דורון גלנט. צילום: זאב שטרן
דורון גלנט. צילום: זאב שטרן

סוף עידן גלנט: הפועל פתח תקוה נכנסת להליך פירוק

השופטת וינברג-נוטוביץ קיבלה את בקשת עובדי מחלקת הנוער, עו"ד יצחק יונגר מונה למפרק הזמני. בעקבות ההחלטה יופחתו 9 נקודות ממאזנה של הקבוצה. מאמצים להשאיר את הקבוצה בליגה הלאומית

פורסם בתאריך: 24.7.18 14:48

הפועל פתח תקוה יוצאת לדרך חדשה. השופטת עידית וינברג-נוטוביץ מבית המשפט המחוזי בלוד אישרה היום (שלישי) את בקשת עובדי מחלקת הנוער והכריזה על מינוי מפרק זמני למועדון. למפרק הזמני מונה עורך הדין יצחק יונגר, לאחר התנגדותו של דורון גלנט למינויו של עורך הדין נדב לב. עו"ד יונגר נבחר על ידי בית המשפט, ללא המלצה של אחד הנושים. "לאור נימוקי הבקשה והעדר התנגדות מטעם החברה, ניתן בזה צו פירוק זמני לחברה", נכתב בהחלטת השופטת. "מבלי להטיל דופי בבעל התפקיד המוצע, מקובלת עלי עמדת הכנ"ר כי יש למנות בעל תפקיד ניטרלי לחברה, שלא הוצע ע"י החברה או מי מהנושים. לפיכך אני מורה על מינויו של עו"ד יצחק יונגר כמפרק זמני לחברה, אשר יפקיד התחייבות עצמית ע"ס 100,000 שקלים. דו"ח ראשון יוגש תוך 7 ימים מהיום".

להחלטה משמעויות רבות, כאשר העיקריות שבהן היא סיום דרכו של הבעלים דורון גלנט אחרי שלוש שנים במועדון, כשהאחרונה שבהן הייתה הגרועה ביותר בתולדות הקבוצה, עם ההגעה לפלייאוף התחתון של הליגה הלאומית. כזכור, הבעלים לא שילם את משכורות העובדים בשלושת החודשים האחרונים וכעת יחכו העובדים/נושים לקבל את כספם מהביטוח הלאומי, הליך שעלול להמשך מספר חודשים.

משמעות נוספת וחשובה היא מחיקת החובות בהם היה שקוע המועדון, כך שהבעלים הבא יקבל את הקבוצה עם "שולחן נקי". בעקבות ההחלטה, תפתח הפועל את העונה הבאה עם מינוס של 11 נקודות – 9 בעקבות הליך הפירוק ו-2 נקודות נוספות בעקבות העונש שספגה הקבוצה בבית הדין של ההתאחדות, כאשר את הורדת שתי הנקודות צפויים לנסות במועדון לבטל נוכח המצב החדש.

כעת יתפנו בקבוצה למלחמה נוספת נגד השעון, עד מחר ב-18:00, המועד האחרון בו הפועל יכולה להסדיר את ענייניה הכספיים מול הבקרה התקציבית, בטרם תורד רשמית לליגה א'. במועדון ישנה כוונה לפנות לערכאות משפטיות, בין אם דרך בית הדין של ההתאחדות לכדורגל ובין אם דרך בית המשפט, בכדי למנוע את רוע הגזירה.

בהעדר חובות למועדון, ההכנסות של הקבוצה בעונה הקרובה מהקצבות, עוד בטרם הוחלט על בעלים חדש, אמורות להספיק כדי לפתוח את העונה ב"מתכונת רזה", קרי תקציב מינימום. הליך הפירוק, אגב, נעשה בתיאום עם אנשי הבקרה התקציבית, לכן ישנה אופטימיות במועדון כי הקבוצה תשחק בסופו של דבר בליגה הלאומית.

במענה לבקשה שהוגשה אתמול על ידי עובדי מחלקת הנוער, העביר היום גלנט תגובה לבית המשפט המחוזי בלוד, בו הודיע כי הוא לא מתנגד לבקשה למנות מפרק זמני, אך מתנגד למנות לתפקיד את עו"ד נדב לב לתפקיד. כזכור, עובדי מחלקת הנוער ביקשו למנות מפרק זמני למועדון, שייפעל עד הדיון שיתקיים בתיק ב-19.11.

"לצערה של הפועל פתח תקוה, ההתאחדות לכדורגל סירבה לאשר מכירת 80 אחוזים ממניות הקבוצה בתמורה לסך 2.5 מיליון שקלים למשקיע זר בשם דימיטרי סטיוק (הטעות במקור, ל"ס), מסיבות לא ענייניות, מוזרות ותמוהות", נכתב בתגובתו של גלנט. "לאור סרוב ההתאחדות לכדורגל להכניס משקיע זה, אין באפשרות הפועל הפועל פתח תקווה לעמוד בהתחייבויותיה והיא מסכימה למינוי מפרק זמני".

תגובת הפועל כפי שהוגשה לבית המשפט

בהמשך התגובה נכתב: "הפועל פתח תקוה מתנגדת למינויו של עו"ד נדב לב כבעל תפקיד הואיל ועו"ד נדב לב קשור לאלעד מאירי, נציג של הבקרה תקציבית של ההתאחדות לכדורגל אשר מתנכל באופן אישי להפועל פתח תקוה מזה שנים ומבקשת מבית המשפט הנכבד למנות בעל תפקיד ניטראלי שאינו קשור לעובדים, או לספקים, או לבקרה התקציבית, או להתאחדות לכדורגל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יחיאל תרם .כחול ויסוקר. 53 שנה.כחול אמיתי

    תם.עידן גלנט נכון.עכשב כחולה ביקשתם קיבלתם.גם אני כחול.אבל כחול כבר 54 שנים.ואני מבין עיניין.ביזמני האוהדים היו מגובשים.ולא היו נותנים לדבר כזה ליקרות שבמשך שנים עושקים אותנו כול מיניי גורמים שלילים.אז הינו אוהדים אגרסביים.למען הסמל.היום אתם הדור הצעיר יותר צריך להמשיך את המהבק שלנו..שלא תחשבו לרגע אני אישית עדיין נימצה בייציעים ואוכל את עצמי על מה קורה לנו.שירתתי את המעדון בהנדבות במשך 15 שנה.הינו פלוגת הסדרן דאז.חברים כנסו לעבודה מהר.לא לתת ייקרוס משהו.מאכל לכולנו הצלחה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הנה התוצאה של כתבה בסמרטוטון, אשר שרתה את ההליך הקשה הזה. אני תקווה כי המפרק הוא אדם נקי כפיים אשר ימצא את הדרך להשאיר את הקבוצה בליגה הלאומית. הצלחה כזאת תמנע את הקנוניה להוריד את הקבוצה לליגה נמוכה ולהחזיר את הרצליה לליגה הלאומית. מסירת הכתבה "הצהובה", הלא מדויקת ומגמתית שהוכנסה לעוד פינס בישיבה בה נידונה האפשרות לאשר את המשקיע. מרגע ציטוט הכתוב בססמרטוטון הפכה הישיבה לפרסה בה כל זב חוטם ומצפצף העלה את התנגדותו למשקיע המיועד.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר