דורון גלנט, אוהדי הפועל פתח תקווה. צילומים זאב שטרן
דורון גלנט, אוהדי הפועל פתח תקווה. צילומים זאב שטרן

היממה הגורלית של הפועל: סכנת הירידה לליגה א' והתרחישים האפשריים

המועדון צפוי לקבל מחר הודעה על הורדת ליגה, אך יוכל לערער לבית הדין העליון של ההתאחדות. מאמן קבוצת הנוער, יניב לוזון, עשוי לעזוב

פורסם בתאריך: 17.7.18 12:31

בוקר יום רביעי (מחר) צפוי להיות גורלי במיוחד עבור הפועל, כאשר במידה והקבוצה לא תסדיר את חובותיה באישור הבקרה התקציבית, היא תורד אוטומטית לליגה א'. עם זאת, חשוב להבהיר כי לא מדובר בסוף פסוק. לקבוצה אפשרות לערער על ההחלטה לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, כפי שעשתה כבר בשנת 2011, אז לבסוף נשארה בליגת העל. בנוסף, יש לציין כי במצב דומה נמצאות קבוצות רבות בלאומית, בהן בני לוד, הפועל עפולה והפועל עכו, וקשה לראות תסריט של הורדה קולקטיבית שעלולה לגרור מן הסתם שינוי משמעותי במבנה הליגות.

לאחר ביטול הפגישה הלילית אמש בין נציגי הכחולה לראש העיר איציק ברוורמן, הודו נציגי העמותה כי לא קיבלו את ההחלטה הנכונה וכעת נעשים ניסיונות לקיים פגישה נוספת. "ראש העיר עושה מאמצים גדולים כדי לסייע להפועל פתח תקוה לצאת מהמבוך שנכנסה אליו ולחזור לימיה המפוארים. לא פחות חשוב מכך, מר ברוורמן סבור שיש לעשות הכל כדי להציל את מחלקת הנוער של המועדון שמחנך 700 נערים וילדים", נמסר מהעירייה. "מאחר ומדובר בסוגיה מורכבת ורגישה, ראש העיר מקפיד לנהל את המגעים רחוק מאור הזרקורים על מנת לנות לגשר על הפערים ולחבר את המוטיבציה שיש לכל הצדדים כדי להחזיר את הקבוצה למסלול הנכון".

באשר לתסבוכת הכלכלית, בהפועל עושים מאמצים לרתום להצלת המועדון את איש העסקים ושוער העבר של הקבוצה, שמעון אבו, שהגן גם על שערה של מכבי עמישב וזכה עם הפועל באליפות בכדורגל החופים. אבו, בעליה של חברת א. אחזקת אוטובוסים, הביע נכונות לסייע להפועל בסכום המוערך במאות אלפי שקלים, אך הבהיר במקביל כי כל סכום שיוציא מיועד אך ורק לעונה שבפתח.

"אני לא הולך לשלם כסף על שטויות שאנשים אחרים עשו, זה לא מעניין אותי ואני לא נכנס לזה", אמר אבו. "התנאי שלי לכניסה הוא לבנות את הקבוצה ולהעביר כספים לעונה הקרובה והלאה – מאמנים, שחקנים וכל מה שצריך. נניח שעברת בקרה, מה אז? זה לא נגמר בזה. יש בעיה לגייס כסף ובשביל זה אני כאן. כמובן שאם אכנס אגייס עוד כמה גורמים משמעותיים ואקבל תפקיד משמעותי ובכיר במערכת. ארצה לדעת הכל, להיות מעורב והדברים יעברו דרכי. אני מאמין שהפועל תוכל לצאת לדרך חדשה".

שמעון בן שושן עם שמעון אבו. צילום: זאב שטרן

אבו (משמאל) באימון הפתיחה של הפועל. צילום: זאב שטרן

בתוך כך, לאחר שאימון הבכורה של הבוגרים נערך במתכונת של קבוצת נוער מחוזקת, אימון הפתיחה של קבוצת הנוער שאמור היה להתקיים יום לאחר מכן (שני) נדחה למועד לא ידוע. זאת לאחר שהמאמנים במחלקה, שכזכור לא קיבלו שכר בשלושת החודשים האחרונים של העונה החולפת, הודיעו כי לא יפתחו את העונה עד אשר חובם יוסדר.

מי שעלול לעזוב עוד בטרם החל לעבוד הוא מאמן קבוצת הנוער יניב לוזון, שמצדו רצה מאוד להתחיל בהכנות ואף הזמין נבחנים וקבע מועדים למשחקי אימון, אך הדבר לא מתאפשר נכון לעכשיו בשל לחץ המאמנים ובמחלקה סיפרו כי המאמן החדש על סף ייאוש. "כרגע אני לא יודע כלום והמצב בכלל לא נוח", הגיב לוזון. "אני בדילמה גדולה, אבל אמתין להתפתחויות ביומיים הקרובים ואחליט מה לעשות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אמיתי

    לא נורא טעות היתה עכשיו להיות מפוקסים ….מחורבותייך אבנך..

  2. רונן

    נקווה שתבוא הישועה אומרים חכמים "אפילו חרב חדה מונחת על האדם אל יתייאש מן הרחמים."

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר