פיצוץ המשחק של הפועל פתח תקוה ברמלה. צילום לירון סובול
פיצוץ המשחק של הפועל פתח תקוה ברמלה. צילום לירון סובול

תם הדיון בערעור שהגישה הפועל פ"ת, תיתכן החלטה על 0:0 ללא נקודות

אב בית הדין העליון, אמנון סטרשנוב, טען בדיון כי לטעמו לשתי הקבוצות לא מגיעות נקודות על המשחק, או לחילופין שהמשחק החוזר יתקיים ללא קהל. סיכויים קלושים עד לא קיימים שהפועל תזכה לניצחון טכני. ההחלטה תתקבל בימים הקרובים

פורסם בתאריך: 27.2.19 15:40

תם הדיון בנוגע לערעור שהגישה הפועל לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, בגין החלטת בית הדין בשבוע שעבר על משחק חוזר בין הכחולים לבית"ר תל אביב רמלה, בנוסף לעונש של 3,500 שקלים שהוטל על הקבוצה. את הפועל ייצג בדיון עו"ד תומר פרסלר, כאשר בבית הדין נכחו אב בית הדין העליון, אמנון סטרשנוב, השופט בדימוס מיגל דויטש ובן ציון פרחי. בסיום הדיון אמר סטרשנוב כי תתקבל החלטה עד למועד המשחק החוזר ביום שלישי, אך נראה כי הסיכויים לכך שהפועל תקבל ניצחון טכני קלושים עד לא קיימים, בעוד שתתכן אפשרות כי המשחק ייערך ללא קהל או שייקבע 0:0 ללא נקודות.

"האירוע היה חמור מאוד וכך קבע גם הדיין", אמר אב בית הדין סטרשנוב בפתיחת הדיון לעו"ד פרסלר. "אוהדי שתי הקבוצות התקוטטו, בית"ר קיבלו עונש הרבה יותר חמור מכם".

פרסלר: "זה המבחן של ההתאחדות. היה פה אירוע אלימות חולני וקיצוני ולא יכול להיות שזה ייגמר בפרס. משחק חוזר, שני משחקי רדיוס ו-20 אלף זה לא הולם את האירוע. ההתאחדות לכדורגל מעלימה עין מהעניין הזה, יש תלונות פתוחות במשטרה. לשיטתנו קביעת קנס של 20 אלף שקלים זה לעג לרש".

סטרשנוב: "אם אני הייתי הדיין, העונש לגבי המשחק היה 0:0 בלי נקודות ואנחנו שוקלים את זה. שתי הקבוצות התפרעו, השתוללו, לא ברור למה הדיין הורה על משחק חוזר".

דויטש: "לא כל כך מתקבל על הדעת לקבוע שאף אחת משתי הקבוצות לא אשמה בהפסקת המשחק. או שאחת אשמה או ששתי הקבוצות אשמות. זה לא שהיה פה כוח עליון ונפל משהו מהשמיים. הקביעה שאף אחת אשמה לא יכולה לעמוד על כנה. ואם שתיהן אשמות, אז 0:0 בלי נקודות היא התוצאה הנכונה".

פרסלר: "אם להרחיק אנשים שזרקו אבן על יציע מלא ב-500 אנשים זו התנהגות פרועה, אז על כל יריקה צריך לעשות 0:0 בלי נקודות. באותה סיטואציה היו שני מאבטחים ולא הייתה משטרה. אחד האוהדים של רמלה לקח גז מדמיע והתיז על ילדים".

סטרשנוב: "אתה מייגע אותנו".

פרסלר: "אותם אוהדים זרקו כיסאות וסלעים, מטח מטורף של סלעים. אין מחלוקת שרק אחרי 20 דקות הגיעה המשטרה. אמר שופט המשחק בעצמו שהילדים היו בטראומה והיסטריה, בכו עד לרמה שהשופט עצמו הכניס אותם לחדר ההלבשה והרגיע אותם. המשטרה הגיעה למקום אחרי 20 דקות, איך היא הייתה יכולה לקבוע שהמקום בטוח?".

דויטש: "אני יכול לקבל שייתכן ושופט המשחק היה צריך להפסיק את המשחק כבר כשהאוהדים ירדו לדשא ויכול להיות שזו הייתה ההחלטה הנכונה. אבל יש פה בעיה משפטית. אנחנו לא יכולים להחליט במקום שופט המשחק אם ההחלטות בשדה המשחק נכונות או לא. המציאות היא שהוא הורה על חידוש המשחק. עם הנתונים האלה, עם כל הצער, לכם יש אחריות מסוימת? ההוראה של השופט הייתה לא טובה, אבל לא קיימתם אותה".

פרסלר: "בית הדין הנכבד, היה באותו יום ברמלה אירוע טרור מטורף, החלטת בית הדין היא פשוט פרס. משחק חוזר שיארחו אותנו זה פשוט פרס. 0 נקודות זה עונש שאני לא יכול לתאר בכלל את המחשבה עליו. כאשר בית הדין שואל אותי מה דעתי על 0:0 בלי נקודות, אז זה בהחלט עונש שלא מגיע לקבוצה שלא התפרעה וילדים שחטפו טראומה מטורפת. זה להעניש אותם פעם אחר פעם והקריאה שיוצאת היא כן לאלימות. בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל מתיר לאלימות לשלוט במגרשים".

סטרשנוב: "בית הדין לא מתיר לקיים משחק חוזר כאשר שתי הקבוצות התפרעו. אל תשכח גם שלא עמדתם לנצח את המשחק".

פרסלר: "אני לא אתמם, אנחנו נשמח מאוד מ-0:3, אבל יש מטרה יותר חשובה והיא שאנחנו רוצים שתצא קריאה נגד אלימות. נסכים לקיים את המשחק פעם נוספת".

תובע ההתאחדות ניר רשף: "קביעת תוצאת המשחק עקב אי הגעתו של המשחק לסיום היא לא עונש, זו החלטה שנובעת מהפסקתו של המשחק. יש פה סוגיה שבית"ר ת"א רמלה אלימה ונענשה וזה בא לידי ביטוי בהחלטה של הדיין. יחד עם זאת, כשירדו אוהדי הפועל פ"ת למגרש לא ראיתי פסול כי זה היה הכרחי, אבל השופט אמר חד משמעית שהוא רוצה לחדש את המשחק. מאותה נקודה אי חידוש המשחק נבע אך ורק בגלל שאוהדי הפועל פ"ת לא פינו את המגרש. אני לא מתייחס למצב הנפשי של אף אחד, הייתה החלטה של השופט שלא קוימה על ידי האוהדים. אילו סברתי והייתי קיצוני עם הפועל פ"ת, אזי בנסיבות האובייקטיביות הפועל פ"ת משפטית הייתה צריכה להפסיד פה 3:0. בגלל הסיטואציה הרגישה שהייתה פה, כפי שעלה מהתצהירים והעדויות, סברתי שיהיה זה נכון וראוי שבמקרה הזה יהיה משחק חוזר. ולכן מכל מה שעולה, עם כל הכבוד לטיעונים, אני חושב שאין שום פסול בהחלטת בית הדין המשמעתי".

דויטש: "נניח שהיו מקיימים את הוראת שופט המשחק והיו מפנים את הדשא. נראה לי מאוד לגיטימי לצפות שלא יחזרו ליציעים. היו שם ילדים. בהנחה שכן היו חוזרים עם בקשת הכרוז, המשמעות היא שאוהדי הקבוצה המארחת הצליחו לסלק מהיציעים את אוהדי הקבוצה האורחת, זה מצב בלתי ספורטיבי בעליל. איך צריך להתייחס לזה? זו בעיה, גם ציות להוראת שופט המשחק הייתה גורמת לחוסר ספורטיביות".

עו"ד ליאור שחטר שייצג את בית"ר תל אביב רמלה: "כל השתלשלות העניינים וההתממות של אוהדי פתח תקוה מתחילתה של התגרה ועד להסלמת האירועים היא לא מדויקת וגם הצגנו בפני בין דין קמא תמונות של אוהדי הפועל פתח תקוה שמכים שלושה קטינים. שוב, אני מתבייש במה שקרה שם. אני חושב שהדיין המשמעתי קבע נכון שההתפרצות של אוהדי הפועל פ"ת לשטח המגרש לא היה בה פסול. יחד עם זאת, היה נתק של הקשר הסיבתי בין הפסקת המשחק לאי חידוש המשחק. לצערי הרב לא אנחנו קובעים את סדרי האבטחה, מי שמחליט זו משטרת ישראל, אנחנו פועלים בהתאם להוראות שמנחה המשטרה. לראיה במשחק החוזר שאמור להתקיים ב-5.3, משטרת ישראל דרשה כמות סדרנים ושוטרים גבוהה. סמוך להפסקת המשחק ועד 20 דקות, הגיע נציג משטרה והודיע שהמקום מאובטח. אוהדי פתח תקוה עודדו את השחקנים שלא לחזור לכר הדשא בידיעה שהקבוצה הביתית מובילה 0:1. אם ניקח את ההיבט המשפטי, היה נתק בין הירידה למגרש והשתלטות המשטרה על האירוע".

סטרשנוב: "אז למה לא ערערתם?"

שחטר: "יש לנו תחושת אחריות והנזק הכלכלי פה הוא לא 20 אלף שקלים קנס, אלא כמעט 100 אלף שקלים כי צריך לשלם כספים על שכירות ואבטחה. אבל חשבתי לנכון שאנחנו צריכים לקחת אחריות. הדברים צריכים להיות מוכרעים על כר הדשא".

פרסלר: "חברי סובר שהקשר הסיבתי נותק בין זריקת הסלעים לבין סירובם של האוהדים לחזור למגרש. האוהדים היו בפאניקה מטורפת, אי אפשר היה להחזיר אותם. ממה שאני יודע, הוגשו עשרות תלונות במשטרה של אוהדי פתח תקוה. אני יודע שיש גם כוונה להגיש תביעה אזרחית על הנזקים הנפשיים. איך תראה פסיקתו של בית הדין הנכבד שמענישה את הפועל פ"ת על אירוע נפשי קשה? אנחנו מימנו פסיכולוג שהגיע אחרי יומיים, הגיעו עשרות ילדים. לאחר מכן כל הילדים עלו לכר הדשא עם האוהדים. הזכויות בהפועל פתח תקוה עברו לעמותת אוהדים, שהנושא של קהילה ומלחמה באלימות בראש מעייניה. לכן ביקשנו עונש חינוכי במקום הקנס ואנחנו מבקשים מבית הדין הנכבד שייתן פסק דין שיאפשר להורים כמוני, עם ילדה בת 8 וחצי, לחזור למגרשים. כרגע אני איתה לא חוזר".

סטרשנוב: "טוב מאוד, צודק. אפשר להישאר בבית, יש בחו"ל משחקים של ליברפול ומנצ'סטר יונייטד. אני לא הולך פה הרבה שנים לכדורגל. רק לילדים ונוער אני הולך".

פרסלר: "אנחנו מבקשים לא להיות מוענשים, הקבוצה במצב מאוד קשה, בסכנה מאוד רצינית לרדת ליגה. אנחנו צריכים לשחק עכשיו ארבעה משחקים ב-8 ימים. אני שילמתי 50 שקלים לכרטיס, אני שוב צריך לשלם כסף?"

סטרשנוב אמר לסיכום, עם חיוך על פניו: "יכול להיות שנמצא פתרון כך שלא תצטרך לשלם כסף".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מוישה

    אמרתי לפני שצריך לקיים את המשחק בנס ציונה ולא לערער.סטרשנוב לא בעדינו

  2. מוישה

    פרסלר טעה כשעירער וביקש רחמים על הקבוצה שתאלץ לשחק 4 משחקים ב 8 ימים.
    לפי הדיווח הזה שטרשנוב פשוט לעג לדברי פרסלר
    ובמקרה הטוב יהיה משחד חוזר ללא קהל.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא צריכים יותר מידי להבין כי שופטים כאלה בספורט הרי רואים שהם לטובת קבוצת רמלה, לכו תנקו שירותים המקום הכי מתאים לכם.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר