיכאילוביץ' ולא בנוגע לאשרת העבודה של השחקן. תגובתו של גלנט: "עניין הויזה של משפחתו קשור להתנהלותו בלבד. בשלב זה אני עוסק אך ורק בלא להגיע למשחקי המבחן. כפי שאמרתי לא אחת, בתום העונה אני אתייחס לכל מה שהתרחש העונה. כולל עניין ברנקו מיכאילוביץ' וכולל השקר בעניין בני יהודה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר