דורון גלנט. צילום זאב שטרן
דורון גלנט. צילום זאב שטרן

הדוח השני: הניסיונות לזמן את גלנט לחקירה וההתחייבות של הכחולה

במסמך שהגיש עו"ד יונגר לבית המשפט טוען המפרק הזמני כי "עד כה לא צלחו פניותיו 'המנומסות' לבעלים לשעבר". למרבית שחקני הקבוצה ישנו סעיף המאפשר את סיום ההתקשרות תוך 30 ימים. איצרין, קולני וחנוכה ביקשו לקבל את כספם

פורסם בתאריך: 17.9.18 09:58

52 ימים מאז מונה לתפקיד המפרק הזמני של הפועל, הגיש אתמול (ראשון) עו"ד יצחק יונגר את הדוח השני שלו לבית המשפט המחוזי מרכז. במהלך הדוח סקר המפרק את פעילותו במועדון במהלך 45 הימים האחרונים.

בדוח מתייחס עו"ד יונגר לניסיונותיו לזמן לחקירה את הבעלים הקודם של המועדון, דורון גלנט. "המפרק הזמני ניסה ועדיין מנסה לזמן את מר דורון גלנט, בעל השליטה בקבוצה, לחקירה ראשונית במשרדו", כתב עו"ד יונגר. "עד כה לא צלחו פניותיו 'המנומסות' של המפרק הזמני בעניין זה. ככל שמר גלנט לא יסור למשרד המפרק הזמני בתקופה הקרובה ובהתחשב בתקופת החגים, תוגש על ידי המפרק הזמני בקשה למתן הוראות בעניין זה".

בהמשך התייחס גם למינויו של גיא בלום למנכ"ל הקבוצה: "מאחר ותקציבה של הקבוצה לא אפשר שכירת מנכ"ל, למרות שמצבה של הקבוצה מחייב זאת, הציעה עמותת האוהדים של הקבוצה בשם 'הכחולה' לממן את עלות שכרו של המנכ"ל למשך תקופה של שישה חודשים. המפרק הזמני מינה את מר גיא בלום, אשר שימש בעבר כסמנכ"ל קבוצת הפועל כפר סבא בכדורגל. לאחר שמר בלום נמצא, על פניו, ראוי לשמש כמנכ"ל הקבוצה, דרש המנהל המיוחד כי הכחולה תתחייב כלפיו במספר תנאים, ביניהם כי ידוע לה כי חובת הנאמנות של המנכ"ל הנה כלפי המפרק הזמני בלבד וכי למרות שהיא נושאת במלוא עלות השכר החודשי של המנכ"ל, אין ולא תהיה לה כל אפשרות ו/או רשות להתערב בניהול הקבוצה ו/או אפשרות לקבלת מידע שאינו נחלת הכלל והכל כאמור בכתב התחייבות של הכחולה".

בכתב ההתחייבות של הכחולה למפרק אכן נכתב כי "אנו נישא בעלות שכרו החודשי של מר גיא בלום, בהתייחס לעונת המשחקים 18/19, זאת עד לסכום של 15,000 שקלים ברוטו לכל חודש + עלות מעביד. ידוע לנו היטב כי חובת הנאמנות של המנכ"ל הנה כלפיך בלבד ולא כלפי העמותה". בהמשך נכתב: "תוקף התחייבותנו זו הוא עד לאישור בית המשפט של פירוק למכירת הקבוצה מהמפרק הזמני לרוכש. ככל ותוך חמישה חודשים ממועד החתימה על כתב ההתחייבות זה לא תימכר הקבוצה, אנו נהיה רשאים להפסיק את מימון השכר וזאת בהתראה מוקדמת של חודש מראש".

כתב ההתחייבות של הכחולה:

כתב ההתחייבות של הכחולה

סיום העסקה בהתראה של 30 ימים

בדו"ח שהגיש התייחס המפרק לגיבוש סגל השחקנים של הקבוצה לעונה הקרובה, לאחר שבמועד מינויו סגל השחקנים הורכב כמעט כולו משחקנים שעלו מקבוצת הנוער של המועדון. "המפרק הזמני, בשיתוף מאמן הקבוצה (אשר איתר את השחקנים הדרושים), פעלו להחתמת שחקנים איכותיים לקבוצה ולמעשה לבנייתה מחדש", כתב עו"ד יונגר. "המדובר בשחקנים אשר הסכימו, לאחר מו"מ ארוך שנוהל עמם, להפחית משמעותית משכרם לצורך התאמתו לתקציב 'הרזה' של הקבוצה. כך גם המפרק הזמני החתים שני שחקנים זרים איכותיים (איב פאמבו ואמאדו סוקונה, ל"ס) ושכר עבורם דירה ורכב (במשותף) כמקובל בענף הכדורגל. כמעט לכל חוזי השחקנים התווסף סעיף המאפשר למפרק הזמני לסיים את העסקתם בהודעה מראש בת 30 ימים, מכל סיבה שהיא, וזאת נוכח הליך הפירוק הזמני".

בהמשך דבריו החמיא עו"ד יונגר למאמן מסאי דגו ולשחקני הקבוצה: "כמו כן, צמצמה הקבוצה את הפער למינוס חמש נקודות בלבד, כאשר הישגים אלו יש לזקוף לזכותם של שחקני הקבוצה ומאמנה המסור, מסאי דגו. חשוב לציין כי הצלחת המפרק הזמני בהחתמת סגל שחקנים איכותי בתנאים הקשים שצוינו לעיל אינה מובנית מאליה כלל, כאשר מרבית השחקנים סירבו תחילה להפחתה בשכרם ו/או להתניה המאפשרת למפרק הזמני לסיים את העסקתם תוך 30 ימים, מכל סיבה שהיא. רק עמדתם העיקשת של המפרק הזמני ושל מאמן הקבוצה ושיתוף הפעולה (הראוי לשבח) מצד מאמן הקבוצה, אפשרו גיבוש של הסגל".

איצרין, קולני וחנוכה ביקשו לקבל את כספם

לפני כשבועיים הגישו שחקני הקבוצה בעונה שעברה – גל קולני, חיים איצרין ושלומי חנוכה, בקשה להורות לרשויות שמחזיקות בכספים ששייכים למועדון וקשורים לעונה שעברה, להעביר את הכספים לטובת החוב לשלושה. על עו"ד יונגר להגיש את תגובתו בנושא עד ה-20.9. "כבר כעת יובהר כי המפרק הזמני מתנגד לבקשה, כאשר אין מקום לתשלום מקדמות על חשבון דין קדימה לשחקני הקבוצה, לא כל שכן במצב בו המפרק הזמני זקוק לכל פרוטה הנמצאת בקופתו לצורך הפעלת הקבוצה בעונת המשחקים הנוכחית".

חיים איצרין. צילום: עזרא לוי

חיים איצרין. צילום: עזרא לוי

בכל הנוגע לכספים שנכנסו לקופת הפירוק, ציין המפרק כי "התקשר עם חברת 'פשבר' לצורך מכירת כרטיסים ומנויים למשחקי הקבוצה, זאת לאחר שזו נתנה לקופת הפירוק הזמני מקדמה על חשבון מכירת הכרטיסים בסך 200 אלף שקלים על מנת להבטיח כי הקבוצה תוכל לפעול מבחינה תזרימית".

בהמשך עדכן עו"ד יונגר כי בעקבות העפלת הקבוצה לחצי גמר גביע הטוטו של הליגה הלאומית, קיבל המועדון בונוס בסך 80 אלף שקלים אשר כבר שולם לקבוצה על ידי המועצה להסדר הימורים בספורט. עוד פירט המפרק הזמני את הספונסרים של מחלקות הנוער של המועדון לעונה הקרובה: נערים א' – 'אורתופון' – 13,000 שקלים; נערים ב' – 'אייבורי מחשבים' – 12,402 שקלים ו-'סנו' – 5,850 שקלים. נערים ג' – 'אלוף המזרונים' – 6,000 שקלים; ילדים א' – 'החצר האחורית' – 15,000 שקלים; ילדים ב' – 'דרי נוי חברה לבנין והשקעות בע"מ' – 10,000 שקלים.

לבית הספר לכדורגל של המועדון נרשמו, נכון למועד פרסום הדוח, 80 ילדים, זאת לעומת ממוצע של כ-240 בחמש השנים האחרונות. "נוכח תקופת החגים ההרשמה מתבצעת בהמשך וצפויים להירשם עוד ילדים רבים", ציין המפרק.

עוד ציין עו"ד יונגר, כי לקראת ערב ראש השנה, שלושה מהעובדים אשר נותרו לעבוד בקבוצה לאחר מינויו של המפרק הזמני ואשר לא קיבלו שכר כבר במשך מספר חודשים, פנו אליו בבקשה לקבלת מקדמת שכר נוכח מצבם הכלכלי הקשה. המפרק הזמני שקל את הדברים והחליט לשלם לשלושה עובדים מקדמה בגובה משכורת אחת.

היום בשעה 13:30 יתקיים בבית המשפט המחוזי בלוד דיון בעניין בקשתה של החברה לפיתוח פתח תקוה לקבל אליה את הכספים אותם העבירה העירייה לתקציב המועדון לעונה הקרובה, העומדים על כ-750 אלף שקלים. החברה לפיתוח פתח תקוה טוענת בין היתר כי ברשותה המחאות זכות לפיהן היא זכאית לקבל את כל הכספים להם זכאית הקבוצה מהעירייה. "המפרק הזמני הגיש את תגובתו לבקשה במסגרתה טען כי המחאות הזכות הנ"ל בטלות נוכח דיני חדלות הפירעון".

לסיכום כתב המפרק: "המפרק הזמני מבקש להמשיך לנהל את פעילותה של הקבוצה במסגרת התקציב שאושר על ידי הרשות לבקרת תקציבים וזאת עד לפרסום הזמנה להציע הצעות לרכישת הקבוצה ומכירתה, כפי שתפורסם ע"י המפרק הזמני במסגרת בקשה מיוחדת שתוגש לעניין זה על ידי המפרק הזמני".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רוני.

    שיבוא כבר משהו רציני כבר נמאס עם הסחבת הזאת עד מתי קבוצות לא מגיעים לקרסוליים שלנו ויש להם בעל בית מה עם האימפריה שלנו עד מתי….

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר