שק האבנים מחוץ ליציע ברמלה
שק האבנים מחוץ ליציע ברמלה

הפועל פ"ת הגישה ערעור על אירועי רמלה: "יש לקבוע את התוצאה על 0:3 לטובתנו"

עו"ד תומר פרסלר, שייצג את הפועל בהליך הערעור, ציין: "החלטת בית הדין הנכבד מהווה 'פרס' להתנהגות אלימה שסיכנה חיי אדם". במועדון ערערו גם על ההרשעה בנוגע לסעיף 'התפרעות אוהדים'

פורסם בתאריך: 24.2.19 17:33

הפועל פתח תקוה הגישה היום (ראשון) ערעור לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל על ההחלטה בנוגע למשחק שפוצץ מול בית"ר תל אביב רמלה לפני למעלה משבועיים. כזכור, הדיין גיורא לנדאו הרשיע את הפועל בסעיף התפרעות אוהדים והטיל עליה קנס בגובה 3,500 שקלים, בנוסף למשחק חוזר בין השתיים, שנקבע ליום שלישי הבא בנס ציונה. עוד מוקדם לדעת אם הגשת הערעור, שטרם ידוע מתי יידון, ישפיע על מועד המשחק החוזר, גם אם לא יתקבל.

"לדעת הח"מ שגה בית הדין הנכבד שגיאה משפטית חמורה היורדת לשורשו של עניין במסקנות שהסיק מהראיות שהונחו לפניו ובעיקר בקביעותיו המשפטיות", נכתב בפתיחת הערעור, שהוגש על ידי עו"ד תומר פרסלר, שייצג את המועדון בהליך הערעור. "החלטת בית הדין הנכבד קמא מהווה 'פרס' להתנהגות אלימה שסיכנה חיי אדם ולכן לא ניתן להשלים עם ההחלטה ויש לעשות את כל שניתן על מנת למצות את הדין על התנהגות אלימה ופרועה. תיק זה הינו אחד המקרים החריגים בו חייבת ערכאת הערעור להתערב בממצאי הערכאה דמטה שכן הנמקת בית הדין הנכבד קמא אינה מתיישבת עם הראיות האמינות כמו גם במבחן ההיגיון. עסקינן במקרה בו עולה בבירור מחומר הראיות כי בית הדין קמא שגה בעליל בהערכת העדויות והראיות ולכן רשאית ואף חייבת ערכאת הערעור להתערב".

בהמשך הציג עו"ד פרסלר את עיקרי העדויות והתצהירים של אוהדי המועדון מהאירועים הקשים ברמלה. "ברם", נכתב, "ביה"ד סבר כי הסיבה לאי חידוש המשחק היה סירובם של אוהדי המערערת לפנות את כר הדשא (לקרוא ולא להאמין) והגם שהוא קובע כי לא ניתן להאשים אותם על כך (ובצדק גמור!), לא ניתן להטיל, להשקפתו, את האשם בהפסקת המשחק רק על בית"ר. קביעה זו אינה אלא שערורייתית (והמילים נבחנו בקפידה לאחר שהח"מ גוזר על עצמו איפוק מוחלט מתוך כבוד לדיין הנכבד קמא) וכזו שמתעלמת לחלוטין מחומרת האירועים. קביעה זו מתעלמת לחלוטין מהרישא להחלטה בה קובע הדיין הנכבד בפסקנות כי 'בפני אירוע אלימות חמור ביותר שאך בנס לא הסתיים בצורה קשה יותר'. ערכאת ערעור נכבדה זו מתבקשת לשאול את עצמה האם קביעת משחק חוזר הוא הוא העונש המתאים לאירוע כה אלים. כה קיצוני? אירוע שיכול היה לקפח חיי אדם בנקל! מהו המסר שמבקשים בתי הדין וההתאחדות להעביר לאוהדים אלימים שמטיחים עשרות אבנים גדולות (סלעים ממש) על מאות אוהדים בהם עשרות ילדים ונשים. האם קנס של 20,000 שקלים ושני משחקי רדיוס יגרמו לקבוצות 'לשנס מותניים' מעתה ואילך ולדאוג לביטחונם של הלקוחות (אוהדי הכדורגל בישראל)!".

אוהד הפועל שהגיע עם ילדיו, עם האבנים שנזרקו. צילום: סער כרמלי, עמותת הכחולה

אוהד הפועל שהגיע עם ילדיו, עם האבנים שנזרקו. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

עוד נכתב: "האם הדיין הנכבד (או כל אדם סביר אחר) היה מאפשר לילדיו לחזור ליציע בכדי לאפשר לשופט לחדש את המשחק לאחר מטח סלעים בשעה שאותם ילדים נמצאים בסערת רגשות, בהלה. פאניקה ממש? ברור לחלוטין כי אם ההתאחדות לכדורגל מעוניינת באמת ובתמים להילחם באלימות ולא רק 'לדבר' על מלחמה באלימות עליה להטיל עונש כבד וחמור על בית"ר ואין מנוס מהפיכת ההחלטה ופסיקת ניצחון טכני של 0:3. עוד יצוין כי קביעת משחק חוזר רק יהווה פרס עבור בית"ר בשל העובדה כי היא תקבל הזדמנות לאחר שנית את הקבוצה שמושכת הכי הרבה קהל (500 אוהדים הגיעו למשחק שפוצץ) ובהנחה ריאלית שיגיעו מספר דומה של אוהדים לפי מחיר של 50 שקלים לכרטיס תזכה בית"ר להכנסה של 25,000 ש'לים מהקהל הפתח תקוואי. אם לא די בכך נקבע מועד המשחק החוזר למועד כזה שיטיל עומס בלתי נסבל על המערערת שתאלץ לשחק מספר רב של משחקים בתקופה קצרה מאוד ובשים לב לסגל הקצר שיש לה יהווה הדבר פגיעה ספורטיבית קשה בה. אם לא די בכך אזי החלטה זו, לדאבון הלב, מתעלמת לחלוטין מהמצב הנפשי הקשה בו היו שרויים מאות אוהדי הפועל פתח תקוה (בהם עשרות ילדים ונשים). ברור לחלוטין שכל אדם המבקש להגן על עצמו ולשמור על שלומו ושלום ילדיו, היה פועל כפי שפעלו אוהדי פתח תקוה, ולא נענה לקריאות הכרוז של בית"ר לחזור ליציע בשל הרצון לחדש את המשחק ולהתעלם מהאירוע האלים והקשה. וישאל השואל – האם באמת ובתמים סבר הדיין הנכבד כי ניתן לחדש את המשחק בשעה שמאות אוהדים (ילדים קטנים ונשים) נמצאים בפאניקה מוחלטת".

בהמשך פורט מדוע הפועל דורשת לקבוע ניצחון טכני 0:3 לטובתה במשחק: "סעיף 12ט(1) לתקנון משחקי האליפות קובע: 'קבוצה אשר באשמתה לא הסתיים משחק, תפסיד את 3 נקודות המשחק והמשחק ירשם בתוצאה 3:0 לזכות הקבוצה היריבה'. בהינתן שהמשחק לא הסתיים באשמת בית"ר יש לקבוע כי תוצאת המשחק הינה 0:3 לטובת המערערת. כאמור, המשחק הופסק רק ואך ורק בשל התפרעות אוהדי קבוצת בית"ר אשר כללה כניסה אסורה ליציע אוהדי הפועל פ"ת, זריקת אבן מתוך תחומי האצטדיון, התזת גז מדמיע על אוהדי הקבוצה ויידוי אבנים מחוץ לאצטדיון אל יציע הקבוצה. אסור להתעלם מכך שהקבוצה הביתית היא האחראית הבלעדית לביטחון האוהדים וכל הכשלים באבטחה מוטלים על הקבוצה הביתית. בית הדין הנכבד קמא טעה טעות קשה כאשר קבע כי הסיבה לאי חידוש המשחק הייתה סירובם של אוהדי פתח תקוה לפנות את המגרש ולחזור ליציע. לכך בדיוק התכוונו חז"ל שאמרו 'הרצחת וגם ירשת?' האחראית הבלעדית למצב הטראומטי הייתה בית"ר ולא ברור כיצד ניתן לראות באוהדי פתח תקוה כגורם בעטיו לא חודש המשחק. לפיכך, קביעת בית הדין הנכבד קמא כי המשחק לא חודש בשל סירובם של אוהדי פתח תקוה לחזור ליציע אינו אלא מביך ולא מתקבל על הדעת. נוכח כל האמור לעיל, קל וחומר – משקלם המצטבר יש מקום להפוך את ההחלטה באופן שתוצאת המשחק תקבע על 0:3 למערערת ואף כי המערערת תזוכה מהתנהגות אוהדים אלימה או לחילופין תקבל 'חיוב חינוכי' (אותו תמלא בשמחה)".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מוישה

    עוד יווצר מצב אבסורדי שביתר רמלה ינצלו את הרדיוס שקיבלו בשני המשחקים הקרובים ובגלל שהמשחק בנס ציונה ידחה נאלץ לשחק ברמלה שוב!!!!!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תגידו מנהלי הפועל פ"ת אתם אומרים לדיין מההתאחדות דיין מכובד זה גם סנדלר לא הייתי מכנה אותו אלא פושט מהרחוב, וספק אם אין לו קירבה לאותו הקבוצה. יאלה הביתה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר