צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGI
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGI

הפועל ומכבי מתכתשות, ילד בן 9 נותר תקוע: "הבן שלי מוחזק כבן ערובה"

שחקן צעיר בקבוצת הקט-סל של הפועל רק רצה לעבור לשורות היריבה העירונית, אך נקלע למאבק בין שני המועדונים. יו"ר הפועל אבי וכניש: "מכבי מפרקת לנו קבוצות, אם מאוד רוצים לעבור שיחכו חצי שנה". יו"ר מכבי, אבשלום כליפא: "ההורים רוצים לעבור לפה כי אנחנו יותר מקצועיים"

פורסם בתאריך: 8.8.18 10:43

יריבות עירונית היא דבר שבשגרה, בטח בפתח תקוה, אבל מה קורה כשעימות בין מכבי להפועל גולש לפסים אישיים, האשמות בגניבת שחקנים והכל נעשה על גבו של ילד שעדיין לא מלאו לו 10 שנים? זהו סיפורו של תושב העיר העולה לכיתה ה' ששיחק בעונה החולפת כדורסל בליגת הקט-סל במחלקת הנוער של הפועל. בתום העונה החליטו הוריו להעבירו ל"מסגרת מאתגרת יותר" לדבריהם, במטרה להעניק לבנם "מעטפת מספקת לצרכיו וכישוריו המקצועיים". לאחר בדיקה שעשו התרשמו מהרמה המקצועית וההתנהלות השוטפת במכבי, ויחד עם הקרבה הגיאוגרפית למקום מגוריהם התקבלה ההחלטה להעבירו מהפועל למכבי.

במכבי הסכימו לקלוט את השחקן לשורות המועדון אך ציינו כי על הפועל לחתום על טופס השחרור של השחקן. כאן נתקלו ההורים בסירוב. "בהפועל הסבירו לנו שיש להם חילוקי דעות עם מכבי ולטענתם מכבי 'גונבת' להם שחקנים ולכן הם לא מוכנים לשחרר אותו", מספרת אמו של הילד. "זו סיטואציה פשוט הזויה והילד שלי הוא לא היחיד. מבחינתי זה חוג כדורסל ואני משלמת עבורו הרבה כסף, איש לא עושה לי הנחה ולא מעניק לי דבר במתנה. אמרו לי שיתנו לי להעביר אותו לכל קבוצה בארץ, רק לא למכבי פתח תקוה. אף אחד לא יגיד לי לאן לרשום את הילד שלי, אבל כרגע הוא פשוט מוחזק בהפועל כבן ערובה".

בצר לה, פנתה האם בכתב ללשכתו של ראש העיר, איציק ברוורמן, וכן לאיגוד הכדורסל וקבלה על כך שבנה הצעיר הפך כלי ניגוח בין שני מועדוני כדורסל שלא מסתדרים ביניהם. בתגובה של מנהלת אגף הספורט בעירייה, הילה שבתאי, נכתב בין השאר כי "כמנהלת אגף הספורט ובכלל אני מתנגדת מאוד לנושא של שימוש בספורטאים כבני ערובה. כמובן שעם פנייתך פניתי בנושא זה לאגודה בבקשה לשחרר אותו אולם נעניתי כי הנושא בטיפול איגוד הכדורסל. לנו כרשות אין אפשרות לכפות את דעתנו מעבר לכך". באיגוד הפנו את האם לתקנון האיגוד בו שחקן בכל גיל צריך שחרור והסכמה מהקבוצה המשחררת.

"הגשנו תלונה רשמית נגד מכבי פתח תקוה על זה שהם פונים להורי שחקנים בזמן משחקי דרבי ומושכים אותם אליהם בכל מיני הבטחות", מסר בתגובה יו"ר הפועל אבי וכניש. "למה? כי הם לא רוצים שאנחנו נגדל. כל מי שאוהב ספורט רואה שזו מניפולציה שנועדה לשרת את המועדון הגדול ומונעת תחרות צודקת והוגנת בין הקבוצות. עכשיו מה מצפים? שאני אשחרר ילדים בניגוד לתלונה שלנו? יגידו לי באיגוד 'על מה אתה מלין?'. פנו אלי 2-3 הורים בנושא, אבל שוב, אני לא יכול להעביר שחקנים בניגוד לתלונה שהגשתי באיגוד הכדורסל ומתבררת אצל תובע האיגוד".

יש לציין כי במידה והפועל תדבק בסירובה לשחרר את השחקן למכבי, הפתרונות האפשריים הם מעבר למועדון אחר, דבר שיחייב את ההורים בהסעות מרוחקות מחוץ לעיר, או לחלופין כניסה להסגר והשבתה מפעילות למשך חצי שנה.

"ארבע שנים שתקנו אבל מכבי פשוט מפרקת לנו קבוצות", טוען וכניש. "אני משקיע כספים על מנת ליצור פה תחרות, הוזלתי מחירים והבאתי את אנשי המקצוע הכי טובים, אבל במקום שש קבוצות נותרה לי בעונה שעברה רק אחת, זאת כשאני מחויב לאולמות ושעות אימון. אם אעביר שחקנים למכבי, אני כורת את הענף עליו אני יושב. אני לא בעד הסגר ולא מחזיק אף אחד כבן ערובה, אבל אם הם מאוד רוצים לעבור למכבי, שיתאפקו חצי שנה ויעברו אליה".

יו"ר מכבי, אבשלום כליפא, מסר בתגובה: "שטויות במיץ עגבניות. יש תחרות, אבל אין דבר כזה 'גניבת שחקנים'. בכל עיר יש מעבר בין אגודות ואם מישהו אצלי יחליט לעבור להפועל אני בחיים לא אמנע זאת ממנו. אין לי מושג למה בהפועל מתנהגים בצורה לא הכי נקייה. הם הולכים לבוררות ויבהירו להם בצורה חוקית שהם לא יכולים למנוע מילד לעבור. במכבי לא היה ולא יהיה דבר כזה. אנחנו גובים יותר כסף, אבל ההורים רוצים לעבור לפה כי אנחנו יותר מקצועיים ודואגים יותר לילדים".

תגובת איגוד הכדורסל: "תלונת הפועל פתח תקוה נגד מכבי פתח תקוה נמצאת בטיפול תובע האיגוד, אך אין קשר בין התלונה למעמדו של השחקן. השחקן יכול להשתחרר מהקבוצה על פי התנאים בחוק הספורט של מדינת ישראל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. נדב

    וכניש , אם אתה לא מחזיק אף אחד כבן ארובה אז להתאפק חצי שנה ? זה משפט שדומה לאלון מזרחי ישחק או באירופה או בספרד
    אתה אומר שילד יתאפק חצי שנה ולא קורה לזה בן ארובה ?
    שים את האנרגיות בלמה כדאי הפועל ולא בחסמי יציאה!

  2. י.ש.

    בני בן ה-11, נמצא באותה הסירה, ואינו מקבל את השחרור מהפועל למכבי. זה שקר שמפרקים קבוצות, הילדים שבקשו לעבור לא נכללים בסגל לעונה הבאה.
    כרגע רק הילדים נענשים.
    תחשבו טוב לפני שאתם מצטרפים להפועל.

  3. אוהד

    צריך להיות איש מאוד קטן כדי לא לשחרר ילד בן 9. לא רק אם הוא בן 9 אבל זה עוד יותר גרוע….

  4. אחד שמבין

    הפנייה של האם לראש העיר לא הועילה מכיוון שהוא אוהד הפועל ולהפועל אין דיין ואין דיין.
    לשחרר את הילד לכל קבוצה בארץ, אין בעיה, רק לא למכבי? אם הילד רוצה לעבור תנו לו לעבור!

  5. עמית

    אני יודע על לפחות שלושה שחקנים שרצו לעבור ממכבי להפועל ומר כליפא לא נתן להם לעבור ..שלא יבלבלו..דבר נוסף מכבי באמצע משחקים של הפועל מדברת עם ההורים של ילדים ו" חוטפת" אותם תשוקותיהם. ידוע שהעירייה שלנו לא רוצים תחרות ורק מונופולים.. פשוט בושה

  6. ד.א

    לעמית- אני אשמח לדעת את השמות של הילדים שרצו לעבור ומר כליפא לא נתן להם לעבור. אפשר גם באופן פרטי ולא בפומבי אם אתה מתבייש. אחרת אתה כמובן חשוף לתביעת לשון הרע

  7. ניב

    המשמעות שהילד בן ה9 יפרוש מכדורסל… ובצדק… פשוט עסקנים לשמם מבלי חשיבה לרגע על טובת הילד(שלא לדבר שעלות החוג לא נמוכה). עסקנים קטנים מקומם לא בכדורסל! ביזיון אין מילה אחרת

  8. גל

    כותרת מניפולטיבית ביותר! מי שלא משחרר את הילד הם הפועל פ"ת ולפי הכותרת אפשר להבין שלמכבי יש חלק באשמה

  9. מסטר x

    מכבי לאורך כל השנים הוא מועדון שמנוהל על ידי אנשים מגעילים.
    אני מכיר שגם מכבי לא שיחררה ילדים ורצתה כסף עבור שיחרורים (ןלאו דווקא להפועל)
    החזיקה אותם כבני ערובה עד שההורים שילמו.
    אגודות ספורט כמו הוד השרון וק. אונו אומרים במפורש להורים שמכבי פתח תקווה אגודה (אנשים שמנהלים אותה) מגעילה ואין סיכוי שילדים שהם שחקנים טובים ישוחררו ללא עלות.
    לאן הגענו שחייבים חוק מדינה בנושא.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר