אוהד הפועל שהגיע עם ילדיו, עם האבנים שנזרקו. צילום: סער כרמלי, עמותת הכחולה
אוהד הפועל שהגיע עם ילדיו, עם האבנים שנזרקו. צילום: סער כרמלי, עמותת הכחולה

צפו במהומה: אבנים הושלכו על אוהדי הפועל פתח תקוה ברמלה, המשחק פוצץ (וידאו)

אירוע חמור התרחש במהלך המשחק מול בית"ר תל אביב רמלה. בדקה ה-83, בפיגור 1:0, החלו אוהדי המארחת לזרוק אבנים גדולות ליציע אוהדי הפועל. הקהל האורח נכנס בתגובה למגרש והמשחק פוצץ. המנהלת, שרואה את האירוע בחומרה, הגיבה: "כל עוד לא יובטח ביטחון האוהדים, נפעל שהקבוצה לא תשחק באצטדיון"

פורסם בתאריך: 8.2.19 16:58

תקרית חמורה התרחשה אחר הצהריים באצטדיון ברמלה, כאשר משחק החוץ של הפועל פתח תקוה מול בית"ר תל אביב רמלה הופסק היום (שישי) בדקה ה-83. אוהדי הקבוצה נכנסו לכר הדשא, בעקבות אבנים גדולות וכסאות שנזרקו ליציע על ידי אוהדי רמלה, שישבו לאורך המשחק ביציע של אוהדי הפועל.

צפו באוהדים על כר הדשא:

קצת לאחר שער היתרון של רמלה, החלו מספר אוהדי הקבוצה, שישבו בתוך יציע אוהדי הפועל, להתגרות בהם ובהמשך אף החל עימות פיזי בין הצדדים. אוהדי רמלה הורחקו אל מחוץ ליציע, אך בתגובה התמקמו בחוץ והחלו ליידות אבנים, כיסאות וחפצים נוספים אל תוך היציע. 500 אוהדי הפועל שחששו לשלומם נכנסו לכר הדשא והמשחק פוצץ.

במשך דקות ארוכות היו האוהדים בפאניקה ובהלם מוחלט, מסרבים להשלים עם אווירת הפחד באצטדיון כדורגל בשנת 2019. ילדים ונשים הסתובבו מבוהלים על כר הדשא ושני אוהדים אף נפגעו באורח קל. אוהדי הפועל אחזו בסלעים שהושלכו על ראשיהם והפנו אותם בכעס לעבר מצלמות הטלוויזיה על מנת שיתעדו את המתרחש.

המהומה ברמלה. צילום: סער כרמלי, עמותת הכחולה

המהומה ברמלה. צילום: סער כרמלי, עמותת הכחולה


המהומה ברמלה. צילום: סער כרמלי, עמותת הכחולה

חשוב לציין שכוחות משטרה כלל לא נראו במקום, כך שלאוהדי רמלה התאפשר לפעול באלימות ולעשות ככל העולה על רוחם, בעוד אוהדי האורחת חשו חוסר אונים ונאלצו לפרוץ לכר הדשא בלית ברירה כדי להגן על עצמם. לא ברור מה חשב הכרוז המקומי על המראות הקשים שהתרחשו לנגד עיניו, אבל משום מה הוא הפציר פעם אחר פעם באוהדים הכחולים לשוב אל היציע. מטבע הדברים, האוהדים שחששו לשלומם לא נענו לקריאותיו. כחצי שעה לאחר פיצוץ המשחק בעקבות האירועים האלימים, הודיע רשמית צוות השיפוט בראשות השופט קובי לחם הכהן כי המשחק הופסק ולא יחודש.

מטח האבנים שהושלכו מחוץ ליציע

מטח האבנים שהושלכו מחוץ ליציע. צילום: לירון סובול

 

פיצוץ המשחק של הפועל פתח תקוה ברמלה צילום לירון סובול

פרצו לדשא כדי להגן על עצמם. אוהדי הפועל ברמלה. צילום: לירון סובול

אם מישהו מתעניין, לפני שהפך האצטדיון ברמלה לשדה קרב, היה גם משחק, בו ערכו הופעת בכורה שלושת שחקני הרכש טאקויה מוראיאמה, בן לוי ומיכאל בן ברוך. בדקה ה-74 דודי אלון הדף לא טוב בעיטה של עומר בוארון ותומאס אטו פרסלי הקדים את עומר ורד ושלח ממטר לרשת את שער היתרון של רמלה. תשע דקות מאוחר יותר יכלו יושבי היציע רק לדמיין שמוקדם יותר שיחקו כאן כדורגל. בית"ר תל אביב רמלה צפויה לעמוד לדין משמעתי וככל הנראה תיענש בחומרה בעקבות האירועים. ממנהלת הליגה נמסר כי "המנהלת רואה את האירוע בצורה חמורה ביותר וכל עוד לא יובטח ביטחון האוהדים על ידי העירייה והקבוצה, נפעל שלא ישחקו באצטדיון".

"אלו היו מראות קשים מאוד", אמר מאמן הקבוצה, מסאי דגו, דקות לאחר האירועים. "זאת פעם ראשונה שאני נתקל בדבר כזה. ברגע שראיתי ילדים בוכים על הדשא, נזכרתי בילדים שלי ובהחלט נלחצתי. לצערי, בכדורגל הישראלי שום דבר לא מפתיע אותי. אלו דברים חמורים ויש אנשים שצריכים לטפל בזה. כל השחקנים והצוות היו בהלם, זה משהו שאתה לא מצפה לו. בהתחלה בכלל חשבתי שנזרק חזיז או משהו כזה, ואז ראיתי שכולם קופצים מהגדר, זה היה ממש מלחיץ. לשמחתי בפעם הראשונה העונה המשפחה שלי לא הגיעה, אבל כשראיתי את הילדות בוכות על הדשא לא יכולתי שלא לחשוב מה היה קורה אם הן היו פה. גם השחקנים ישר הלכו לפלאפונים ובדקו שהכל בסדר עם המשפחות. הכדורגל מתגמד ביום שכזה".

שחקני הקבוצות מחוץ לחדר ההלבשה לאחר פיצוץ המשחק

שחקני הקבוצות מחוץ לחדר ההלבשה לאחר פיצוץ המשחק

בעמותת הכחולה מסרו בתגובה לאירועים: "המשחק בין הפועל לבית"ר ת"א רמלה פוצץ בדקה ה-83 לאחר מטח אבנים וסלעים שנזרק מחוץ לאצטדיון לעבר יציע האוהדים שלנו. קהל האוהדים שליווה את הקבוצה לרמלה, נס לכיוון המגרש כדי להגן על חייו. אנו המומים שקהל אוהדינו, המורכב מגברים, נשים וילדים קטנים (במשחק היו כמאה ילדים), שסך הכל רצו לראות את הקבוצה נאלץ להמלט על נפשו. אוהדי הפועל פתח תקוה נשארו על כר הדשא כדי להגן על חייהם ועל חיי ילדיהם. המשחק איבד כל ערך ספורטיבי וחזרה ליציע לא מוגן ובלי כח משטרתי באזור הייתה בבחינת סכנת חיים. אנו מצפים שהגורמים במשטרה, בהתאחדות ובמנהלת ימצו את הדין עם כל הגורמים למחדל הנוראי הזה. אנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים מקרב אוהדינו ומי שצריך את עזרתנו מוזמן לפנות אלינו".

מהפועל פתח תקוה נמסר בתגובה: "האירועים החריגים והחמורים שקרו הערב במגרש ברמלה, ביטאו את חומרת המצב בכל הנוגע לאלימות במגרשים. אנו מבקשים לגנות ולהוקיע כל סוג של אלימות ממגרשי הכדורגל בפרט, והספורט בכלל. אנו מגנים את המקרה הקיצוני שקרה היום, בו האוהדים שלנו ישבו בתוך יציע שהכיל משפחות, נשים, ילדים קטנים, ומשום מקום קיבלו מטר של אבנים, סלעים ומקלות שנזרקו מחוץ ליציע בלי יכולת לצפות את זה או להתגונן מזה. כל שנותר להם זה לנוס על נפשם לתוך תחומי המגרש, ולמזלם הגדול לא נפגעו מאותם אבנים. לא ייתכן שבשנת 2019, ילדים שמגיעים לעודד את קבוצתם, יחזרו הביתה בוכים עם טראומה, שסביר להניח לא ישכחו כל החיים. מכאן אנו שולחים רפואה שלמה והחלמה מהירה לאוהד שנפגע. אנו קוראים לאוהדים שלנו לצאת מחוזקים ומאוחדים ממקרה זה, ולהמשיך להגיע למשחקים, ולא לתת לאלימות לנצח. שבת שלום לאוהדי הפועל פתח-תקוה, מקווים לימים יפים יותר בכדורגל הישראלי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משה

    מקרים כאלה ימשיכו ויחשו כל עוד לא תהייה אכיפה ראוייה והענשה תקיפה…..

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר