דורון גלנט ושי אליאס בכניסה לדיון המשמעתי
דורון גלנט ושי אליאס בכניסה לדיון המשמעתי

הבקרה דורשת להפחית שלוש נקודות להפועל. גלנט: "הכחולה מנסה לפגוע בי"

בעלי הפועל עמד לדין כאשר ההתאחדות דורשת להרחיקו לשנתיים מהכדורגל. ההחלטה תתקבל עד מחר בבוקר. בדיון אמר הבעלים: "הבאתי משקיע שמוכן להזרים את הכסף"

פורסם בתאריך: 19.6.18 20:00

הדיון המשמעתי בעניינה של הפועל ושל הבעלים דורון גלנט נערך היום (שלישי) בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. כזכור, הדיון שנדחה בשבועיים האחרונים נערך היום בעקבות אי תשלום השכר לעובדי המועדון בשלושת החודשים האחרונים והצ'קים של הבטוחות שסיפק גלנט, שחזרו. אל הדיון הגיע גלנט, כאשר סימני פציעה על ידו, מלווה בעורך הדין שי אליאס ובזאב מור, שהגיע כנציגו של דימיטרי סלוק. ההחלטה בנושא תתקבל עד מחר בבוקר, על ידי הדיין עו"ד גיורא לנדאו. את ההתאחדות ייצג עו"ד ניר רשף.

בתחילת הדיון סיפר גלנט על השתלשלות העניינים מול דורון בן דקון עם כניסתו לקבוצה לפני שלוש שנים. "נכנסתי לקבוצה כי הבנתי שהיא הולכת לאבדון", אמר גלנט בדיון. "אבי היה אחד המייסדים של הקבוצה ואחד השחקנים הראשונים שלה. היו לי חיים טובים קודם, אם הייתי יודע שזה מה שהכדורגל גורם לבן אדם לא הייתי נכנס לזה". גלנט טען בהמשך שצ'ק שהפקיד בבקרה עם כניסתו לבעלות, בסכום של 200 אלף שקלים, שאמור היה לשמש לטובת תשלום משכורות, שולם בפועל לניסן יחזקאל במסגרת תביעת הבוררות שהגיש נגד המועדון. במענה לשאלתו של עורך הדין אליאס, טען גלנט כי השקיע בתקופתו במועדון סכום שנע בין 1.6-1.7 מיליון שקלים.

"בניסיון נואש לא לשלם כספים שאני לא צריך לשלם, ביטלתי את הצ'ק", אמר גלנט בדיון. "באותו יום קיבלתי איומים מהבקרה התקציבית שאם אני לא אפרע את הצ'ק הזה אני אעמוד לדין, יורידו לי נקודות, אני ארד ליגה וכל מה שאפשר לעלות על הדעת. אני מודה ומתוודה אני שעד היום כל הזמן פחדתי מהבקרה פחד מוות, הם ניצלו את העובדה הזאת כדי לסחוט אותי, לא פעם אחת ולא פעמיים".

בשלב הזה הרים ניר רשף את קולו ואמר: "אנחנו שלוש שנים אחרי. אני מכבד את דורון, אבל אנחנו שלוש שנים אחרי וזה לא רלוונטי. בואו נתקדם".

בהתייחס לעונה האחרונה אמר גלנט: "ניסינו להתחיל את העונה, כשנולדה עמותת אוהדים חדשה שקוראים לה הכחולה. הנציג שלה יושב פה (מצביע לעבר כתב מלאבס, לירון סובול, ל"ס). היה ניסיון והיה משא ומתן ביני לבינם בתחילת העונה. הם חרטו על דגלם לקבל על הקבוצה בעלות מלאה. הייתה בינינו הידברות. שבגלל שהדבר הזה לא צלח נוצר חרם של אוהדים ונחשפתי כל יום לקבוצות ברשתות החברתיות. יש להם דבר כזה שנקרא 'צוות תגובות' של 30 איש, שמחסל את מי שכותב לטובתי וזה דעת קהל. אני צריך להמשיך לקיים את הקבוצה. לשבת מאחורי המקלדת זה פשוט, אבל לעשות זה קשה".

גלנט התייחס גם לנושא פציעות השחקנים בקבוצה: "בגלל ההתנהלות הכוחנית של הבקרה בשנה שעברה החלטתי, בגלל מקרי עבר, שאנחנו מחתימים את השחקנים על חוזים מקדימים ואנחנו כותבים שבמידה ויש דמי פגיעה על פי החוק, הם יצטרכו לפנות לביטוח הלאומי. אנחנו כמובן נישא בעלויות של 12 הימים הראשונים על פי חוק ולאחר מכן הם יעברו למסלול של גבייה מול ביטוח לאומי ויקבלו את הכסף. נאמר לי במפורש על ידי הבקרה שאני חייב לשלם לשחקנים את הכסף ואם אני אשים את הסעיפים האלה אני למעשה לא אוכל לעבור בבקרה. הדבר גרם לכך שנכון להיום נמנעו ממני סדר גודל של 400-500 אלף שקלים בחשבון של הקבוצה".

הדיין לנדאו: "יש לך פה טענה לחסר של מאות אלפי שקלים. הגענו לחודש דצמבר כשישנה בעיה בתזרים שמקשה על תשלום השכר לשחקנים. הבקרה חילטה ערבויות וזה נתן מענה עד חודש מרץ. הייתה בעיה תזרימית והמועדון לא יכול היה לשאת בתשלום השכר. אני מנסה למקד. מה שקרה זה שבמרץ הצ'קים לא כובדו ואז לא שולמו משכורות שלושה חודשים, נכון?

גלנט: "כן".

עו"ד אליאס: "נכון למרץ, כמה כספים היו אמורים להתקבל אם היה אישור ניהול תקין?"

גלנט: "אני מעריך שזה היה משהו כמו 280-300 אלף שקלים. מהעירייה יש עוד מקדמה של 25 אחוזים, שזה סדר גודל של 175 אלף שקלים".

עו"ד אליאס: "אם אני לוקח את בחשבון את הכספים שהיית אמור לקבל בעקבות הניהול התקין והכספים ששולמו ביתר בגלל פציעות, מדובר על כמיליון שקל?"

גלנט: "כן, בשקט".

עו"ד אליאס: "מה החוב שיש לשחקנים עבור המשכורות מחודש מרץ עד מאי?"

גלנט: "נכון להיום, על פי התחשיב שעשיתי, החוב לשחקנים הוא 606 אלף שקלים".

עו"ד רשף: "אני אומר לך שעלות שכר זה מיליון וחצי שקלים".

עו"ד אליאס: "אני רוצה שתסביר לדיין בבקשה למה לא הצלחת לקבל כל כך הרבה זמן ניהול תקין, מה שהיית מקבל בכל שנה. מה היה חריג השנה לעומת שנים קודמות?"

גלנט: "יש את העמותה הזאת, הכחולה, שמנסה בכל דרך ואמצעי לפגוע בי ובקבוצה בניסיון לקבל את הקבוצה לידיה. אני מניח מן הסתם שזה יתברר בדרך אחרת ובמקומות אחרים, אבל למעשה הם קיבלו הרבה מידע כי הם נפגשו עם הבקרה. זה משהו שאני רוצה להציג לאדוני. זה גרם לעיכוב של חודשיים וחצי לפחות ואתם יכולים לקבל אישור לכך ברשם העמותות".

עו"ד אליאס: "איך אתה יודע שהבקרה נתנה נתונים לכחולה?"

גלנט: "זה עניין אחר שאני רוצה להרחיב עליו. אני רוצה להפנות את כבודו גם קצת לתקנון הבקרה, לצערי התחלתי ללמוד את תקנון הבקרה".

הדיין לנדאו: "אולי אם היית קורא את התקנון לפני שנכנסת לא היינו פה. זה בשלוש שנים איחור".

גלנט: "אני מציג לך כאן כתבות שנעשו בשני מקומות – במלאבס וב-וואן רק כדי לסבר את האוזן. אלו כתבות שכל הדברים שאמורים להיות חסויים ביני לבין הבקרה יוצאים החוצה עוד לפני שמגיעים אלי. כתבתי כאן בחוץ האם זה מקרי שרק וואן ומלאבס פה? זה לא מקרי. הם מקבלים מידע מהבקרה".

עו"ד אליאס: "מה הרגשת כששמעת על המפגש עם הבקרה?"

גלנט: "אני חושב שלא יכול להיות מצב שבקרה תקציבית, ולמרות כל הבעיות שהיו בהפועל פתח תקוה, תקבע ותדליף דברים שאסור לה לעשות וזה בניגוד לתקנון. דברים אשר גרמו להד תקשורתי גרוע מאוד לקבוצה. מידע שאמור להיות חסוי יצא לכל הציבור ולמעשה נגרם לי סוג של נזק לשמי וכמובן שזה מלווה במסע הסתה יומיומי של העיתון מלאבס שהוא חלק נכבד מהמטרות של עמותת הכחולה".

הדיין לנדאו: "מלאבס לא עומדים לדין".

גלנט: "הם יעמדו".

הדיין גיורא לנדאו בבית הדין

הדיין גיורא לנדאו בבית הדין

הדיין לנדאו: "אני מכבד את כל הבעיות אבל אני לא אחראי לקשר שלך עם רשויות המס, זה לא בסמכות שלי. יכול להיות שיש לך בעיית אמת עם ביטוח לאומי. אני לא אמור ולא יכול להכריע בזה. בוא נעשה שנייה סדר. אין לנו מחלוקת עובדתית בנוגע לסוגיה שכתובה בכתב האישום. מה שאני מבקש כרגע, זה שתמקד (פונה אל עו"ד שי אליאס, ל"ס) את מר גלנט בדברים הרלוונטיים. כל השאר זה רעשי רקע, בעיות, עמותות".

עו"ד אליאס: "יש פה מעורבות של הבקרה. הבקרה נותנת לגורם אחר להשתלט על הקבוצה וזה בעיה. נותנים דברים לכלי תקשורת ולגופים".

הדיין לנדאו: "אני מנסה להבין את הכיוון שאתה הולך אליו. אנחנו נמצאים בסוף יוני, כשיש לך 60 עובדים שלא קיבלו שכר ממרץ. זאת עובדה שאין עליה מחלוקת. זה מועדון שאתה עומד מאחוריו וזה אמור להיות לטוב ולרע. העובדים לא אשמים, הם לא חטאו בשום צורה ולא מגיע להם להיענש ולממן אותך בצורה זו או אחרת במהלך התקופה הזו ובגלל זה אנחנו פה. כל השאר זה רעשי רקע".

גלנט: "אני הבאתי לפה משקיע שמקבל על עצמו גם את הדברים האלה. אני מינואר יושב בברצלונה עם משקיע והדיון הזה מיותר כי מחר צריכה להיות לו ועדה להעברת זכויות, הוא מזרים תוך מספר ימים מיליון וחצי שקל והוא פותר את כל הבעיות".

דורון גלנט בדיון המשמעתי בהתאחדות לכדורגל

דורון גלנט בדיון המשמעתי בהתאחדות לכדורגל

הדיין לנדאו: "למזלך או שלא, העובדים שלך לא נקטו בשום צעד. מעניינים אותי העובדים היותר זוטרים, אנשים שבאים ועושים את העבודה שלהם באהבה. לא מגיע להם הדבר הזה. אז בוא תסתכל על התמונה שבגללה אתה פה. הבעיה שזה לא צ'קים שנתת לעמותת הכחולה או לעיתון מלאבס או לאתר וואן, זה צ'קים של שכר לעובדים, החלופה לא הגיעה והם אלה שסובלים".

גלנט: "אני לא טייקון. הזרמתי לקבוצה הרבה כספים והגעתי למגבלות שלי. אני שנתיים וחצי לא מפרנס את המשפחה שלי, זה גם דבר שצריך לקחת אותו בחשבון. אם ההתנהלות כלפי הייתה כמו במאפיה זה לא יכול להתקיים. האווירה, ההפחדות, האיומים והפניות של העיתונאים ששואלים אותי מה אתה אומר על דברים ואחרי זה אני רואה את זה בעיתון. באתי לשרת ארגון טרור? נתתי את החיים שלי, הרסתי את הבריאות שלי, מה עוד? הבקרה התראיינה במלאבס ואמרה שהיא לא מאמינה לזה שהבאתי רוכש. הנה, זה הסכם שנעשה עם נוטריון בספרד של מישהו שרוצה מחר להכניס את הכסף. גיליתי שכשאתמול הוא דיבר עם הבקרה אמרו לו שקודם ישים מיליון שקל. זה בן אדם יקר מאוד לכדורגל הישראלי. למה? כי העמותה הזאת רוצה את הקבוצה?".

הדיין לנדאו: "כולם רוצים לראות את הפועל פתח תקוה פורחת ומצליחה. אלה בינינו הזקנים זוכרים אותה מימיה הגדולים אבל היא קבוצה חשובה וכולנו רוצים שהיא תהיה פה. אז זה לא שיש פה איזה מסגרת שרוצה להעלים את הפועל פתח תקוה מעל במת הכדורגל".

עו"ד אליאס: "אם אנחנו נוריד לקבוצה נקודות זה ישפוך את התינוק עם המים. המשקיע הודיע שאם תרד נקודה אחת הוא לא יהיה".

בסיכום דבריו אמר עו"ד רשף: "אין ספק שהקבוצה לא הגישה את הדוח הכספי במועד לעונת 16/17. אין מחלוקת שהנאשמת לא הגישה את הדוחות בעניין שכר תשלומים ב-20 לחודש. כפי שהעיד הנאשם הייתה בעיה גם בתחילת עונת 17/18, וגם במהלכה בקבלת אישור ניהול תקין מרשם העמותות. פעם אחת זה היה בגלל רואה חשבון ופעם אחרת בגלל תלונה שהוגשה על ידי העמותה, לשיטת הנאשמים. השורה התחתונה שבין דצמבר לפברואר הרשות לבקרה תקציבית נשאה בתשלומי השכר של המועדון, שבעקבות החזרת שני צ'קים של הנאשם ואי קבלת אישור ניהול תקין לשנת 2018 לא שולמו משכורות שחקנים ועובדים במשך שלושה חודשים תמימים. אנחנו מדברים על קבוצה מקצוענית ועם כל הכבוד למאמציו של מר גלנט לא ניתן לנהל קבוצה באופן הזה. אנחנו לא מצפים ממי שמנהל קבוצה ומחויב כלפי עובדים ושחקנים שיתרגש מכל פוסט או מכל עמותה ודווקא לפי מה שמר גלנט העיד פה אני חושב שהכתובת הייתה על הקיר. אולי לא בגללו, אבל אי אפשר היום לבוא ולהאשים את כולם ואם אי אפשר להתמודד עם זה אז עוזבים ולא ממשיכים לגלגל עסק או קבוצה כשאנחנו מגיעים למצב של אי תשלום משכורות. אני סבור שבנסיבות של התיק הזה יש לגזור על הקבוצה עונש של הפחתת שלוש נקודות בפועל ושלוש נקודות על תנאי בגין עבירות על תקנון הבקרה התקציבית. ועל הנאשם (גלנט, ל"ס) עונש הרחקה מפעילות במסגרת ההתאחדות, לתקופה של שנתיים".

סיכומו של עו"ד אליאס: "עד לחודש מרץ לא הייתה כל בעיה מבחינת תשלום שכר ומשכורות ולכן חשוב לי לשים זרקור על כך שהכספים שולמו עד לחודש מרץ. הסיבה לכך שנוצרה בעיה בחודש מרץ היא שלקבוצה לא היה אישור ניהול תקין לפני מאי 2018. הגורם לכך שלקבוצה לא התקבל אישור ניהול תקין קשורה לתלונה שהוצגה בפני אדוני של עמותה בשם הכחולה. זו עמותה שפעלה, לפי העדויות שנשמעו, לקבל לידה את הקבוצה תוך כדי שהיא מוכנה לפגוע בדורון גלנט ולגרום לו לוותר על זכויותיו בקבוצה. הכחולה גרמה לכך שהיה עיכוב בניהול התקין. אותה עמותה ישבה ברשות לבקרה תקציבית וקיבלה מידע תוך שהיא עושה שימוש בנתונים האלה כדי לפגוע בהפועל פתח תקוה. זה היה ללא הרשאה מהפועל פתח תקוה וללא הסכמה שלה. מה קרה? כתוצאה מאותה תלונה לרשם העמותות לא התקבל אותו אישור ניהול תקין שכמעט הביא לפירוקה של הפועל פתח תקוה. זאת אומרת, אלמלא אותו הליך של תלונה לא היינו יושבים כאן היום. מר גלנט, במשך כל תקופת הפעילות שלו במועדון, מעולם לא היה בסיטואציה שבה לא משולמת משכורת לשחקן וזו הפעם הראשונה שהוא באופן אישי עומד לדין. עוד חשוב לי להדגיש שאנחנו מצויים ערב העברת הזכויות לרוכש שהינו אדם אמיד מאוד שקשור לתחום הספורט, מכיר אותו היטב וערך בדיקת נאותות במשך תקופה מסויימת".

הדיין לנדאו: "אני אגיד לך בעדינות שאני חושב שבסיטואציה שבה אנחנו נמצאים לא ראוי להציב תנאים. אתה אומר לי – בית הדין היקר, אם אתם תורידו נקודות לא תהיה קבוצה. זה לא ראוי לשים לי אקדח על השולחן. עשינו את כל המהלך הזה של להיפגש היום כדי שתהיה תמונת מצב מלאה בפני הרוכש".

עו"ד אליאס: "אני לא חושב שזה נכון להוקיע אדם כמו דורון גלנט מהכדורגל בישראל. נגד קבוצות אחרות לא מתנהל הליך כזה, כי שם אין את עמותת הכחולה. המקרה הזה הוא שונה לגמרי. אני סבור שבמקרה הזה אין מקום להפחית אפילו נקודה אחת להפועל פתח תקוה ואין צורך לתת קנס. נסיבות המקרה הזה שונות ולאור העובדה שלא היה אישור ניהול תקין בזמן לא בגלל מחדל שלנו, לא שולמו המשכורות. מה שנמצא כאן על הפרק זה קיומה של הפועל פתח תקוה כי אם אותו משקיע לא יכנס לקבוצה אני לא יודע איך היא תפתח עונת המשחקים הבאה. אני מבקש בכל לשון של בקשה לא להפחית נקודות להפועל פתח תקוה גם לאור העבר המשמעתי וכך שלעולם לא הייתה לה תסבוכת וגם לאור עדותו של מר גלנט. אני מבקש להסתפק בקנס כספי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר