שחקני הפועל באימון צילום: זאב שטרן
שחקני הפועל באימון צילום: זאב שטרן

עו"ד יונגר: "הדברים תלויים בעיקר בעירייה, לא יכול לקבל את התנאים של הכחולה"

המפרק הזמני של הקבוצה טוען כי הקדמת ההקצבות צפויה לפתור את נושא התקציב לעונה הבאה, בעוד שאת הסכם העברת הכסף מעמותת האוהדים לא ניתן להשלים עד מחר

פורסם בתאריך: 29.7.18 12:37

באיזו ליגה תשחק הפועל פתח תקוה בעונה הקרובה? התשובה לשאלה הזו עדיין לא ברורה, למרות שהקבוצה אמורה לעלות כבר ביום חמישי הקרוב למשחק הראשון של העונה, בחוץ מול הפועל עפולה במסגרת המחזור הראשון של גביע הטוטו. כזכור, למועדון הוצב דד ליין אחרון, עד מחר (שני) ב-18:00 להסדיר את התקציב לעונה הבאה בליגה הלאומית, בכדי לקבל את אישור הבקרה התקציבית ולהימנע מירידה לליגה א'.

על פי המפרק הזמני, עו"ד יצחק יונגר, חסר למועדון סכום של 1.2 מיליון שקלים כדי להסדיר את נושא התקציב, אך למרות זאת, ההערכות בבקרה התקציבית מדברות על חוסר של כמה מאות אלפי שקלים, חוסר שאמור להיפתר במידה שעיריית פתח תקוה אכן תסכים להקדים את ההקצבות שלה למועדון לשנה הקרובה.

למרות שעמותת הכחולה פרסמה משאל לחבריה, בו שאלה את דעתם בנוגע להעברת 300 אלף שקלים לקופת המועדון, מבחינת עו"ד יונגר, נראה כי ההצעה כלל לא רלוונטית. "הדברים תלויים בעיקר בעירייה", אמר יונגר בשיחה עם "ספורט מלאבס". "בשיחה שהייתה לי עם הכחולה, הם הודיעו שהם יכולים להציב מימון אבל רק בתנאים מסוימים, שכנראה אי אפשר לקבל אותם. הם רוצים להבטיח שבכל מקרה, גם אם יהיה רוכש אחר, הם יקבלו את הכסף חזרה, וזה לא אפשרי בלוחות הזמנים שנוצרו. אני צריך לקבל לזה אישור מבית המשפט והסיכוי שאני אקבל לזה אישור עד מחר הוא בלתי אפשרי, לכן הסכום הזה כנראה לא רלוונטי מבחינתי".

מהכחולה נמסר בתגובה: "הצעתנו למפרק ניתנה כבר ביום חמישי שעבר. הבהרנו כי יש לנו מחויבות כלפי חברי העמותה כי הסכום המופקד בפק"מ ישמש לקבלת בעלות. בהחלטתנו דאגנו גם לעזור למפרק וגם לשמור על התחייבותנו לחברי העמותה. האינטרס של הכחולה הוא אחד, להציל את הפועל פתח תקוה, ולהבטיח שלראשונה אחרי שנים ארוכות תנוהל באופן תקין ושקוף. את זה ניתן להשיג רק אם הקבוצה תעבור לידי הכחולה. הכחולה פעלה מהר להעברת סכום כסף משמעותי שיקל על הפועל לפתוח את העונה בליגה הלאומית, דבר שגם משרת את הנושים ואת המפרק, וזה רק מתבקש שהכסף שתעביר יהווה חלק מסכום הרכישה של הקבוצה, ובמידה ומסיבה כלשהי הקבוצה לא תועבר לכחולה, ברור שהסכום הזה צריך להיות מוחזר לה. זה דבר מקובל. אנחנו מאחלים לעורך דין יונגר הצלחה בהעברת המועדון בבקרה, הכחולה ואוהדי הפועל ימשיכו לסייע ככל שידרש".

בשעה 18:00 היום תערך ישיבת מועצת העיר, במסגרתה צפויה לעלות בקשה להקדמת ההקצבות לכלל אגודות הספורט בעיר, ובתוכן 680 אלף שקלים שיועברו להפועל. "העירייה זה דבר מאוד חשוב", אומר יונגר. "כרגע המצב לא טוב, כל עוד אין את אישור העירייה לסכום. אם יהיה את אישור העירייה זה אמור לפתור את העניין".

בכל הנוגע למכרז למכירת הקבוצה אמר המפרק: "אם המטרה של הכחולה היא לרכוש את המועדון זה מבורך, אבל צריך לזכור שיש פה נושים, לדעתי הכחולה מנסה לרכוש את המועדון במחיר זול ככל הניתן, אז יש פה ניגוד אינטרסים. כרגע הם לא עוזרים אבל אני מכבד את זה, זה כסף שלהם. צריך קודם כל לסדר קבוצה, להחתים שחקנים, ובכל מקרה מכרז זה לא משהו שייקרה באופן מיידי, זה תהליך שייקח זמן. פנו אלי שני גורמים נוספים, חוץ מהכחולה, שרוצים לרכוש את המועדון. לדעתי לא מדובר בשמות שמוכרים לאוהדי הקבוצה".

בבקרה התקציבית שבו וציינו כי להפועל יש סיכוי גבוה לאישור התקציב מחר חרף חששו של המפרק. אם זאת, בבקרה ציינו כי בשל העובדה שצפויות הוצאות תפעול גבוהות להפועל, על המפרק להציג תקציב מעט גבוה יותר מתקציב המינימום, כלומר תקציב שינוע סביב ארבעה מיליון שקלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר