רועי אלרום. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה
רועי אלרום. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

"אני חושב שאני האדם הנכון, במקום הנכון, להפוך את החזון למציאות". מנכ"ל הפועל פ"ת, רועי אלרום, בראיון ראשון

לפני כשבועיים הגשים רועי אלרום חלום של אוהדי כדורגל רבים, כשהפך לאיש החזק במועדון אותו הוא אוהד. לפני שיתחיל לעבוד על ההכנות לעונה הבאה, המנכ"ל החדש שמינתה הכחולה מבהיר: "בראש ובראשונה הקבוצה הבוגרת חייבת להישאר בליגה". על תקרית זריקת הכוס למגרש מול לוד אמר: "לא ניתן לאוהדים לחבל במיזם הזה"

פורסם בתאריך: 9.4.19 12:47

בראש תהליך ההתחדשות שעוברת הפועל פתח תקוה מאז עברה לבעלות עמותת הכחולה עומד המנכ"ל החדש רועי אלרום. כשבועיים מאז מינויו הוא מצוי בתהליכי היכרות ולמידה אינטנסיביים של הנושאים הרבים עמם עליו להתמודד במסגרת התפקיד. במקביל לתכנית ארגונית מוכנה ומסודרת לשנה וחצי הקרובות לכלל המועדון, הרצון הגדול מכולם הוא שקבוצת הבוגרים תבטיח בהקדם האפשרי עונה נוספת בליגה הלאומית על מנת שניתן יהיה להשיק רשמית את ההכנות לעונה הבאה.

כל החדשות על הפועל לפני כולם – בערוץ הטלגרם שלנו

"השלב הראשון הוא היכרות שלי עם המערכת ועם האנשים הנמצאים במועדון על מנת להבין מה קיים ומהם הצרכים ותחומי האחריות", אומר אלרום בראיון ראשון בתפקיד ל"ספורט מלאבס". "זו תקופה שמצריכה עבודה בכמה מישורים, בהם קבלת החלטות לגבי העונה הבאה ובחירת הדרך. לכל המועדון יש משימות, כל אחד בגזרתו, ועל כולם להשלים אותן עד סוף העונה. בראש ובראשונה הקבוצה הבוגרת, שהיא ספינת הדגל של המועדון, חייבת להישאר בליגה ואנחנו סומכים על השחקנים, המאמן והצוות שיעשו את זה בהקדם. צריך לתת להם את השקט שלהם לעשות את העבודה".

בתיקו המאופס מול בני לוד ביום שישי התרחש אירוע חמור בכל קנה מידה, קל וחומר כאשר מדובר בקבוצת אוהדים. לאחר שריקה לנבדל שלא מצאה חן בעיני אוהדי הפועל, הושלכה מהיציע כוס משקה לכיוונו של הקוון. האירוע צוין כמובן בדו"ח השיפוט וברביעי תעמוד הקבוצה לדין משמעתי בהתאחדות לכדורגל באשמת "התפרעות אוהדים". זו הפעם השלישית בחודשיים וחצי האחרונים שהפועל תעמוד לדין בעבירה הקשורה להתנהגות אוהדיה. בקבוצה רואים את העניין בחומרה ובהודעת המועדון הובהר כי הם מצפים מאותו אוהד לקחת אחריות על מעשיו ולשאת בכל עונש שיוטל על הקבוצה.

אוהדי הפועל מול לוד. צילום: תום בלפר, הפועל פתח תקוה

אוהדי הפועל מול לוד. צילום: תום בלפר, הפועל פתח תקוה

"ההודעה שלנו בנושא הייתה חד משמעית", אומר אלרום. "אנחנו קבוצת אוהדים בה האוהדים אחראים בכל ההיבטים ומי שעדיין לא הבין את זה – כדאי שיתחיל, כי כל דבר שיקרה במועדון תלוי באוהדים, לטוב ולרע. לעצם העניין אנחנו עוברים על פענוח המצלמות ומעבר לזה מצפים שהאוהדים ייקחו אחריות. גם אם אותו אוהד יפנה למועדון בעילום שם ויישא באחריות למעשיו זו כבר התקדמות מסוימת שתראה על הבנה בנושא. לא ניתן לאוהדים לחבל במיזם הזה".

ספק אם אלרום, אוהד הפועל מבטן ומלידה, דמיין סיטואציה בה הוא הופך לסמכות הניהולית הבכירה במועדון אותו הוא מלווה שנים ארוכות מהיציע. "אם היית אומר לי לפני שנה שאהיה מנכ"ל הפועל, זה לא משהו שחשבתי שאעשה, אבל הדברים התגלגלו לכך ואני חושב שאני האדם הנכון במקום הנכון לבצע את מה שצריך, לגרום למיזם הזה לקרום עור וגידים ולהפוך מחזון למציאות את כל העבודה הקשה שנעשתה ועדיין נעשית בעמותה בשלוש השנים האחרונות", הוא אומר. כבר בשלב הזה חש אלרום, נשוי ואב לשתי בנות, את כובד משקלו וחשיבותו של הטייטל "מנכ"ל הפועל" ברמה המשפחתית. "הבנות שלי רואות שאבא לא נמצא בבית, אבל יש הרבה התרגשות ופרגון. אשתי נתנה גם היא יד למיזם והייתה חלק עיקרי בהחלטה לקחת על עצמי את התפקיד".

רבים מאוהדי הפועל מאמינים שהקבוצה חייבת לחזור לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי כמה שיותר מהר והמשמעות ברורה: עליית ליגה בעונה הבאה. "ברור שמקומה של הפועל פתח תקוה בליגת העל, אבל כרגע, עם יד על הלב, עד שלא נישאר בליגה, נשב עם המאמן ונסגור עם שחקנים – לא נוכל להגדיר את המטרות הבאות", אומר אלרום. "מן הסתם הרבה יהיה תלוי במה שנבנה כאן". המינוי הראשון של אלרום הוא המנהל הספורטיבי ניב טל, כשמעבר לעמדת המפתח בה הוצב חלוץ העבר מדובר מן הסתם גם במשרת אמון. "ניב הוא נכס גדול להפועל פתח תקוה ומעבר להיותו שחקן עבר יש לו ניסיון וידע בהרבה מאוד תחומים", מפרגן אלרום. "כל מי שיעבוד במועדון יהיה בסוג של משרת אמון, אמונה בחזון ושותפות לדרך. אני לא מדבר לאף אחד מלמעלה אלא תמיד בגובה העיניים".

אלרום עם ניב טל. צילום: תום בלפר, הפועל פתח תקוה

אלרום עם ניב טל. צילום: תום בלפר, הפועל פתח תקוה

נושא חשוב נוסף הוא שיקום וטיפוח מחלקת הנוער, שבלשון עדינה לא עומדת העונה בינתיים בציפיות הן מקצועית והן מבחינת כמות הילדים. "יהיה דגש משמעותי מאוד על מחלקת הנוער בשנים הקרובות כי דרך הצמיחה שלה הפועל תשוב למקומה הראוי. ההשקעה במחלקה תיבחן ותורגש כבר מהעונה הבאה", מבהיר המנכ"ל. "לגבי העלייה במספרים יש כמות ויש איכות וצריך לראות איך משלבים ביניהן ומוצאים את התמהיל הנכון, גם ברמת בית הספר לכדורגל. לדירקטורית ד"ר שלומית גיא יהיה חלק חשוב ובלתי נפרד בתהליך הזה".

פועל יוצא של אותה השקעה במחלקה נוגע לשיפוץ המתחם בסירקין. השבוע הושלם הקירוי מעל היציע במגרש הסינטטי ובקיץ צפוי להתבצע בין השאר שדרוג בתאורה ובמתחם חדרי ההלבשה. מעבר לכך, לאחר שנים ארוכות של חילופי האשמות בין הפועל לעירייה בכל הנוגע לסיוע לקבוצה ובכלל זה דמי השימוש באצטדיון, נועד אלרום בשבוע שעבר עם מנהלת אגף הספורט בעירייה, הילה שבתאי, כאשר בקרוב צפויה פגישה נוספת בין הצדדים. "בהחלט יש נכונות גדולה לשיתוף פעולה ורצון לעזור להפועל פתח תקוה", מעדכן אלרום. "הם יעזרו לנו להצליח ואנחנו נעשה הכל כדי שהמועדון יחזור לסדרי הגודל הראויים לו". המנכ"ל הטרי אמנם מנוסה בתחום הניהול, אך חסר ניסיון בניהול מועדון כדורגל. כמי שחדור מוטיבציה מול המשימה הניצבת לפניו, נראה שאלרום מוכן ומזומן לאתגר. "ניסיון הוא דבר שצוברים. אם יהיו פערים הם יתבטאו בחוסר ידע וידע משלימים על ידי למידה וסיוע של אנשים", הוא מסכם. "כל שיטת העבודה במועדון מושתתת על עבודת צוות כפי שהיה בעמותה והאנשים במועדון וסביבו יודעים דבר או שניים על עולם הכדורגל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר