משרדי ההתאחדות לכדורגל
משרדי ההתאחדות לכדורגל

הדיין לנדאו קבע: משחק חוזר בין הפועל פ"ת לבית"ר ת"א רמלה

דיין בית הדין של ההתאחדות לכדורגל החליט לקיים משחק חוזר בין שתי הקבוצות, שלא יתקיים ברמלה ונקבע ליום שלישי ה-5.3. הפועל, שצפויה לערער, ספגה קנס של 3,500 שקלים בגין הקטטה ביציע

פורסם בתאריך: 18.2.19 19:30

דיין בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, גיורא לנדאו, הודיע היום (שני) כי החליט שיתקיים משחק חוזר בין הפועל פתח תקוה לבית"ר תל אביב רמלה, בעקבות פיצוץ המשחק בין השתיים לפני עשרה ימים. המשחק נקבע ליום שלישי, ה-5.3 והוא לא יתקיים באצטדיון ברמלה, מכיוון שבית"ר תל אביב רמלה ספגה עונש של שני משחקי רדיוס. הפועל צפויה לערער לבית הדין העליון על ההחלטה בנוגע למשחק החוזר.

"לאור האמור לעיל אני מרשיע את שתי הנאשמות בעבירה נשוא כתב האישום וגוזר עליהן עונשים", כתב לנדאו בהחלטתו. בכל הנוגע להפועל כתב לנדאו: "אחריותה לאירועים מופחתת, אם כי אי אפשר להתעלם ממעורבות אוהדיה בקטטה. בנסיבות אלה, אני גוזר על הנאשמת קנס בגובה 3,500 שקלים".

באשר להכרעה בנוגע לקיום משחק חוזר כתב לנדאו: "אין מחלוקת כי ירידת האוהדים לשדה המגרש הייתה מוצדקת, כך גם אמר התובע אשר הבהיר כי לא ראה בכך עילה להאשימה. גם הסירוב של  האוהדים לחזור ליציע, אשר נבע מן הסתם מחשש סובייקטיבי שלהם מהשלכת אבנים נוספות, הוגדר על ידי התובע כסביר ובכל מקרה, אינו עולה כדי עבירת משמעת. מאידך, על פי עדות השופט, המשקיף והמשטרה לא הייתה מניעה לחדש את המשחק מאחר והמשטרה פרסה כוחות מחוץ לאצטדיון כדי למנוע השלכת אבנים נוספות לעבר היציע. יתרה מזאת, כל גורמי המקצוע האמורים היו מעוניינים לחדש את המשחק, מאחר שעל פי חוות דעתם המקצועית, בשלב הראשון לפחות, ניתן היה לעשות זאת גם על פי השיקולים הספורטיביים ולא רק הביטחוניים. למעשה העילה האובייקטיבית היחידה בגינה לא חודש המשחק היא סירובם של האוהדים לפנות את כר הדשא. לחששם של אוהדי הפועל פתח תקוה לא היה בסיס עובדתי באותו שלב. איני יכול להטיל על פתח תקוה את האשם באי חידוש המשחק. סיכומו דבר, במישור המשמעתי בלבד, לא ניתן להטיל את האשם בהפסקת המשחק על אף אחת מהנאשמות ועל כן אני קובע קיום משחק חוזר".

בכל הנוגע לבית"ר תל אביב רמלה כתב הדיין: "לאור אחריותה המוגברת לאירועים הקשים המתוארים לעיל אני גוזר עליה קנס בסך 20 אלף שקלים, שני משחקי רדיוס ועונש על תנאי של הפחתת שתי נקודות כל כל הרשעה נוספת בהתפרעות אוהדים חמורה".

עוד כתב הדיין לנדאו בהחלטתו: "אין ספק כי הגורם העיקרי לאירועים היו אוהדי רמלה, אשר החלו מהומה ביציע פתח תקוה, המשיכו לאחר מכן בקטטה עם אוהדי פתח תקוה ברחבה למרגלות היציע וסיימו בהשלכת אבנים מחוץ לשטח האצטדיון אל תוך היציע. התרשמתי גם שהערכות הקבוצה המקומית כמארחת לקתה בחסר. אציין כי אוהדים אלה נכנסו, על פי עדות נציג רמלה, ללא כרטיס, כאשר באמתחתו של אחד מהם מיכל גז מדמיע! נשאלת השאלה היכן היו סדרני ומאבטחי המארחת אשר אמורים למנוע כניסה כזו למגרש ללא בדיקה. אין ספק כי לא היו במקום סדרנים המיומנים להתמודד עם אירוע אלימות מעין זה שהתרחש במקום. אמנם לא הוצג בפניי תיאור של ההתרחשויות ביציע טרם הירידה לאזור תחתיו בו החלה המהומה, אך דומה כי גם אוהדי פתח תקוה, לא טמנו ידם בצלחת וכאמור לעיל רדפו אחרי האוהדים המקומיים והיכו בהם מכות נמרצות בדרכם אל מחוץ לתחומי המגרש. תמה אני אם השלכת האבנים המאוחרת הייתה מתרחשת אילולא התלהטו היצרים כפי שהתלהטו טרם יציאת אוהדי רמלה מתחומי המגרש".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה

    אני עוד לא הצלחתי להבין מי זה השופט של ההתאחדות הדביל הזה שקובע שהאוהדים של קבןצת רמלה אשמים בהתפראות, אבל גם הוהדי פ"ת ונותן משחק חוזר. אין לא מושג בכדור רגל טיפש גמור.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר