מוחמד סרסור. צילום: זאב שטרן
מוחמד סרסור. צילום: זאב שטרן

ברגליים שלהם: המחזור הגורלי של מכבי פתח תקוה בבוגרים ובנוער

קבוצת הנוער של המועדון תנסה להבטיח בשבת אליפות היסטורית. יממה לאחר מכן קבוצת הבוגרים תלויה בעצמה כדי לשרוד עונה נוספת בליגת העל. מוחמד סרסור, שעדיין לא יודע באיזה מהמשחקים יקח חלק, אמר: "אחרי שעבדנו קשה לא נפספס את האליפות בנוער ונעשה היסטוריה, ובבוגרים פשוט אסור לנו להפסיד"

פורסם בתאריך: 7.5.19 11:18

אוהדי בית”ר ירושלים ומכבי פתח תקוה כאחד היו משוכנעים שהופעת הפרידה של יוסי בניון מהכדורגל הישראלי תסתיים לפחות בנקודה שבדיעבד הייתה מונעת את הדרמה במחזור הסיום, אבל המהפך של אשדוד והניצחון 2:3 שמרו אותה בחיים ובמרחק שתי נקודות בלבד מהמשפחה הלוחמת. בראשון (20:30, שעה אחידה) יוכרע גורל היורדת השנייה ללאומית כשמכבי (36 נק’) תארח את הפועל תל אביב והאקס קובי רפואה כשהיא תלויה בעצמה. במקביל תארח אשדוד (34 נק’) את הפועל חיפה וקריית שמונה (35 נק’) שגם היא בקלחת וללא המאמן המפוטר תומר קשטן, תצא למשחק חוץ בסכנין, שכבר ירדה. יצוין כי מכבי פתח תקוה ואשדוד כבשו כל אחת 33 שערים, אלא שאשדוד ספגה חמישה שערים יותר, כך שבסיטואציה מסוימת ייתכן שגם תיקו מול הפועל תל אביב יספיק להישארות. חשוב לציין כי גם בשבוע האחרון של העונה נאסר על שחקני הקבוצה להתראיין. אגב, למרות שלפני מספר שבועות יצא בקמפיין למען שימוש בטכנולוגיית ה-VAR גם בפלייאוף התחתון, פניית מנהלת הליגות בנוגע לשימוש בטכנולוגיה במחזור הסיום של הפלייאוף התחתון נענתה בשלילה על ידי אבי לוזון. "בתום בדיקה מול הקבוצות לגבי הפעלת VAR במחזור האחרון בפלייאוף התחתון, עולה כי המועדונים מכבי פ״ת ואיחוד בני סכנין אינם תומכים בכך. שינוי כללי המשחק אפשרי רק בהסכמת כל המועדונים המעורבים ולכן ההחלטה המקורית נותרת בעינה ומשחקי הפלייאוף התחתון ישוחקו ללא VAR כפי שהיה עד כה", נמסר בהודעת המנהלת.

במכבי, איך נאמר בעדינות, לא ממש התלהבו מהפיניש של המשחק בטדי, בעיקר מהשער ההזוי שאמנם נרשם כעצמי של דן איינבינדר, אבל לא ברור איך גם טל כחילה וגם איתמר ניצן לא הצליחו למנוע אותו. “מעניין מה היה חושב טדי קולק, שעל שמו קרוי האצטדיון, אם היה רואה את השערים המוזרים האלה”, תהה המנהל הוותיק עמי פאן. “בגול הראשון, אם אני עומד עם הגב לשער, שמים לי על הפנים מסיכה ואומרים לי להסתובב, אני תופס את הכדור. כמו שאמרתי תמיד, אף אחד לא יעזור למכבי פתח תקוה ולא ייתן לה שום דבר. אנחנו צריכים לעשות הכל לבד. בשורה התחתונה הסוף יהיה מתוק – הנוער יחגוג אליפות והבוגרים יישארו בליגה”. “אין מה לעשות, נילחם עד הסוף והכי חשוב שנישאר בליגה”, אמר אחד השחקנים. “המשחק שלנו הכי קשה, אבל אנחנו חייבים לנצח כדי לא לחכות לתוצאות מאף אחד”.

עוד קודם לכן עיקר העניין יופנה לקבוצת הנוער, שתארח גם היא את הפועל תל אביב בשבת (11:30, שידור ישיר בערוץ הספורט). במחזור שעבר עברה הקבוצה משוכה לא פשוטה עם מהפך וניצחון 1:2 בקריית שמונה. שני מחזורים לסיום, מוליכה מכבי ביתרון שבע נקודות על השנייה מכבי תל אביב, לה משחק חסר מול מ.ס אשדוד שצפוי היה להתקיים בשני (לאחר סגירת הגיליון) בכפוף למצב הביטחוני. במידה וניצחו, שמרו הצהובים על סיכוי למהפך, אבל בכל מקרה ניצחון ביתי של מכבי יבטיח לה אליפות היסטורית לראשונה בתולדות המועדון. “אנחנו מאוד מתרגשים, דרוכים ומתכוננים הכי טוב שאפשר”, אמר מנהל מחלקת הנוער, אופיר לוזון. “במשמרת שלי, מאוד הייתי רוצה להיות אחד האחראים לאליפות שתיכנס לדפי ההיסטוריה של המועדון”. למאמן הנוער תמיר לוזון צפויים יומיים מאתגרים במיוחד, כאשר יום לאחר ההיסטוריה האפשרית יתפנה למשימה בבוגרים בכובעו הנוסף כעוזרו של גיא לוזון. “אני שמח שעשינו צעד חשוב ומשמעותי לקראת האליפות”, אמר תמיר לוזון. “זה בידיים שלנו ואנחנו סומכים על עצמנו שנעשה את העבודה ונחגוג בבית”. במועדון צפויים להזמין למשחק הגורלי את ילדי המחלקה ויחד עם האוהדים שיבואו לחזות בהיסטוריה מצפים שמתחם האימונים על שם בן דרור יהיה מפוצץ בכ-500 איש. לקראת המשחק של הבוגרים הוסיף: “היינו בטוחים שבית”ר תעשה לפחות תיקו, אבל גם כאן לא צריך לסמוך על אף אחד. אני מאמין שבסופו של דבר תהיה לנו חגיגה כפולה”.

מי שעדיין לא יודע באיזה מהמשחקים ייטול חלק הוא הקשר האחורי מוחמד סרסור, שכבש את שער הניצחון היקר בקריית שמונה עבור הנוער ובמקביל מתאמן עם הבוגרים. “ההרגשה מצוינת, הבקעתי גול חמוד בפוקס כי התכוונתי בכלל להרחיק והכדור נכנס”, הוא אומר בחיוך. “אני עוד לא יודע אם אשחק בשבת או בראשון, אבל מה שבטוח הוא שאני סומך על החברים שלי. אחרי שעבדנו קשה לא נפספס את האליפות בנוער ונעשה היסטוריה, ובבוגרים פשוט אסור לנו להפסיד. יש לנו שחקנים מספיק טובים שישאירו את הקבוצה בליגה”. ביום ראשון השבוע הופיעו שתי קבוצות ממחלקת הנוער במעמד גמר הגביע. ילדים ב’ דרום זכתה בגביע שנה שנייה ברציפות לאחר שהביסה 0:3 את עירוני מודיעין משערים של רותם פיומי, נועם גולדשטיין ואיתי יעקובוביץ’. ילדים ג’ נוצחה בגמר 5:3 על ידי מכבי חיפה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר