עו"ד יצחק יונגר
עו"ד יצחק יונגר

עו"ד יונגר בבקשה לבית המשפט: "חוסר תום הלב של עיריית פתח תקוה זועק לשמיים"

בבקשה שהגיש אתמול, טוען המנהל המיוחד של הפועל כי העירייה קיזזה 225 אלף שקלים מההקצבה אליה התחייבה וזאת בניגוד לסיכום בין הצדדים. "ראש העירייה רמי גרינברג התחמק ממתן תשובה", כתב יונגר. העירייה בתגובה: "רשאים לקזז מסכום התמיכה"

פורסם בתאריך: 29.11.18 11:43

רק לפני ארבעה חודשים הודה המנהל המיוחד עו"ד יצחק יונגר לעיריית פתח תקוה על הסיוע הכספי שלה שעזר להפועל לאשר את תקציבה לעונה הנוכחית, והיום הצדדים נמצאים בפתחו של עימות משפטי. בבקשה שהגיש אתמול (רביעי) עו"ד יונגר לבית המשפט המחוזי מרכז, ביקש המנהל המיוחד מהשופטת עירית וינברג-נוטוביץ להורות לעירייה להעביר באופן מיידי למועדון 225 אלף שקלים, אשר לטענתו של עו"ד יונגר קוזזו מסך 750 אלף השקלים אותם התחייבה העירייה להעביר לעונה הקרובה וזאת בניגוד לסיכום בין הצדדים.

כזכור, בסוף חודש יולי אישרה העירייה את העברת 750 אלף השקלים, שהיו דרושים לקבוצה כדי להעביר את תקציבה בבקרה התקציבית. בדיון משפטי בנושא שנערך בחודש ספטמבר בין עו"ד יונגר לנציגי החברה לפיתוח פתח תקוה, העלו לפתע נציגי העירייה טענה לפיה מתוך הסכום עליו התחייבו קוזזו 225 אלף שקלים בגין חובות עבר, זאת למרות שהמועדון כבר היה אחרי הליך הפירוק, שהמשמעות שלו היא שחובות העבר אינם חלים על הגוף שבפירוק.

"לעירייה לא אצה הדרך להעברת הכספים בהתאם להתחייבות ועד למועד הדיון בבקשה של החברה לפיתוח פתח תקוה העבירה סך של 200 אלף שקלים מתוך 750 אלף השקלים", כתב עו"ד יונגר. "במסגרת הדיון שהתקיים ב-17.9 בבקשה הנ"ל נשמעה לראשונה באולם בית המשפט טענת העירייה כי היא קיזזה סך של 225,000 שקלים מסכום ההתחייבות על דעת עצמה וזאת תוך עשיית דין עצמי, ללא משלוח הודעת קיזוז מפורטת, כאשר כל שניתן להניח כי מדובר בקיזוז בגין חובות עבר של הקבוצה".

בהמשך תיאר יונגר את ניסיונותיו לקבוע פגישה עם גזברית העירייה חני גולדשטיין, אך לטענתו זו דחתה אותו. "יש לציין כי בקשה זו מוגשת רק עתה נוכח העובדה כי פגישות שקבע הח"מ (עו"ד יצחק יונגר, ל"ס) עם גזברית העירייה בוטלו ברגע האחרון, מתוך ניסיון חמור מצד העירייה להעביר את הדיון בעניין הקיזוז לאחר הבחירות המוניציפליות. כאשר גם לבסוף נקבעה פגישה טרם הבחירות המוניציפליות זו בוטלה ברגע האחרון ובעוד הגזברית שוב לא מצאה ביומנה חצי שעה כדי לפגוש את המנהל המיוחד".

בהמשך ציין יונגר כי גם בפגישתו עם ראש העיר הנבחר רמי גרינברג לא קיבל תשובות מספקות. "המנהל המיוחד לא אמר נואש והמתין עד לאחר הבחירות ונפגש עם ראש העירייה בעצמו", כתב עו"ד יונגר. "בפגישה זו התחמק ראש העירייה ממתן תשובה ברורה לגבי העברת הכספים נשוא הקיזוז תוך שהוא מודיע בין לבין כי זו זכותה של העירייה לגבות את חובותיה ומכאן בקשה זו. עם תשובה זו מצד העירייה לא ניתן להשלים, מדובר בניסיון פסול וחסר תום לב להצטייר כפי שמצד אחד מעוניין לסייע לקבוצה ומן העבר השני לא עומד בהתחייבויותיו לשם כך".

רמי גרינברג. צילום: זאב שטרן

"ניסיון פסול". רמי גרינברג. צילום: זאב שטרן

באשר לקיזוז הכספים אמר עו"ד יונגר: "לאחר שבא כח העירייה הודיע על אותו קיזוז, שררה מבוכה בין נציגי העירייה שנכחו בדיון וזאת לאור הכשל הלוגי הנ"ל, אשר בא כח העירייה ניסה לתרצו בכך שהעירייה איננה 'ספק'. וזאת לדעת, לא רק שהעירייה הינה ספק של הקבוצה אלא היא כנראה הספק המשמעותי והחשוב ביותר שלה, אשר מספק, בין היתר, מגרשים לצורך אימונים של הקבוצות השונות של הקבוצה, כך שהטענה כי העירייה איננה 'ספק' – לאו טענה היא. נזכיר כי גם משיקולי צדק יש להיעתר לבקשה שכן חוסר תום הלב של העירייה זועק לשמיים. זו לא פצתה את פיה, לא כל שכן הודיעה למפרק הזמני אודות טענותיה לקיזוז, אלא חודשים לאחר מכן – בדיון שהתקיים לאחר שאושר תקציבה של הקבוצה ע"י הרשות לבקרת תקציבים".

לסיום כתב המנהל המיוחד: "כל סעד אחר מלבד קבלת הבקשה וחיוב העירייה להעביר את מלוא הכספים באופן מיידי בהתאם להתחייבות תתן גושפנקא להתנהגותה הפסולה של העירייה אשר לא הודיעה בזמן אמת למפרק הזמני אודות טענותיה לקיזוז, טענות אליהן לא היה מודע המנהל המיוחד במועד אישור תקציב הקבוצה ולו היה מודע – לא היה נוטל על עצמו התחייבויות".

מדובר עיריית פתח תקוה, חזי חקאק, נמסר בתגובה: "מדובר על כספים שהעירייה קיזזה מהתמיכה להפועל פתח תקוה בגין חובות שהיא חבה לעירייה עצמה. העירייה בחנה היטב את הנושא ובחינה זו העלתה כי בהתאם לסעיף 74 לפקודת פשיטת הרגל, רשאית היתה העירייה לקזז מסכום התמיכה, חובות שהקבוצה היתה חייבת לעירייה עצמה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר