פיצוץ המשחק של הפועל פתח תקוה ברמלה. צילום: לירון סובול
פיצוץ המשחק של הפועל פתח תקוה ברמלה. צילום: לירון סובול

בלעדי. דוח השופט: "כוח השיטור הגיע רק לאחר 20 דקות", הפועל פ"ת ובית"ר תל אביב רמלה יעמדו לדין

בדו"ח השופט קובי לחם הכהן, שהגיע לידי "ספורט מלאבס", נכתב: "מתאם האירוע הגיע אלי רק עשר דקות לאחר שביקשתי, החלטתי כי אין ערך ספורטיבי לחידוש המשחק". שתי הקבוצות יעמדו לדין ביום רביעי באשמת התפרעות אוהדים

פורסם בתאריך: 11.2.19 13:35

הפועל פתח תקוה ובית"ר תל אביב רמלה יעמדו ביום רביעי לדין משמעתי בהתאחדות לכדורגל, תחת סעיף של "התפרעות אוהדים", בעקבות פיצוץ המשחק ביניהן ביום שישי. כזכור, אוהדי הפועל נסו למגרש לאחר שהושלכו עליהם אבנים מצד אוהדים מקומיים, דבר שהוביל לסיום המשחק טרם סיומו החוקי. למרות זאת, שתי הקבוצות יעמדו ביום רביעי ב-17:00 לדין משמעתי בגין אותו סעיף.

בדוח של השופט קובי לחם הכהן, שהגיע לידי "ספורט מלאבס", מגולל השופט את האירועים מנקודת מבטו. כזכור, בדקה ה-82 הפסיק השופט את המשחק בשל כניסת אוהדי הפועל לכר הדשא בעקבות אבנים שהושלכו ליציע וסימן לשחקנים לרדת לחדרי ההלבשה כדי לשמור על ביטחונם. "בדקה ה-80 למשחק (תוך כדי משחק פעיל ותקין), צוות השיפוט הבחין בתגרה שהחלה מחוץ לשדה המגרש, ביציע שאכלס את אוהדי הפועל פתח תקוה", כתב לחם כהן בדו"ח השופט. "המשחק נמשך כרגיל וזאת משום שהאירוע הנ"ל לא השפיע על המשחק עצמו. כעבור כ-2 דקות (בדקה ה-82 למשחק) פרצו אל תחומי המגרש אוהדי קבוצת הפועל פתח תקוה מאותו היציע בו החלה התגרה קודם לכן, בזמן שהמשחק מתנהל. בשל כניסת האוהדים לשדה המשחק נאלצתי לשרוק להפסקת המשחק וסימנתי לשחקנים לרדת לחדרי ההלבשה בכדי לשמור על ביטחונם".

בהמשך כתב השופט: "כחמש דקות מרגע עצירת המשחק, כשבמגרש עדיין נוכחים מאות אוהדי הפועל פתח תקוה שטוענים כי נזרקו עליהם אבנים שהגיעו מחוץ לתחומי האצטדיון, דרשתי מספר פעמים מהנהלת בית"ר תל אביב רמלה לקרוא אלי למתאם האירוע שאחראי על הסדר לשם מתן מענה והסברים לצוות השיפוט בהקשר להשתלשלות האירועים והמשך המשחק", כתב לחם הכהן בדו"ח השיפוט. "חשוב להדגיש כי אתו אדם הגיע אלי רק לאחר כעשר דקות מהרגע שדרשתי זאת, כלומר כרבע שעה מעצירת המשחק".

עוד מוסיף השופט וכותב כי "לאחר כעשרים דקות מרגע שהמשחק נעצר, הגיע כוח שיטור למגרש והבהרתי לאחראי על צוות השיטור, אייל כהן, כי ברצוני לחדש את המשחק לשמונה הדקות שנשארו וזאת ייעשה במידה והמגרש יהיה סטרילי מאוהדים ומקרה דומה של זריקת אבנים לא יחזור על עצמו שוב (במהלך השיחה טען כהן כי המגרש מאובטח בכל היקפו וכי זריקת האבנים את תוך תחומי המגרש לא תחזור שוב). לאחר כשמונה דקות נוספות (כ-28 מרגע שהמשחק נעצר), צוות השיטור בראשותו של אייל כהן נכנס לחדר ההלבשה של השופטים וטען כי ביכולתם לפנות את כר הדשא בעוד כ-10-15 דקות – כלומר המשחק יחודש רק לאחר כ-40 דקות מרגע שהופסק, אם בכלל. לדבריו, משך הזמן הזה דרוש בעקבות חוסר רצונם של אוהדי הפועל פתח תקוה לחזור ליציע, והצורך בהגעת כוח שיטור נוסף בכדי לסייע במשימה".

לסיכום, נכתב בדו"ח השיפוט כי "לאור העובדה שניתן היה לחדש את המשחק רק אחרי כ-40 דקות מרגע עצירתו, ולאחר התייעצות טלפונית עם האחראי על מנהלת הליגות, מנכ"ל איגוד השופטים ומשקיף המשחק, החלטתי כי אין ערך ספורטיבי לחידוש המשחק ובהמשך ישיר לכך לקבוע על סיום המשחק טרם זמנו, כ-33 דקות לאחר שהמשחק נעצר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר