גידי קאניוק כואב לאחר הירידה. צילום: זאב שטרן
גידי קאניוק כואב לאחר הירידה. צילום: זאב שטרן

בפעם השנייה בתוך שבע שנים: מכבי פתח תקוה ירדה לליגה הלאומית

הקריסה של הקבוצה תחת גיא לוזון קיבלה היום חותמת סופית. מכבי הפסידה 2:0 להפועל תל אביב של קובי רפואה ורשמה חזרה כואבת לליגת המשנה, בעונה שהתחילה עם ציפיות לצמרת. אבי לוזון: "גיא ימשיך בעונה הבאה". האוהדים קיללו את משפחת לוזון

פורסם בתאריך: 12.5.19 22:27

העונה הנוראית של מכבי פתח תקוה הסתיימה הערב (ראשון) בטרגדיה ספורטיבית בדמות ירידה לליגה הלאומית. למרות שהייתה תלויה בעצמה, ספגה מכבי הפסד ביתי 2:0 להפועל תל אביב ובעקבות הניצחונות של אשדוד וקריית שמונה נשרה ברגע האחרון למקום ה-13 המוביל לליגת המשנה. זו הפעם השנייה שהקבוצה יורדת לליגה הלאומית בתוך שבע שנים. בסיום המשחק חיכו כמה עשרות אוהדים לאבי לוזון, שניסה לצאת עם רכבו אך עוכב במשך מספר שניות על ידי האוהדים וזכה לקללות.

גיא ונאור לוזון. צילום: זאב שטרן

מכבי הייתה צריכה נקודה אבל פתחה רע את המשחק ונקלעה לפיגור כבר בדקה ה-15. עמנואל בואטנג הגביה מימין ושחר הירש ניצב חופשי ומאושר במרכז הרחבה ונגח לרשת, 0:1. מכבי, שידעה שהיא חייבת נקודה כדי לשרוד, מיעטה לסכן את השער. בדקה ה-62 היא הייתה זכאית לפנדל כשאוראל דגני נגע בידו ברחבה לאחר נגיחה של תומאס סיבוק, אך השופט דניאל בר נתן הורה להמשיך.

המחליף לידור כהן, שהספיק לסחוט הצלה מרובי לבקוביץ', הורחק עשר דקות לסיום בצהוב שני לאחר ספק התחזות ברחבה ופגע עוד יותר בסיכויי ההישרדות של קבוצתו. שתי דקות אחר כך עידן אדהנני כמעט איזן בנגיחה, אבל קלאודמיר הרחיק מקו השער. בדקה ה-92 חתם ג'וזף גנדה את הסיפור עם 0:2.

בפעם השנייה בשבע שנים. צילום: שרון בוקוב

לידור כהן סופג את האדום. צילום: שרון בוקוס

בהמשך עם השריקה האחרונה, שכחו כליל 2,000 אוהדי מכבי, בהם רבים מילדי מחלקת הנוער, מחגיגות האליפות של קבוצת הנוער ויפגשו את קבוצתם בעונה הבאה מדי שישי בצהריים.

אבי לוזון אמר בסיום: "תחושות של עצב, לא חלמנו בחלומות הכי גרועים שלנו שנרד ליגה. זה היה תלוי בנו, ידענו שתוצאת תיקו הייתה מספיקה לנו להישאר, אבל הפועל תל אביב השכילה לסחוט ניצחון, התאבדה, כל הכבוד לה. אני רק רוצה לשאול למה אני לא יכול להגיד כל הכבוד על הפועל חיפה היום או על בית"ר ירושלים שעשו חגיגה ליוסי בניון ושכחו שיש משחקים חשובים?".

לוזון הכריז כי אחיינו, גיא, ימשיך בעונה הבאה למרות הכישלון: " גיא לוזון יאמן את מכבי פתח תקוה בליגה הלאומית. כשגיא בא לכאן סיכמתי איתו שהוא יאמן בשנה וחצי הקרובות הוא יאמן פה בהתנדבות גם אם צריך, גיא לוזון הוא קודם כל אחיין שלי, הוא ממשפחת לוזון, הוא אוהד מכבי פ"ת. הוא לא רצה לאמן את מכבי פ"ת כי הוא פחד שחס וחלילה זה יקרה, אני לא האמנתי שאחרי שהוא השיג 40 אחוזי הצלחה, הכפיל את כמות הנקודות, בכל סיטואציה זה מזמן היה צריך להספיק להישארות. יש לי את מחלקת הנוער הכי טובה בארץ, אולי מזה שירדנו ליגה, הילדים האלה שהיה יותר קשה לשלב אותם בליגה העל ישחקו בליגה הלאומית. אני מרגיש מצוין כי אני יודע שיש לי עתיד גדול למועדון ושאני אעלה ליגה בעוד עשרה חודשים".

ערב קשה עבורו. אבי לוזון. צילום: זאב שטרן

ערב קשה עבורו. אבי לוזון. צילום: זאב שטרן

צחי גיגי מעכל את העונה הנוראית של הקבוצה שלו. צילום: זאב שטרן

צחי גיגי מעכל את העונה הנוראית של הקבוצה שלו. צילום: זאב שטרן

רגעים לא פשוטים למכבי. צילום: זאב שטרן

מאמן הפועל תל אביב ואקס מכבי, קובי רפואה, אמר בסיום: "אנחנו ספורטאים וספורטאים כמו מקצוענים עושים את העבודה כמו שצריך. אמרתי שהפועל תל אביב תעלה עם ההרכב החזק כמו שעולה בכל משחק. כמובן שזה דבר שלא נעים, אנחנו ספורטאים ומקצוענים ואמרתי כל השבוע שהפועל תל אביב תבוא לנצח כמו שניצחנו את סכנין וכמו שבאים לנצח כל משחק, לא מכיר משהו אחר. כמובן כואב לי על זה, אבל זה הכדורגל. מבחינתי הדבר הכי חשוב זה הפועל תל אביב".

גיא לוזון סרב להתראיין בסיום המשחק.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מנחם בר

    ירידה מוצדקת .מכבי הגרועה בליגה
    האליפות של הנוער אין לה משמעות כי מקסימום 2 או 3 שחקנים יהיו בבוגרים וגם הם ימכרו לקבוצות הגדולות
    כשלון ענק של משפחת לוזון
    היו צריכים רק נקודה נגד קבוצה שאין לה עניין בליגה

  2. ניסו

    איזה יופי יש דרבי בלאומית
    Go מכבי Go חחחחחח
    יאלללה הפועל מלחמה איזה אושר
    כמה אושר כמה טוב למה למה מגחע כל הטוב הזה
    "הגיע הזמן אומרת אימי …"
    אני באנגובר

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר