שק האבנים מחוץ ליציע ברמלה
שק האבנים מחוץ ליציע ברמלה

13 הורים פנו להתאחדות לכדורגל: "הרגיש כמו אירוע טרור", הפועל: "הופכים את הקהל מקורבן לאשם"

הפועל פתח תקוה מעלה הילוך בכל הקשור להליך המשפטי הנוגע לפיצוץ המשחק בשישי. עו"ד יוסי גייר ייצג את הקבוצה בדיון המשמעתי ביום רביעי. בדוח המשקיף נכתב: "הקהל סרב לחזור ליציע"

פורסם בתאריך: 11.2.19 18:48

בעקבות הבשורה על העמדתה לדין ביום רביעי בגין "התפרעות אוהדים", יחד עם בית"ר תל אביב רמלה, הוציאה הפועל הודעה חריפה, בה הביאה פליאה כי המועדון, שכזכור אוהדיו נסו למגרש בעקבות זריקת אבנים של אוהדים מקומיים, יעמוד גם הוא לדין. בתוך כך, הפועל שכרה היום (שני) את עו"ד יוסי גייר, שייצג אותה בהליכים המשפטיים בהתאחדות בנושא.

"מועדון הפועל פתח תקוה מבקש להביע את אכזבתו מהניסיון להפוך את קהל אוהדינו מקורבן לאשם", נכתב בהודעה. "ביום שישי האחרון אוהדי הפועל פתח תקוה לא היו שותפים לתגרה שהתפתחה ביציע, אלא מנעו בגופם להרחיק את המפגעים לאחר שהושלכה אבן לכיוון קהל אוהדים חף מפשע. אוהדי הפועל פתח תקוה אינם אלימים, אינם מכוונים לאלימות, ופניהם תמיד לשלום. תודה לאותם אוהדים שהרחיקו את המפגעים מהיציע, הגיבו כאקט של הגנה עצמית על ילדים ונשים, ובכך מנעו אסון גדול יותר".

בהמשך נכתב: "אבן שנזרקת בעוצמה כזאת לריכוז גדול של אוכלוסייה, יכולה הייתה בקלות לגבות חיי אדם. בהיעדר כוח שיטור במגרש, בהיעדר אנשי אבטחה מספקים לכמות הקהל שנכחה באצטדיון, חייהם וביטחונם של אוהדי הפועל פתח תקוה הפך להפקר ברשלנות של גורמים רבים. לצערנו גם דו"ח השופט, וגם דו"ח המשקיף, היו מאוד רכים ושיקפו את נקודת מבטם הסובייקטיבית תוך כדי התעלמות מהלינץ' החמור שנעשה באוהדי הפועל פתח תקוה. יש בידי המועדון את כל התמונות, הסרטונים, העדויות וההוכחות לרשלנות של כל הגורמים שמנסים להתנער מאחריות, כאשר למזלם ולמזלנו הרב האירוע נגמר ללא נפגעים באופן משמעותי".

לסיום נכתב: "מועדון הפועל פתח תקוה יציג את כל העדויות בבית הדין המשמעתי באמצעות עורך דין שמתעמק בחומר, אחרי שבאורח פלא זומן כנאשם בסעיף 'התפרעות אוהדים'. הגיוני שאוהד ששורף צעיף מורחק לשנה מהמגרשים, ויומיים אח"כ אוהדים שביצעו לינץ', זרקו אבנים וסלעים על ילדים, נשים, ומבוגרים חפים מפשע, קיבלו הרחקה ל-30 ימים בלבד? כלום כבר לא מפתיע בכדורגל שלנו. המועדון יילחם על האמת שלו, ועל שמם הטוב של אוהדי הפועל פתח תקוה".

אוהדי הפועל נסים לתוך הדשא. צילום: סער כרמלי, עמותת הכחולה

אוהדי הפועל נסים לתוך הדשא. צילום: סער כרמלי

 

ההתאחדות לכדורגל פרסמה הערב גם את דוח המשקיף אריה הרשקוביץ, בו נכתב: "בדקה ה-81 נזרקו מספר אבנים מחוץ לתחומי המגרש לתוך היציע המערבי אשר אוכלס על ידי אוהדי הפועל פתח תקוה. בדקה ה-82 פרצו מאות אוהדי הפועל פתח תקוה (כמעט כל יושבי היציע) אל תוך משטח הדשא, להבנתי בשל האבנים שנזרקו עליהם מחוץ לאצטדיון. בשל כניסת האוהדים למשטח, השופט קובי לחם הכהן שרק להפסקת המשחק והורה לשחקנים לרדת לחדר ההלבשה. צוות השיפוט ואנוכי התכנסנו באזור מתחם חדרי ההלבשה, פניתי למתאם האירוע של קבוצת בית"ר תל אביב רמלה ולמנהל האצטדיון וביקשתי שיזמינו בדחיפות כוח משטרתי למקום. בשיחה שערכתי עם אחראי מד"א נאמר לי כי לא היו נפגעים מזריקת האבנים (אוהד אחד נפצע בעת הירידה לדשא וטופל במקום)".

בהמשך כתב הרשקוביץ: "במהלך זמן ההמתנה לכוח השיטור, פנה כרוז המשחק מספר פעמים במערכת הכריזה לאוהדי קבוצת הפועל פתח תקוה במטרה לפנות את משטח הדשא וביקש מהם לחזור ליציע על מנת ששופט המשחק יוכל לחדש את המשחק אך ללא הועיל, הקהל סרב לחזור ונשאר על המגרש. לאחר כ-20 דקות הגיע למגרש כוח השיטור בראשותו של רב פקד אייל כהן. מפקד כוח השיטור עדכן אותנו כי נערכה פריסת כוחות שיטור מחוץ לאצטדיון, על מנת למנוע זריקת אבנים נוספות". בהמשך תיאר את השתלשלות ההודעה בנוגע להחלטה על סיום המשחק, בדומה לדברים שנכתבו בדוח השופט, וציין כי הקהל התפנה ללא הפרות סדר.

"ילדינו אינם מוכנים לשמוע על חזרה למגרשים"

בתוך כך, שיגרו היום 11 הורים לילדים שחוו טראומה מהאירוע, מכתב להתאחדות לכדורגל. "אנו, הורים וילדים אוהדי הפועל פתח תקוה שנכחו במשחק במגרש ברמלה ביום שישי האחרון, פונים אליכם בבקשה לתשובות לשאלות שלנו ושל ילדינו", נכתב. "איננו בטוחים שחומרת הנושא ברורה לכל ולכן נבקש לספר לכם את שעובר עלינו בימים האחרונים. מאז צהרי יום שישי האחרון, במהלך סוף השבוע ועד עכשיו הילדים לא מפסיקים לדבר על הטראומה שחוו ביציע. חלקינו ישנו במיטה עם הילדים בסוף השבוע מכיוון שהם לא הצליחו להירדם לאחר מה שעבר עליהם. ילדינו אינם מוכנים לשמוע על חזרה למגרשים ולדבר בכלל על כדורגל. כהורים, אנו מרגישים חוסר אונים משווע".

בהמשך נכתב: "עלינו מוטלת האחריות לשמור על שלומם של ילדינו ובשישי האחרון לא יכולנו לעשות זאת. ההרגשה הייתה ממש כמו אירוע טרור, בו התוקפים אינם בחרו מטרה מסוימת אלא כיוונו את התקפתם כלפי קהל של ילדים ואוהדים חפים מפשע. כהורים כואב לנו לשמוע שהילדים אינם רוצים בכלל לשמוע על כדורגל מאז המקרה. אנו פונים אליכם בבקשה לקבל תשובות עבורנו ועבור ילדינו: היכן היה כוח השיטור שאמור היה להגן עלינו? מדוע הסדרנים והמאבטחים לא היו ערוכים ולא ידעו לטפל באירוע? – כיצד תבטיחו לנו שמקרים כאלה לא ישנו? – איך תחזירו את אמונם של הילדים בהגעה בטוחה למגרשי הכדורגל? ילדינו ואנו מצפים לתשובתכם ולפעולותיכם". למכתב צורפו שמות ההורים והילדים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מוישה

    שופט טיפש והסוי
    זורקים סלעים ואבנים במטרה להרוג ומה שמעניין את השופט זה למה האוהדים לא חזרו ליציע

  2. רובי

    בושה להתאחדות ומנהלת.
    שיזמינו את מבקר השופטים עבד אל עוברה שישב ביציע שאליו נזרקו חלק מהאבנים .
    הוא עצמו ברח מהפחד

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר