עו"ד יצחק יונגר
עו"ד יצחק יונגר

עו"ד יונגר: "מאמין שביומיים הקרובים אקבל החלטה האם לפרסם את המכרז"

המנהל המיוחד של הפועל צפוי לעדכן בימים הקרובים את בית המשפט האם הוא מפרסם כעת את המכרז ובאילו תנאים. בנוגע לחובות להם אחראי הבעלים הקודם דורון גלנט אמר עו"ד יונגר: "מאיפה תביא את הכסף? זה לא מאיר שמיר"

פורסם בתאריך: 24.12.18 12:15

על רקע המחאה המתמשכת, ששיאה צפוי הערב (שני) כאשר עמותת הכחולה וארגון החזית הכחולה יחרימו את המשחק הביתי מול בני לוד שייצא לדרך ב-19:40, ממשיכים אוהדי הפועל להמתין בכיליון עיניים למוצא פיו של המנהל המיוחד, עו"ד יצחק יונגר, בכל הנוגע לפרסום המכרז. לדברי המפרק, בימים הקרובים הוא צפוי להודיע האם יפרסם בקרוב את המכרז או ימליץ להמתין עד תום העונה. ככל הידוע, פרט לעמותת הכחולה, אין בידיו הצעה קונקרטית לרכישת זכויות הניהול. "אם הייתה לי הצעה למכור בחמישה מיליון שקלים זה היה קל, אבל אין לי", אמר עו"ד יונגר. "אני מאמין שביומיים הקרובים אהיה חכם יותר ואקבל החלטה האם לפרסם את המכרז, ואם כן באילו תנאים".

יש לציין כי לכל אורך הדרך מדגיש עו"ד יונגר כי הצעתה של הכחולה, שנעה בין 300-500 אלף שקלים, הנה נמוכה מאוד ומכסה אחוז קטן מהחובות. בהקשר זה חשוב להזכיר כי חלק מעבודתו של המפרק היא לחקור את האחראים לגירעון, בראשם הבעלים הקודם דורון גלנט, כשידוע לכל כי במשך מספר חודשים בתקופתו לא שולמו משכורות לשחקנים וכן לא הופרשו כספים לפנסיה ולביטוח לאומי כמתחייב בחוק. "מה יהיה אפשר להוציא מגלנט?", תהה המפרק. "בסופו של דבר צריך להביא כסף, לא פסקי דין או החלטות. אין לגלנט ערבויות אישיות ואת אלה שהפקיד בבקרה הוא ישלם, אבל לא מדובר בסכומים גבוהים. שוב, יכולה להתקבל החלטה של בית המשפט שגלנט חייב כסף ואחראי לחובות, אבל חשוב לראות שיש ממי לגבות אותם. מאיפה תביא את הכסף? זה לא מאיר שמיר". תגובתו של דורון גלנט תובא לכשתתקבל.

דורון גלנט. צילום: זאב שטרן

כידוע, בשנים האחרונות נמכרו קבוצות במחירים נמוכים בהרבה דוגמת הפועל כפר סבא, כ-300 אלף שקלים. גם כשנמכרה בפעם הקודמת לפני חמש שנים, שולמו עבור זכויות הניהול בהפועל 700 אלף שקלים, כשמצבה היה טוב בהרבה מזה הנוכחי. כל אלה מעלים תהיות לגבי הסכומים הגבוהים שדורש יונגר – כ-3-4 מיליון שקלים. "בסופו של דבר צריך לזכור שמי שקונה את הקבוצה מקבל צעצוע בעל הכנסות משמעותיות ומי שרוצה אותו צריך לשלם", מבהיר המנהל המיוחד. "אי אפשר לבוא להגיד שרוצים תקציב של 7-9 מיליון שקלים אבל לא מוכנים לשלם. ההשוואה לחובות היא רק כדי להראות את הבעיה, אבל גם אם נגיד שלא היו חובות, יש פה קבוצה עם אוהדים, פרסום וזכויות לכספים בסכום של כ-6-7 מיליון שקלים. כשאני מציע עסק שמכניס את הסכומים הללו צריך לשלם עליו וכאן מציעים משהו כמו 3% מההכנסות. בדרך כלל כשקונים עסק מכפילים את שווי המחזור, אז ברור שפה זו קבוצה כדורגל, אין רווחים וצריך להביא כסף מהבית, אבל עדיין יש פה נכס בעל ערך".

יונגר מודע היטב לכך שאותן הקצבות עליהן הוא מדבר ייעלמו כליל במקרה של ירידה לליגה א' – תסריט אפשרי בהתחשב במצבה הקשה של הפועל בטבלה, אבל עושה רושם שזה רחוק מלהדאיג אותו. "אני לא שאנן, אבל הקבוצה צברה מתחילת השנה 20 נקודות ליגה", מתעלם לרגע המפרק מהשלכות הפירוק שהשיתו על הפועל עונש כבד של מינוס 11. "יש עוד סיבוב שלם, פלייאוף ויותר מ-60 נקודות בקופה. יש משחקים טובים יותר ופחות, הקבוצה משחקת סביר ובסך הכל סגרה די מהר את פער 11 הנקודות. בשורה התחתונה, אני לא חושב שיש סכנה אמיתית שהקבוצה תרד ליגה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר