עיריית פתח תקוה. צילום: זאב שטרן
עיריית פתח תקוה. צילום: זאב שטרן

צו עיכוב הביצוע בוטל, העירייה תעביר 225 אלף שקלים להפועל פתח תקוה

השופטת ברק-ארז מבית המשפט העליון דחתה היום את בקשת העירייה לעכב את העברת הסכום אותו קיזזה מההקצבה לקבוצה. הליך הערעור יימשך

פורסם בתאריך: 4.2.19 18:08

ניצחון למנהל המיוחד של הפועל, עו"ד יצחק יונגר, מול עיריית פתח תקוה. שופטת בית המשפט העליון, דפנה ברק-ארז, דחתה היום (שני) את בקשת עיכוב הביצוע של העירייה, בנוגע להחלטת בית המשפט המחוזי. המשמעות: בימים הקרובים יועברו לקופת המועדון 225 אלף השקלים אותם קיזזה העירייה מההקצבה של הקבוצה לשנת 2018. במקביל להעברת הכספים לקופת המועדון, תמשיך העירייה בהליך הערעור אותו התחילה בנושא.

החלטת השופטת מהיום

כזכור, לאחר שהתחייבה העירייה להעביר הקצבה בגובה 750 אלף שקלים להפועל, התחייבות שסייעה לקבוצה לעבור בבקרה התקציבית, הודיעה העירייה כי היא קיזזה 225 אלף שקלים מתוך הסכום, בגין חוב של המועדון לחברה לפיתוח פתח תקוה, השייכת לעירייה. עו"ד יונגר ביקש מבית המשפט לחייב את העירייה להעביר את הכספים, ואכן כך עשתה השופטת בתיק הפירוק, עירית וינברג נוטוביץ. לאחר החלטת בית המשפט המחוזי, הגישה העירייה לבית המשפט העליון צו עיכוב ביצוע, שכאמור הוסר היום.

עו"ד יצחק יונגר

עו"ד יצחק יונגר

"בית המשפט המחוזי קבע כי בהחלטתה של ועדת התמיכות נקבע במפורש כי התמיכה ניתנת לפעילות ספורטיבית, ולא לתשלום חובות עבר", כתבה השופטת ברק-ארז בהחלטתה היום. "העירייה הגישה ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי, ובצדו הבקשה דנן לעיכוב העברתה של יתרת התשלום לקבוצה עד להכרעה בערעור. טוענת העירייה כי סיכויי הערעור שהגישה הם גבוהים. בנוסף, מבחינת מאזן הנוחות, טוענת העירייה כי עלול להיגרם לה נזק ממשי עקב דחיית הבקשה, שכן קיים חשש שאם יועבר הכסף לקבוצה לא ניתן יהיה להשיבו לקופת העירייה".

באשר לתגובתו של עו"ד יונגר כתבה השופטת: "המנהל המיוחד טען בתשובתו כי דין הבקשה להידחות. המנהל המיוחד הדגיש את הנזק שצפוי להיגרם לקבוצה אם יינתן צו עיכוב ביצוע. בהקשר זה נטען כי קיים חשש ממשי שאם לא יועברו הכספים לא יוכל המנהל המיוחד לשלם את שכר השחקנים והעובדים בקבוצה בגין חודש ינואר 2019, מה שעשוי לגרור גם סנקציות של ההתאחדות לכדורגל ואף להביא להפסקת פעילותה של הקבוצה. מנגד, כך נטען, אין כל חשש כי אם העירייה תזכה בערעור היא לא תוכל לקבל חזרה את סכום החוב שקוזז על ידה. בהקשר זה הוטעם כי העירייה צפויה לאשר תמיכה בקבוצה גם בשנה הבאה, כפי שהיא עושה דרך קבע, ולמעשה כבר במהלך החודש הקרוב צפויה הקבוצה להגיש את בקשת התמיכה לשנת 2019. על רקע זה נטען כי ככל שערעורה של העירייה יתקבל, היא תוכל לקזז את סכום החוב מהתמיכה שתוענק לקבוצה לשנת 2019".

עוד ציינה השופטת: "המנהל המיוחד טוען כי סיכויי הערעור של העירייה קלושים, ובהקשר זה מעלה טענות רבות הנוגעות להתנהלותה של העירייה ולכך שידעה במפורש כי על סמך החלטת התמיכה בסך של 750,000 שקלים יאושר גם תקציבה של הקבוצה וכי המנהל המיוחד יקבל על עצמו התחייבויות. הכונס מוסיף גם כי ביום 24.1.2019 אישר בית המשפט המחוזי את מכר הקבוצה בסך של מיליון שקלים, כאשר מחצית התמורה כבר התקבלה בידי המנהל המיוחד, ומחצית נוספת תשולם עד ליום 31.12.2019, כך שצפוי כי יהיו בידי הקבוצה מקורות לתשלום החוב ככל שיתקבל הערעור".

בהכרעתה של השופטת נכתב: "לאחר ששקלתי את הדברים הגעתי למסקנה כי יש לדחות את הבקשה. כידוע, בעל דין שזכה בהליך זכאי לממש את פירות זכייתו, ואין בהגשת ערעור על פסק דין, כשלעצמה, כדי להצדיק את עיכוב ביצועו. בנסיבות העניין, אני סבורה כי השיקולים שעניינם מאזן הנוחות מכריעים את הכף לעבר דחיית הבקשה. כפי שעולה מטענות הצדדים, הסכום שעיכובו מבוקש מיועד לצורך תשלום משכורות לעובדי הקבוצה ושחקניה, סוגיה שיש לה הן השלכות אישיות על העובדים והשחקנים והן השלכות מערכתיות על פעילות הקבוצה. יתר על כן, כפי שהובהר על ידי המנהל המיוחד ואף על ידי הכונס, בשלב זה אין צפי לחלוקת כספים מקופת הפירוק, ובנוסף לכך צפויות לה הכנסות ממכר הקבוצה שאושר לאחרונה ואף צפויה להיות מוגשת בקשת תמיכה נוספת לעירייה. על כן, אם אכן יתקבל הערעור, אין חשש ממשי כי העירייה לא תוכל להשיב לידה את הסכום שבמחלוקת".

לסיום כתבה השופטת: "בנסיבות אלה, אינני נדרשת לסיכויי הערעור. אשר על כן: הבקשה לעיכוב ביצוע נדחית. הצו שניתן בהחלטתי מיום 27.1.2019 בטל בזאת. העירייה תישא בהוצאות הקבוצה והכונס בסך כולל של 2,000 שקלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר