גברי לוי. צילום: זאב שטרן
גברי לוי ז"ל. צילום: זאב שטרן

גברי לוי הלך לעולמו בגיל 80, הובא למנוחות בבית העלמין סגולה

יו"ר הפועל פתח תקוה וההתאחדות לכדורגל לשעבר נפטר אמש אחרי מאבק במחלה קשה. גדולי הכדורגל הישראלי הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה

פורסם בתאריך: 16.8.18 09:09

אבל כבד ירד אתמול (חמישי) על הכדורגל הישראלי בכלל והעיר פתח תקוה בפרט עם פטירתו של יו"ר ההתאחדות ויו"ר הפועל בעבר, גברי לוי ז"ל לאחר מחלה קשה. לוי הובא למנוחות היום בצהריים כאשר מאות אנשים ליוו אותו בדרכו האחרונה, כאשר גדולי הכדורגל הישראלי הגיעו לחלוק איתו כבוד אחרון – מוטל'ה שפיגלר, שלמה שרף, אברם גרנט, יצחק שום, איציק ויסוקר, וכמובן גם בנו גיא וקרוב משפחתו, השחקן יהודה לוי.

בית העלמין סגולה הבוקר. צילום: א. גרובר

לוי שימש לראשונה כיו"ר הפועל בשנת 1989 ובהמשך שימש כחבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל ומ"מ היו"ר. בספטמבר 1996 מונה ליו"ר ההתאחדות, תפקיד אותו מילא במשך שבע שנים. תחת לוי זכורות לא מעט פרשיות בכדורגל הישראלי – טובות יותר ופחות.

בתקופתו הביסה נבחרת ישראל 0:5 את אוסטריה באצטדיון רמת גן, אך גם הייתה חתומה על בושה גדולה בדמות פרשת נערות הליווי. שנתיים אחר כך נחשפה פרשת "שופטים באדום" בה נחשדו שופטי כדורגל בהטיית משחקים. מנגד, חתום לוי על מיתוג הליגה כ"ליגת העל" לאחר שבעבר נקראה הליגה הבכירה "הליגה הלאומית". לאחר פרישתו מההתאחדות שב לשמש למשך תקופה קצרה כיו"ר הפועל. מחוץ לכדורגל נודע בזכות כישורי הריקוד שלו, ניהל להקות מחול רבות ואף שימש כשופט בתכנית הריאליטי "רוקדים עם כוכבים". בנו, גיא, שיחק ואימן בעבר בהפועל בתקופת כהונתו במועדון.

"ההתאחדות לכדורגל והכדורגל הישראלי מרכינים ראש עם היוודע דבר פטירתו של גברי לוי, שכיהן כיושב ראש ההתאחדות בין השנים 1996-2003. גברי לוי, בזכות יכולותיו המוכחות ואופיו המיוחד, פעל ככל יכולתו לטובת קידום הכדורגל הישראלי בכל דרך, בכל מקום ובכל עת", נמסר בהודעת ההתאחדות לכדורגל. "לוי ז"ל האמין כי הכדורגל הוא אמצעי חברתי ראשון במעלה לקירוב לבבות, לעשייה לטובת הכלל ולתפארת המדינה. הססגוניות של לוי, החום שהקרין והמקצוענות בה פעל ואליה חתר, היו מסממני ההיכר שלו לאורך שנים רבות של פעילות בענף הכדורגל ובהתאחדות".

מ"מ יו"ר ההתאחדות, תמיר גילת, הוסיף: "הפרידה מלוי קשה והדיבור עליו בלשון עבר כמעט בלתי נתפס. גברי, בזכות הרבה קסם ובעיקר הודות ליכולות ניהול מרשימות ודומיננטיות ייחודית, נתן לכולנו את התחושה שהוא לעולם יהיה חלק מהכדורגל שלנו. החובה שלנו היא להבטיח כי גם אחרי מותו, כך יהיה. גברי ליווה, גידל וטיפח אלפי שחקנים ושחקניות ועשה זאת מתוך אהבה עצומה למשחק הכדורגל. עולם הכדורגל הישראלי, ואנשי ההתאחדות בפרט, כואבים היום את פטירתו ואני משוכנע כי יימצאו הדרכים הנכונות והראויות להנציח את פועלו ותרומתו. יהי זכרו ברוך".

גברי לוי ז"ל הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. בן 80 היה במותו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משה מפ"ת שוטר בדימוס.

    הלך לעולמו אדם יקר גברי אנחנו לא נשכח אותך לעולם יהי זכרך ברוך, לך לשלום ותנוח על משכביך לשלום.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגזמתם אבל כבד בפתח תקוה על מות גברי. הוא בן שמונים וחולה מאד. מה לעשות זה הגורל שלו. כואב אבל לא אבל כבד.

  3. מוישה

    אכן מפגש פסגה של כל גדולי הכדורגל
    שאירועים כאלה מצערים מפגישים אותם אחרי המון שנים
    שלא נפגשו.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר