בית המשפט המחוזי בתל אביב. צילום עופר וקנין
בית המשפט המחוזי בתל אביב. צילום עופר וקנין

בעקבות עתירת מלאבס: ההתאחדות תאלץ לחשוף נתונים כספיים בנוגע להפועל ומכבי פתח תקוה

ביום ראשון נערך דיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בנוגע לעתירה שהוגשה נגד ההתאחדות לכדורגל. על ההתאחדות לפנות למפקידי הבטוחות עבור הקבוצות ולבקש את הסכמתם לפרסום שמם ובנוסף להעביר למלאבס את הדוחות הכספיים של המועדונים

פורסם בתאריך: 30.5.18 15:58

ההתאחדות לכדורגל תפנה לכל מפקידי הכספים, הערבויות והבטוחות של הפועל ומכבי פתח תקוה, ותשאל אותם להסכמתם בנוגע לפרסום הסכומים אותם הפקידו לטובת המועדונים. זאת במסגרת החלטה של השופטת מיכל אגמון-גונן, במסגרת עתירה שהגיש "מלאבס", מבית רשת שוקן. העתירה נגד ההתאחדות לכדורגל, שהוגשה באמצעות עורך הדין דור ליאונד, נוגעת לסירובה של ההתאחדות למסור מידע שהתבקשה אודות זהותם של גורמים שאינם גופים בנקאיים, אשר הפקידו, ערבו, הלוו או תרמו סכום כולל של מעל ל-100 אלף שקלים להפועל ומכבי פתח תקוה. המועדונים עצמם התנגדו גם הם לדרישה של מלאבס, בטענה לפגיעה בפרטיות וסוד מסחרי. יש לציין שהעתירה הוגשה גם בנוגע למועדונים הפועל כפר סבא, הפועל רעננה ומכבי הרצליה, אך הן לא התנגדו מלכתחילה למסירת המידע המבוקש.

הדיון בנושא התקיים ביום ראשון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, כאשר הפועל בחרה שלא לשלוח נציג מטעמה. על פי החלטתה של אגמון-גונן, על ההתאחדות לכדורגל להעביר למלאבס את סכומי הפקדונות, הערבויות והבטוחות (ככל שיש כאלה) שהופקדו לטובת הקבוצות בהתאחדות לכדורגל. עוד קבעה השופטת כאמור, כי ההתאחדות לכדורגל תפנה לכל מפקידי הכספים, הערבויות והבטוחות בהפועל ומכבי פתח תקוה במועדים שצוינו בעתירה ותשאל להסכמתם להעביר את שמותיהם למלאבס, כאשר הפנייה אליהם תהיה בכתב. על פי ההחלטה, המידע יינתן בתוך 30 ימים.

"ככל שאותם אנשים יסכימו להעביר את שמותיהם, הם יועברו למלאבס. במידה ולא יסכימו, יש להעביר נימוקי היעדרות", כתבה השופטת בהחלטתה. "במידה ומדובר בגופים ציבוריים, אין צורך בפנייה והשמות יועברו. ככל שתהיה התנגדות של מי מאותם אנשים וככל שהעותרת תעמוד על חשיפת השמות, יתקיים דיון בשאלה זו בלבד". עוד קבעה השופטת, כי על ההתאחדות לכדורגל להעביר למלאבס את הדוחות הכספיים של הפועל ומכבי פתח תקוה, החל מהדוח הכספי ליום 21.12.2014 וכלה בדו"ח הכספי מיום 31.12.2017.

את ההתאחדות ייצג בדיון עו"ד עמית פינס, שהוא גם אחד משני המפרקים של הפועל. "לטעמנו יש לעשות אבחנה בין נותני בטוחות לבין נותני תרומות. אנחנו מסכימים להעביר לעותרת את סכומי הפקדונות, הערבויות והבטוחות שהופקו לטובת הקבוצות. אנחנו לא יכולים לפנות לתורמים. אנחנו לא יודעים מי האנשים האלה. מי שיכול לפנות לתורמים אלה הקבוצות".

את מכבי ייצג יו"ר העמותה, סלע מנדל: "אני כקבוצה מתנגד שחומר שמסרתי להתאחדות שהוא חסוי, יימסר על ידה לאחר. לכל קבוצה יש סכומים שונים לאור גובה התקציב שצריך להיות מאושר. נתון כזה יכול לפגוע ציבורית בקבוצה, כי ייצאו על זה כותרות". עוד אמר מנדל: "חוק חופש המידע לא חל לגבי, מאחר שאני לא רשות ציבורית".

"לא בכדי מר מנדל מתנגד לגילוי כל המידע – הוא מתנגד למשל למידע לגבי הלוואות חוץ בנקאיות", טען מנגד עו"ד ליאונד. "אני רציתי לדעת מי נתן הלוואה חוץ בנקאית. אני מתייחס למשל לדו"ח הכספי של הפועל פ"ת ליום 31.12.2014, אנחנו רואים תחת הכנסות הפניה לביאור 13. כשפונים לביאור 13, הוא ריק". בהמשך אמר ליאונד: "להתאחדות יש בזמן אמת את כל הנתונים של קבוצה, ואת זה הם מעלימים במכוון. פנינו אליהם והם אפילו לא כיבדו אותנו במתן תגובה. זה לא מעניין אותם בכלל. יש כאן גוף שמנסה לפגוע ולהקטין את השקיפות".

בהמשך הדיון דיבר רו"ח עופר אורליצקי, יו"ר הבקרה התקציבית, שטען כי אין לו מידע בנוגע לנותני התרומות לקבוצות: "אנחנו מקבלים תקציב חזוי בתחילת השנה של הקבוצה לשנה הקרובה. תקציב חזוי נובע מתחזיות והנחות. אין שם פירוט של ההלוואות. לי אין מושג מי השמות של התורמים. אני מקבל את הדו"ח בסוף השנה. אני לא מפלח שמות של ספונסרים או תורמים. אני מקבל את הדוחות הכספיים ומקבל תמונה אם יש או אין גרעון ותו לא. בתקציב החזוי יש שמות של תורמים אבל אני לא יודע אם זה התממש או לא כי בדו"ח הכספי זה לא מופיע".

לסיום אמר מנדל: "בולט ושקוף בדיון פה שהחיצים מופנים כלפי משיבה 2, הפועל פתח תקוה. המשיבה 3 (מכבי פתח תקוה) נקלעה למקום שהיא לא שייכת אליו. בגלל שזה באותה עיר, אני נקלע למקום שאני לא צריך להיות בו. הפועל פ"ת הולכת כבר פעם שלישית לפירוק".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר