חברי הוועד המנהל של עמותת הכחולה. למעלה מימין: מתן ציוני, רונן גרינר, אור עוז, חזי בן עמי. למטה: דוד כהן, עדי בילגורי-סובול, דרור שי
חברי הוועד המנהל של עמותת הכחולה. למעלה מימין: מתן ציוני, רונן גרינר, אור עוז, חזי בן עמי. למטה: דוד כהן, עדי בילגורי-סובול, דרור שי

מהפכת האוהדים: כך תיראה הפועל אם תירכש על ידי הכחולה

בחודש נובמבר צפויה הפועל לצאת למכרז, ועמותת הכחולה היא היחידה עד כה שהצהירה כי בכוונתה להגיש הצעת רכישה. בעוד שנציגי העמותה מאמינים שלא יהיו מתמודדים נגדה, זה הזמן לראות איך תראה מהפכת האוהדים בפתח תקוה - מבנה הבעלות, בניית בית למועדון ותכנית ההבראה, בסיומה אמורה להגיע הפועל לפלייאוף העליון של ליגת העל

פורסם בתאריך: 23.9.18 12:49

בזמן שהפועל עושה מאמצים כבירים למחוק את המינוס על כר הדשא, זכר לניהול השערורייתי שהוביל אותה להליך הפירוק, מאחורי הקלעים נערכת עמותת הכחולה מבעוד מועד למאבק האמיתי – חשוב לא פחות ויש שיאמרו אפילו יותר מההישגים על כר הדשא – ההצעה לרכישת זכויות הניהול במועדון. במהלך חודש נובמבר צפוי המפרק, עו”ד יצחק יונגר, לפרסם את המכרז להעברת הבעלות על המועדון. לצד גורמים במערכת שמתעקשים כי עם פרסום המכרז יוגשו מספר הצעות מעניינות מצד אנשי עסקים בעלי ממון החפצים בניהול המועדון, בכחולה כבר שוקדים על הצעה מפורטת, מדגישים פעם אחר פעם את החשיבות הקהילתית שבהעברת הבעלות של המועדון לאוהדיו ולא מתכוונים לתת להזדמנות לחמוק להם מבין האצבעות.

רגע לפני שהקרב הגדול על הבעלות על הפועל עובר לשלב ההכרעות, "ספורט מלאבס" מביא את מבנה הבעלות העתידי המדויק תחת הכחולה במידה ותזכה במכרז, כמו גם המודל העסקי, אסטרטגיות הניהול וכמובן המבנה הארגוני ופעילויות המפתח למען הגשמת החזון עם שורה תחתונה ברורה: עתיד טוב יותר להפועל בטווח הארוך.

בראש ובראשונה רצון העמותה הוא ליישם את עקרונות ה-50+1 – למעלה מ-50% מזכויות הניהול שיבטיחו כי השליטה העיקרית במועדון תהיה שייכת תמיד לאוהדיו – מודל המקובל בין השאר במועדונים מובילים בעולם דוגמת ברצלונה, ריאל מדריד ובאיירן מינכן. לשם כך שקדו בעמותה על תכנית עסקית, לפיה בשנים הראשונות חבריה יגייסו את הערבויות לבקרה התקציבית מהקהל ומאנשי עסקים. התכנית העסקית של העמותה כוללת תכנית הבראה למועדון שאורכה חמש שנים, במהלכן צפויה הקבוצה לחזור לליגת העל ולהתבסס בפלייאוף העליון.

את הצבע ליציע הם כבר החזירו. צילום: עמותת הכחולה

את הצבע ליציע הם כבר החזירו. צילום: עמותת הכחולה

החל מהשנה השנייה לבעלות בכוונתה להעסיק מנהל פעילות קהילתית בשכר. כמו כן, תמנה הכחולה 5-7 נציגים שישמשו כהנהלת המועדון, כאשר עד 2-3 (בהתאם לכמות החברים בהנהלה) מהם יהיו אנשי עסקים שישקיעו סכום כסף פרופורציונלי ביחס להשקעת העמותה ולמען הגדלת תקציב המועדון. שלושת או ארבעת הנוספים ייבחרו על ידי חברי הוועד המנהל שיקבל מנדט מכלל חברי העמותה. כאמור, בהתחשב בעובדה שהחשיבות הקהילתית בפרויקט הנה בראש סדר העדיפויות, סכום ניכר מכספי הספונסרים שיירתמו לסייע יושקע בפרויקטים קהילתיים תוך דגש על רווחת ילדים ובני נוער מעוטי יכולת בעיר.

בעיה ארוכת שנים בהפועל היא מצב המתחם בספורטק סירקין בו מתאמנות קבוצות המועדון, כולל קבוצת הבוגרים. בשל כך, אחת ממטרות העמותה בטווח הרחוק יותר היא בניית בית להפועל בדמות מגרשי אימונים חדשים. בהקשר זה, יתרת הכספים בסוף העונה תחת בעלות העמותה, במידה ותהיה כזו, תופנה למען בניית המתחם החדש. בנוסף, בשל ההוצאה החד פעמית הגבוהה עם רכישת הקבוצה, תנסה העמותה לגייס כסף בדרכים אחרות, כגון על ידי גיוס המונים ופנייה למשקיעים. על פי הערכות, החל משנת 2023 תוכל העמותה להתנהל בתזרים מזומנים חיובי. על מנת לעמוד בכך, בארבע השנים קודם לכן תשתמש העמותה ביתרת הכספים שברשותה וכן בכספים שיגוייסו על מנת שלא להיקלע לחובות.

גם לאחר רכישת המועדון, העמותה תמשיך להתנהל כגוף נפרד וזאת על מנת לשמור את מדיניות העמותה במועדון, כאשר בוועד המנהל יישארו עד שבעה חברים שייבחרו בבחירות. בנוסף ימונו יועץ משפטי ומבקר בשכר, לצדם של חברי ועדת ביקורת, חברי ועדת קבלה ובחירות וועדת דירקטורים. בכחולה יגייסו בהתנדבות אנשי שיווק ופרסום, קהילה ותרבות, גזברות ופיננסיים וכן תקשורת ודוברות.

"לא רואה מתמודדים נוספים"

וכדי שכל הטוב הזה ייצא אל הפועל, צריך כמובן לזכות במכרז. לדברי היועץ המשפטי של הכחולה, עו"ד תומר פרסלר, אין שום סיבה שהכחולה לא תהפוך בקרוב לבעלים של הפועל. "אולי זה יישמע מוזר, אבל מבחינתנו אין הכנות מיוחדות למכרז כי כשמו כן הוא – מי שיציע יותר ייקח את הקבוצה", אומר עו"ד פרסלר. "כמובן שלנוכח ניסיונות העבר נצטרך לנקוט באמצעי זהירות, אבל אני מאמין באמונה שלמה שלא תהיה הצעה נוספת וזו הנחת העבודה שלי".

על הקשר החזק בין העמותה לאוהדים הוסיף עו"ד פרסלר: "חשוב לזכור שהכחולה היא הציבור הרחב של אוהדי הפועל פתח תקוה ו-98% מהקהל תומך בה. בשנים האחרונות ידוע לכולם שהקבוצה מדממת בצורה הכי בולטת שיש. חוץ מגל חצור שלמיטב הבנתי התפקד גם הוא לכחולה, איש לא עזר וסייע ולכן בעצם הוקמה הכחולה. אני לא רואה מתמודדים נוספים וככל שיהיו כאלה, נצטרך לבדוק טוב טוב מה המניעים שלהם. אנחנו מתכוונים להציע 300 אלף שקלים, שזה הסכום בו נרכשה הפועל כפר סבא בזמנו מהמפרק על ידי סתיו שחם כשהיו לה שחקנים טובים ונכסים, להבדיל מהפועל פתח תקוה שמגיעה עם כלום. אלה גם 300 אלף שקלים יותר מהסכום בו נרכשה הפועל תל אביב, כך שאני די אופתע אם מישהו יציע יותר. אם יש כאלה שחושבים, מתכוונים או יכולים להציע יותר, לא ברור לי איפה הם היו בשנים האחרונות. מצד שני, אם יבוא רוכש, אוהד הפועל ידוע ומוכר עם מניעים טהורים, יכולות כלכליות ותכניות עתידיות, נשמח לחבור אליו ולעזור לו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. כחול אמיתי

    רק קבוצה עם קהל אוהדים כזה יכולה לעשות את זה אם לוזון עוזב את מכבי אין להם סיכוי שיבואו ארבעה אוהדים להרים עמותת אוהדים ! פ״ת של הפועל גם אם זה ממעמקי ליגה שניה או שלישית כי הפועל היתה ונשארה האימפריה שתחזור ובגדול ! אנשים איכותיים קהל גדול ומועדון שסבל הרבה ולמרות הכל נותר הגדול בעיר !!

  2. כחול מודאג

    היי
    איך בחור בשם דוד כהן שישב בקבוצות בפייסבוק וקילל ואיחל מלות קשות לילדים ולחברי הפורום יכול להוביל את הקבוצה קדימה ?
    בן אדם בושה !!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר