גיא בלום. צילום: עזרא לוי
גיא בלום. צילום: עזרא לוי

"נפתח פרק חדש בהיסטוריה של המועדון". מנכ"ל הפועל, גיא בלום, בראיון מיוחד

מי ששימש כסמנכ"ל הפועל כפר סבא ומונה לתפקיד בהפועל בהמלצת הכחולה, מדבר בראיון לקראת השנה החדשה. "מי שהיה פה לפני הפירוק עשה עבודה טובה כדי לפרק את המועדון, ברור למה הוא הגיע למצב הזה", הוא אומר, ומגלה: "לחלק מהשחקנים יש מענקי עלייה". ומה עם האהבה למועדון הירוק? "כמו חברה לשעבר"

פורסם בתאריך: 9.9.18 10:29

במשך כמעט שנה שלמה לא אויש תפקיד המנכ"ל בהפועל פתח תקוה. רבים יסכימו שהפעם האחרונה שהמועדון בכלל תפקד מבחינה ניהולית הייתה לפני התפטרותו של ברוך סער בסוף ספטמבר שעבר. רק לפני כשלושה שבועות מונה סוף סוף מחליף: גיא בלום, שמגיע לחלל העצום שנפער בתפקיד, כאשר בדרך עברה הפועל לא מעט משברים ומהמורות – בראשן אי תשלום משכורות במשך שלושה חודשים תמימים, הליך פירוק והפחתת 11 נקודות ממאזנה.

המלאכה הלא פשוטה של בלום תהיה לייצב את השורות ולנסות להוציא את הפועל לדרך חדשה. בראיון ל"ספורט מלאבס" לרגל ראש השנה הוא מספר על התנאים המחפירים אליהם נחשף במועדון, התכניות בהווה ובעתיד וכמובן מה קורה לאוהד שרוף שמזוהה במשך שנים עם הפועל כפר סבא כאשר הוא מקבל תפקיד בהפועל פתח תקוה.

"מצאתי מועדון לא מסודר שיש בו אלף אנשים שעושים מאה דברים כל אחד ולא ברור מי אחראי על מה", פותח בלום. "מועדון שאין בו קו טלפון וקו אינטרנט. לא מבין איך עבדו ככה בשנים האחרונות. חוץ מהמשרד של המזכירה, לא היה שום משרד אחר פעיל. אנשים בלי חוזי עבודה מסודרים ששילמו להם במזומן. עובדים שלא קיבלו משכורות תקופה ארוכה למרות אין ספור הבטחות, אבל כנראה אוהבים את מקום העבודה שלהם יותר מהכסף ועשו הכל כדי שהמועדון יעמוד על הרגליים. גיליתי חוזים עתידיים בלתי סבירים בעליל שהובטחו לשחקני בוגרים, לשחקני נוער ולילדים בני 15. מי שהיה פה לפני הפירוק עשה עבודה טובה כדי לפרק את המועדון ומאוד ברור למה הוא הגיע למצב הזה".

במצב העניינים הקשה שמתאר המנכ"ל, ניהול תחת מפרק כלל לא נשמע נורא כל כך. "המפרק עובד על פי תקציב מאוזן ולא חורג ממנו, כמו שצריך להיות בחברה מסודרת וכמו שהיה במועדון הקודם ממנו הגעתי (הפועל כפר סבא, א"ב). אני חושב שהמפרק הוא דווקא יתרון ויותר קל למועדון להיות מאורגן ומסודר תחתיו", אומר בלום.

עו"ד יצחק יונגר

"עובד על פי תקציב מאוזן ולא חורג ממנו". עו"ד יצחק יונגר

מי שהמליצה על בלום לתפקיד היא עמותת הכחולה, המשלמת את שכרו. במידה ותזכה במכרז שצפוי להיות מפורסם בקרוב ותהפוך לבעלי המועדון ומחזיקת זכויות הניהול שלו, אמור בלום להמשיך בתפקידו כבורג מרכזי במהפכה הניהולית של הפועל תחת בעלות אוהדיה. "בכחולה יצרו איתי קשר והציעו לי את התפקיד", הוא מספר. "אני יודע שהם חיפשו מנכ"ל, בדקו וראיינו כמה אנשים, קיבלו עלי המלצות ופנו אלי ומשם הדברים התגלגלו. כמה ימים אחר כך, לאחר שנפגשתי עם מספר אנשים בכחולה ועם המפרק, חתמתי. בסופו של דבר המפרק הוא שבחר בי לתפקיד".

מתחם לא ראוי

מרגע שמונה למנכ"ל החל בלום לפעול לשינוי, כאשר מטבע הדברים המטרה הראשונה הייתה לייצב את השורות, לבנות סגל ולהעמיד קבוצה שתוכל לפתוח את העונה ולעבור בבקרה התקציבית. משעמדה הפועל במשימה, פניו של בלום נשואות כעת לשיפור, שדרוג ופתרון בעיות בלא מעט מישורים. "זה תהליך ארוך, לא משהו שקורה בן רגע", הוא אומר. "יש פה הרבה עבודה, החל מבית הספר לכדורגל שאני רואה בו חשיבות עליונה. זה הבסיס לאוהדים עתידיים, שחקנים עתידיים וכמובן הבסיס הכלכלי של המועדון. בשנה שעברה היו בו סדר גודל של 240 ילדים – זה מספר נמוך מאוד מבחינתי וצריך להגדיל אותו משמעותית".

מעבר לכך, יש לא מעט עבודה בשיפור התשתיות. מעבר לטלפון ואינטרנט שיותקנו השבוע, צפוי בלום לדאוג למענה במועדון לאורך 24 שעות ביממה. "הזוי בעיני שבתקופת הרשמה אין מענה לטלפונים ומן הסתם זה ישתנה", הוא אומר. "אני יודע שהמועדון פספס הרבה הורים שהתקשרו לרשום את הילדים שלהם ופשוט לא הייתה תשובה. זה א'-ב', כשאתה רוצה לרשום את הילד לחוג – צריך שמישהו יענה לטלפון ויש חברה שמבצעת את השירות הזה. חוץ מזה צריך שיהיו משרדים מסודרים – משרד למנכ"ל, משרד ראוי לקבל אנשים. המשרד בו המזכירה קיבלה אנשים עד השבוע, נראה כאילו מעולם לא חשבו על איך מקום צריך להיראות ומה המשמעות של קבלת קהל – משרדון דחוס שיכולים להיכנס אליו שני אנשים בעמידה. בכלל, כל התשתיות בסירקין לא ראויות לשנת 2018. לא מבחינת חדר ההלבשה של הבוגרים, כשהמקלחת והשירותים בחוץ והם צריכים להסתובב במעבר עם מגבות. אין אפילו שירותים למזכירה, היא מתאפקת כבר שלוש שנים. עלוב ועצוב. עזוב תנאים בסיסיים, שירותים זה המינימום. יש בסירקין חדרים מוזנחים שחייבים לסדר אותם ואפשר לעשות בהם שימוש. מחדר הלבשה ראוי לילדים, עבור בחדר כושר, שנראה מצוין אבל מעופש ונראה כאילו לא ניקו שם מאז בנו אותו ועד חדר מאמנים, שנראה פשוט מביך. איך אפשר לנהל מועדון בלי בסיס? אגב, דווקא הדשא כרגע בסדר, אבל בהמשך הוא ילך ויהיה גרוע יותר. זו בעיה מוכרת בכל מקום, כשכל כך הרבה קבוצות מתאמנות על אותו מגרש ואין לבוגרת מגרש משלה. דשא לא יכול לעמוד בזה והבעיה הזו לא ייחודית רק להפועל פתח תקוה".

חדר המאמנים במתחם סירקין

חדר המאמנים במתחם סירקין

חדר המזכירות במתחם, אליו מגיעים הורי הילדים במחלקת הנוער לצורך הרשמה

חדר המזכירות במתחם, אליו מגיעים הורי הילדים במחלקת הנוער לצורך הרשמה

"נראה כאילו מעולם לא חשבו על איך המקום צריך להראות"

"נראה כאילו מעולם לא חשבו על איך המקום צריך להראות"

גיא בלום (36) מתגורר במושב גן חיים שבשרון. בילדותו שיחק בהפועל כפר סבא ובבגרותו שימש כמורה בבית ספר עד שנת 2013. בתווך שימש כיו"ר חוג האוהדים של הפועל כפר סבא, "הלב הירוק", ובהמשך מונה לסמנכ"ל הפועל כפר סבא – תפקיד בו שימש במשך ארבע שנים תחת המנכ"ל רובי רגב והבעלים סתיו שחם. בתקופה זו עלתה כפר סבא מליגה א' לליגת העל ובהמשך נשרה ללאומית. עם הגעתו של יצחק שום סיים בלום את תפקידו ובהמשך הגיש תביעה כנגד המועדון בטענה לאי תשלום שכרו. עד מינויו הנוכחי נראו לא מעט תגובות שלו בפורומים שונים של אוהדים שנגעו למצבה של הפועל כפר סבא. ההצעה מהפועל תפסה את בלום בעיצומו של הקמת מיזם טכנולוגי באפריקה בתחום הספורט, אך קסמה לו מספיק כדי לשים אותו בצד ולחשב מסלול מחדש.

כמי שמזוהה מאוד עם המועדון בו עבד בעבר, מתבקש לבחון כיצד יתפקד בלום עם מעברו למועדון שנאבק עם כפר סבא באותה הליגה. "שעתיים אחרי שסיכמתי את תנאי עם הכחולה היה משחק בגביע הטוטו בין הפועל פתח תקוה לכפר סבא", הוא משחזר. "מן הסתם זה מוזר. כפר סבא זה מועדון שאני אוהד מגיל 4 ולא הפסדתי משחק 30 שנה. עם זאת, אני מספיק בוגר ואחראי לעשות את ההפרדה בין עבודה לבין אהדה. הפרדה כזו התבקשה אגב גם כשעבדתי בכפר סבא כי יש הבדל בין אוהד לעובד מועדון. מי שלא יודע לעשות את ההפרדה לא יכול לעבוד בתחום הזה. עניין הקבוצה שאני אוהד לא ישפיע על העבודה שלי ואני מתכוון לעשות אותה על הצד הטוב ביותר. הפועל כפר סבא היא כמו חברה לשעבר, האהבה אליה תישאר אבל היום אני במקום אחר. לא אלך למשחקים ולא אקפוץ בגולים".

חברה לשעבר. גיא בלום בתקופתו בכפר סבא. צילום: עזרא לוי

"כמו חברה לשעבר". גיא בלום בתקופתו בכפר סבא. צילום: עזרא לוי

ואחרי שלל העניינים הרגשיים והמנהלתיים, חשוב לזכור שיש כאן מועדון כדורגל מקצועני שצריך לנהל מגובה הדשא עם גיבנת פתיחת עונה של מינוס 11 נקודות שכבר הספיקה להצטמצם למינוס 5. בגזרה הזו יש לבלום רק מילים טובות ומחמאות מקיר לקיר לצוות המקצועי, כמו גם לנכס העיקרי של המועדון – האוהדים. "יש פה צוות מקצועי שעובד בדיוק כמו שאני מאמין שצוות צריך להיות", הוא אומר. "ממסאי דגו ועוזרו רן קוז'וק ועד מאמן השוערים סימיון רחמן ומאמן הכושר אליקו אליהו. כולם חבר'ה צעירים, רעבים להצלחה ועובדים שעות על גבי שעות כדי שהקבוצה הזו תזכה ביתרונות הקטנים שיהפכו למשמעותיים בכל משחק ומשחק".

"צריך להשלים עם העובדה שמועדונים בסדר הגודל של הפועל פתח תקוה לא ינוהלו בעתיד הקרוב על ידי מולטי מיליונרים. לכן הם צריכים להשקיע בבסיס, לגדל שחקנים, ופעם בכמה זמן למכור שחקן לקבוצה גדולה יותר כדי למלא את הקופה ולסייע להחזיק את המועדון לתקופה ארוכה", ממשיך בלום. "בסופו של דבר המועדון הזה צריך להתבסס על קהל ועל שחקני בית. הקהל הענק של הפועל פתח תקוה הוא כמובן יתרון עצום בליגה הזו, במיוחד עם קבוצה צעירה כל כך שמתבססת על אנרגיות ומשחק שמח. מאז שהצטרפתי אני מגלה כמה המועדון הזה גדול וחזק למרות כל מה שעבר. כמות האוהדים והאנשים שמציעים עזרה בהתנדבות היא מטורפת. לא הכרתי דבר כזה, כך גם לגבי האנשים הרבים שנרתמים למען ההצלחה של מחלקת הנוער. הקהל הזה ספג אכזבות במשך שנים, אבל נפתח פה פרק חדש בהיסטוריה של המועדון ואני בטוח שנמשיך לראות אותו מגיע במספרים שרק ילכו ויגדלו כדי לדחוף את הקבוצה הזו קדימה".

גיא בלום. צילום: עזרא לוי

"אני מגלה כמה המועדון הזה גדול וחזק למרות כל מה שעבר". גיא בלום. צילום: עזרא לוי

חרף המינוס, מפתיע בלום, יש להפועל מטרות בכלל לא מבוטלות בעונה הנוכחית: "שחקן אחד ביקש השנה מענק הישארות אבל הבהרנו לו שאין דבר כזה וזו לוזריות שלא אני ולא המאמן מוכנים לה. אנחנו רוצים לנצח כל משחק ומסתכלים רק למעלה. לרוב השחקנים בסגל יש מענקים על הגעה לפלייאוף העליון ולחלקם גם מענקי עלייה".

אתה רואה את עצמך נשאר בהפועל בטווח הארוך?

"כמובן. המועדון הזה צריך קודם כל יציבות ולא שיתחלפו פה אנשים כל חודשיים-שלושה".

לאן הקבוצה יכולה להגיע בשנים הקרובות?

"זה ממש לא תלוי רק בי, אלא בשילוב של הרבה גורמים – בעל הבית הבא, תקציבים, קהל ועובדים. כשהכל יסתדר, הפועל פתח תקוה צריכה להיות בפלייאוף העליון של ליגת העל, זה המקום והגודל של המועדון הזה ולא נראה לי שמישהו חושב אחרת. אין שום סיבה שזה לא יקרה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר