עו"ד יצחק יונגר
עו"ד יצחק יונגר

"אוהדים התנהגו בצורה לא ראויה כלפי מציעים, אפשר היה להוציא סכום גבוה יותר במכרז"

בקרוב מאוד יסיים עו"ד יצחק יונגר את הקדנציה שלו בהפועל, ובראיון מיוחד ל"ספורט מלאבס" הוא מספר על הימים הדרמטיים של סיום המכרז: "הגיעו שיחות אנונימיות, הבהירו שיודעים עלי דברים, עוקבים אחרי ויבדקו כל צעד שלי". והכחולה? " אין ספק שהיה רצוי שיהיו מוכנים יותר טוב לוועדה, מקווה שהם יתחברו לאנשי עסקים"

פורסם בתאריך: 5.2.19 13:12

קצת יותר מחצי שנה עברה מאז מונה עו"ד יצחק יונגר למפרק של הפועל פתח תקוה. רגע לפני סגירת חלון ההעברות, גילה שעליו להמשיך ולטפל בחוזי השחקנים המיועדים לחיזוק לאחר שעמותת הכחולה לא עברה את הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות לכדורגל והתבקשה להציג השלמות שונות, בכלל זה דו"חות כספיים. למרות שהיחסים בין הצדדים ידעו עליות ומורדות, כעת ישנו שיתוף פעולה מלא בין המנהל המיוחד לעמותת האוהדים ויונגר אף מבהיר שעד שלא תועבר רשמית הבעלות, הכחולה אינה מעורבת בנעשה בקבוצה. "הדבר היחיד שהכחולה מספקת לי הוא ערובה כספית, בדיוק כמו שהיה קודם לכן דוגמת המימון למנכ"ל ולמאמן השוערים", אומר עו"ד יונגר. "בסופו של דבר מדובר בשחקנים שחשבנו עליהם והמאמן ביקש. כרגע הם לא הבעלים אבל להערכתי הם יעברו את הוועדה, מדובר בדברים די טכניים".

בכחולה התייעצו איתך לפני הוועדה להעברת זכויות?

"לא".

התחושה הייתה שמדובר באישור פורמלי בלבד. איך להערכתך אחרי כל ההכנה הארוכה הוועדה לא אישרה את העברת הבעלות לעמותה?

"אין שם מישהו עם ניסיון בתחום ואני מעריך שעכשיו הם הבינו מה בדיוק צריך. אין ספק שהיה רצוי שיהיו מוכנים יותר טוב וגם הם יודעים את זה".

אחת התהיות של חברי הוועדה הייתה מדוע לא התייצב המפרק עצמו לדיון, אבל מבחינתו מדובר בסערה בכוס מים. "מראש נאמר ההפך ובהתאחדות אמרו שאנחנו לא מחויבים להגיע", הוא מבהיר. "כנראה שהייתה אי הבנה בתוך ההתאחדות. אגיע לדיון הבא".

כאמור, לא תמיד היחסים בין יונגר לכחולה התנהלו על מי מנוחות, בלשון עדינה. "אני יכול להבין את הרצון שלהם לזכות במכרז בכל מחיר, אבל יש דברים שהיו צריכים להיעשות אחרת", אומר המנהל המיוחד. "הכחולה הפעילה לחץ כדי לעודד אנשים לא לתרום כדי שיהיה עלי לחץ לצאת למכירה מהירה, אבל אותי קשה מאוד להלחיץ כך שלא הייתה לזה השפעה ועובדה שגם כשהעמותה פנתה לבית המשפט היא נדחתה. צריך לזכור שהם התחילו מ-300 אלף שקלים ורק כשהגיעו לסכום התחלתי ראוי של מיליון שקלים יצאתי למכרז".

אוהדי הפועל בשישי מול נצרת עילית. צילום: זאב שטרן

אוהדי הפועל בשישי מול נצרת עילית. צילום: זאב שטרן

לדעתך הכחולה היא הסיבה שלא הוגשו בסופו של דבר הצעות נוספות במכרז?

"חד משמעית כן. אפשר היה להוציא יותר והיה פה מהלך שמבחינתי הוא לא ראוי. אני לא רוצה לקשור לזה את הכחולה כי אין לי הוכחות לזה, אבל אוהדים התנהגו בצורה לא ראויה כלפי מציעים פטנציאלים, בעיקר אסף פרי. שלחו לו הודעות נאצה ואיומים בוואטסאפ ובסופו של דבר הוא ירד מזה. גם למשרד שלי הגיעו שיחות אנונימיות. לא אגיד שאיימו עלי, אבל הבהירו שיודעים עלי דברים, עוקבים אחרי ויבדקו כל צעד שלי. אין לי מה להסתיר, אבל בוא נאמר שבכל הליך אחר שלא קשור לכדורגל זה לא היה עובר בשתיקה".

גם במשחקי הקבוצה, כידוע, הורגשה היטב מחאת האוהדים כנגד המפרק וכנגד העיכוב ביציאה למכרז. "לפני אחד המשחקים התקשר אלי האחראי על האבטחה וביקש שלא אגיע כי רוצים לעשות עלי עליהום", הוא מספר. "הייתי צריך להיות במקום אחר ולא התכוונתי להגיע בכל מקרה, אבל אמרתי לו שיודיע למשטרה שאני מתכוון להגיע ושייערכו בהתאם".

השלט והמסיכות של אוהדי הפועל. צילום באדיבות החזית הכחולה 06

מחאת הקופים אוהדי הפועל. באדיבות החזית הכחולה 06

בחשבון אחרון, בטח ביחס לסכומים ששולמו בשנים האחרונות לקבוצות אחרות בפירוק, יכול עו"ד יונגר בהחלט להתגאות בסכום שהשיג עבור הפועל. כך גם לגבי הניצחון על העירייה, שחויבה לשלם למועדון כספי תמיכות בסך 225 אלף שקלים. "אני לא מתייחס לזה כניצחון, כי זה מובן מאליו", אומר יונגר. "ההתנהגות של העירייה לא מקובלת לחלוטין וגם בית המשפט אמר את זה. ניסו לשכנע אותם להסכים מבלי לכתוב החלטה ובסופו של דבר ההחלטה מאוד חמורה, שאומרת שהעירייה מתנהגת בחוסר תום לב. זה דבר שבית משפט לא אומר בקלות, בטח לא על עירייה. גם העניין שהציגו את זה ככפיות טובה מצדי היא אי הבנה של המטריה. האינטרס של העירייה בהצלחת הקבוצה גדול בהרבה משלי". בתקופה הקרובה מתכוון המנהל המיוחד להעביר הילוך בכל הנוגע לחקירת ההתנהלות של הפועל בשנים האחרונות תחת הבעלים דורון גלנט. פרטים ספציפיים הוא מנוע מלמסור, אך מעריך כי דו"ח בנושא יוגש בחודשים הקרובים.

"בסך הכל הדברים התנהלו בצורה טובה מהשלב הדי ראשוני בו הצלחנו לארגן את המערכת", מסכם המנהל המיוחד. "הדברים זרמו בצורה יעילה בצד המקצועי ומגיעות מילים טובות למסאי דגו, מאמן צעיר שעתידו לפניו. הוא גילה בגרות ומעבר לצד המקצועי ניהל את הדברים די לבד בתקופה לא פשוטה כשהתקציב מוגבל ואין בעל בית. זה ראוי לשבחו והרגשתי שיש על מי לסמוך. ברמה התקציבית סייע לי רואה החשבון רון לביא שאני מבין שימשיך עם הכחולה והתרשמו ממנו מאוד. הכל היה מסודר עם מעקב הדוק על ההכנסות וההוצאות. צריך לזכור שאת כל התשלומים אני משלם, מסופר ועד חברת הסעות. עשינו סדר והוצאנו מכרזים לכל אחד מהשירותים, מה שהביא לחסכון וניהול כספי מדוקדק. כמובן שיש גם בעיות, כמו מחסור בספונסרים ומיעוט הילדים במחלקת הנוער, אבל יחד עם זאת יש שיפור – עשינו הסכם ארוך טווח עם בר נאווי שאין לי ספק שיהיה כוכב והעלנו שחקנים לבוגרים דוגמת אופק אושר".

שחקני הפועל חוגגים בשישי. צילום: זאב שטרן

שחקני הפועל חוגגים בשישי. צילום: זאב שטרן

לסיכום, הכחולה היא הפתרון הטוב ביותר להפועל פתח תקוה?

"אני לא יודע, אבל מקווה שכן. ניסיתי לייעץ להם לפנות לאנשי עסקים או גופים רציניים שיהיו גם בעלים ולא רק ספונסרים, בטח אם רוצים להגיע לליגת העל. צריך אנשים שיעשו זאת לא רק על בסיס תרומה, אלא על בסיס של הוצאות פרסום ושירגישו מחויבות. ניסיתי לחבר אותם לאחד או שניים, אבל הם רצו קודם כל לזכות. עכשיו אני מקווה שהם ילכו בכיוון הזה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר