המגרש הסינטטי בסירקין. צילום: אבי דולמן, החוג הכחול

העובדים שסובלים וה"מלאך" שמציל את המצב: המציאות הקשה במחלקת הנוער של הפועל

הקשיים הכלכליים הקשים במועדון הובילו להלנת שכר שנמשכת כבר ממשכורות פברואר. עובדי המחלקה, שאמורים להתכונן למשחק הגורלי של קבוצת הנוער בשבת, נותרים חסרי אונים. גלנט: "ההתייחסות שלי תגיע בכתב התביעה"

פורסם בתאריך: 15.5.18 09:23

בזמן שקבוצת הבוגרים הבטיחה עונה נוספת בליגה הלאומית, עיקר תשומת הלב במועדון מופנית השבוע לעבר קבוצת הנוער, שחייבת ניצחון במשחק ביום שבת מול הפועל ראשון לציון, כדי להימנע מירידה לליגה השנייה אחרי עונה אחת בלבד. המשחק יתקיים ביום שבת ב-11:00 בספורטק סירקין ועקב בעיות תקשורת במקום יועבר במתכונת של פריצות לשידור החי בערוץ הספורט.

בתחילת השבוע הייתה מחלוקת באשר ללוקיישן בו ייערך המשחק. המאמן אלון מאיה, כמו גם המנהל המקצועי של המחלקה פרדי דוד, סבורים כי יש לשחק במגרש בסירקין, בו שיחקה הקבוצה לאחרונה ותזכה לאווירה ביתית. מצד שני, במגרש קומפקטי כסירקין, לראשל"צ שצריכה נקודה יהיה קל יותר לסגור את המשחק. אופציה נוספת שעלתה על הפרק ונפלה היא אצטדיון "ראש הזהב", כשנודע שהעירייה, שבימים כתיקונם לא בדיוק משדרת על אותו גל עם הפועל, הציעה לאחד מראשי המחלקה, איז'ו ויינר, לשחק בו בחינם ביום שבת.

ובינתיים, גורמים במחלקה חושפים את ההתנהלות היומיומית הלא פשוטה, שמעידה בין השאר על חוסר האמצעים של המועדון. "היו דיבורים במחלקה על אפשרות של שביתה, אבל גם ככה הגיעו לסוף העונה ובסופו של דבר אף אחד לא שבת", אומרים במחלקת הנוער. "יש הרבה מירמור ואי ודאות, אף אחד לא יודע מה קורה וכולם ניזונים משמועות על גבי שמועות". במחלקה מדגישים כי מלבד שתי המשכורות שלא שולמו, חייבים לעובדים גם 15% ממשכורת חודש פברואר.

"אנשים פשוט לא יודעים מה לעשות. ללכת לביטוח לאומי? לחכות שהקבוצה תלך לפירוק? ממי אז יקבלו את הכסף? יש כאלה שמגישים קבלות עבור הוצאות והם בכלל בבעיה", מוסיפים במחלקה. "הכי עצוב שיש אנשים שזו הפרנסה העיקרית שלהם ורק מהצד עושים עוד כל מיני דברים כמו אימונים אישיים. לא ברור איך הם מסתדרים ואנחנו באמת מרחמים עליהם. עידן הררי, עוזר המאמן בבוגרים שאימן בנערים א', נשוי טרי וזה העיסוק העיקרי שלו. אלמוג נמשיץ, מאמן הכושר של המחלקה – עיסוק עיקרי. במהלך העונה הוא קיבל על עצמו גם את המחלקה הקטנה ולקח על עצמו לסייע בעוד מקומות, כשאמרו לו שיקבל תוספת שכר. בתיאוריה הוסיפו לו, אבל מעשית הוא לא קיבל כלום. לא מדובר בילד בן 17 וזה מצב מאוד לא נעים".

וכשאלה הם פני הדברים, המזל הגדול הוא שיש מי שמציל את המצב. במקרים רבים זהו יוגב איטח, שזכה העונה לכינוי "המלאך של המחלקה". דוגמה מייצגת היא שחקן קבוצת הנוער דניאל מנשה, שאמנם חתום על חוזה חייל בסכום נמוך של 600 שקלים בחודש, אבל גם אותם לא נמצא מי שישלם לו במשך שבעה חודשים תמימים מתחילת העונה. לפני כחודש הודיע מנשה שהוא לאימונים לא מגיע יותר. ומי פתר את הבעיה בו במקום? "המלאך", ששילם את שכרו של מנשה, ובלבד שישוב לאימונים. "כרגע הדבר שדניאל מרוכז בו זה רק המשחק החשוב בשבת של קבוצת הנוער והשגת המטרה לנצח במשחק על עונה שלמה", אמרו בסביבת השחקן.

דניאל מנשה. צילום: אבי דולמן, החוג הכחול

דניאל מנשה. צילום: אבי דולמן, החוג הכחול

"איטח כל היום שופך כסף על המחלקה", מתגאים במחלקה. "משחק חוץ בקריית שמונה – קונה לכולם אוכל וזו כבר הפעם השלישית. הוא גם מסייע ברכישת מזון עבור הדירה שבה מתגוררים חלק משחקני המחלקה". ל"ספורט מלאבס" נודע עוד כי איטח הביע את רצונו לקחת את המחלקה תחת חסותו בעונה הבאה, אך הדבר כרוך בכך שלא יהיה לו כל קשר לקבוצת הבוגרים ולכן לא ברור אם המהלך אפשרי ויוכל לצאת אל הפועל.

אם חשבתם שהסיוע נעצר במחלקת הנוער טעות בידכם. "בכל שבוע לפני משחק הבוגרים, גלנט מתקשר לגל חצור ומבקש שיקנה תמרים ובננות לשחקנים", מגחכים במחלקה. וזה עוד לא הכל. "לפני כשבועיים גל חצור קנה ארוחת צהריים שלמה לכל הקבוצה הבוגרת. גלנט היה במתחם ובדיוק כשיצא, גל הגיע עם האוכל. גלנט קלט אותו, חזר למתחם והתיישב עם השחקנים לאכול. כולם הודו לגל על הארוחה וגלנט לא ידע איפה לקבור את עצמו".

גלנט מסר בתגובה: "חחחההה זו תגובתי. הילד הזה שניסית להסית יותר חכם ממך עשרות מונים, אתם במלאבס פשוט אנשים קטנים. אבל הבטחתי לך שבסוף העונה תבוא תביעה גדולה. אתה פשוט עושה לי את העבודה, תמשיך כך זה מצוין. ההתייחסות שלי תגיע בכתב התביעה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר