מנור סולומון. צילום: זאב שטרן
מנור סולומון. צילום: זאב שטרן

"הייתי נותן הכל כדי להיות עם החברים שלי". מנור סולומון בראיון בלעדי

עוד לפניי השער והזכייה בגביע עם שחטאר דונייצק, מנור סולומון ראה מביתו את הקריסה של המועדון אותו עזב רק לפני ארבעה חודשים, ורצה רק דבר אחד: לחזור לכמה דקות ללבוש כחול. "לא ידעתי מה לעשות עם עצמי", הוא אומר

פורסם בתאריך: 16.5.19 10:15

בזמן שחבריו עד לפני ארבעה חודשים קרסו ברגע האמת מול הפועל תל אביב וחוו ירידת ליגה כואבת ומפתיעה, מנור סולומון ישב בביתו באוקראינה וראה איך הקבוצה אותה הוביל ומכירתו הסבה לה גאווה רבה, רושמת את אחד מהרגעים הקשים בתולדותיה. בתחילת העונה התכניות היו שיוסי בניון ישמש כחונך לסולומון ויחד עם המאמן אלישע לוי על הקווים הקבוצה תהיה בפלייאוף העליון. אבל אותם חלומות הפכו ביום ראשון השבוע לסיוט עם הירידה לליגה הלאומית בפעם השנייה בתוך שבע שנים, כשכל שלושת השמות הנ”ל כבר מזמן לא חלק מהספינה הטובעת.

סולומון, שנמכר לשחטאר דונייצק בסכום שיא של 6 מיליון יורו, כואב מרחוק את גורלה של קבוצתו הקודמת. להבדיל אלף אלפי הבדלות, הוא זכה אתמול (רביעי) בגביע האוקראיני עם קבוצתו הנוכחית, כשכבש את השער הרביעי בניצחון 0:4 על אינהולץ מליגת המשנה. בליגה הקבוצה שלו זקוקה לניצחון בודד בארבעת המחזורים שנותרו כדי לחגוג אליפות.

"ברור שצפיתי במשחק. החזקתי אצבעות למכבי והיה לי קשה מאוד לראות אותם יורדים ליגה", מספר סולומון בראיון ל"ספורט מלאבס" שנערך כשהוא בדרכו הביתה לאחר אימון קבוצתו. "הייתי נותן הכל כדי להיות עם החברים שלי על הדשא ולנסות לעזור להם. האמת שלא כל כך ידעתי מה לעשות עם עצמי כי מדובר במועדון שגדלתי בו ואני מחובר אליו. העצב הגיע מיד אחרי השמחה על הזכייה של הנוער באליפות. אני מצטער מאוד בשביל אבי לוזון וכל המשפחה, אבל מדובר במועדון חזק עם מחלקת נוער מפוארת ואני בטוח שהם יחזרו במהרה לליגת העל".

בתחילת העונה היו ציפיות גדולות ממך ומיוסי בניון.
"זה נכון. אני בטוח שגם אני וגם יוסי היינו יכולים לעזור, אבל עזבנו בינואר והביאו הרבה שחקנים במקומנו. הדברים לא עבדו ולא התחברו. שוב, קשה לי עם זה שהמועדון היקר שלי ירד וזה מאוד מבאס, אבל אני בטוח שיהיה לו עתיד טוב".

יוסי בניון. צילום: ניר קידר

יוסי בניון. צילום: ניר קידר

נראה שאף אחד במועדון לא באמת האמין שיש סיכוי לרדת.
"לא דמיינו דבר כזה, בטח לא כשפתחנו טוב מאוד בגביע הטוטו ובליגה. אחר כך הגיעו פציעות, גם שלי, ובינואר נעשו שינויים גדולים. האמת שכאשר עזבתי הייתי בטוח שתהיה קבוצה טובה עם כל שחקני הרכש החדשים וממש לא חשבתי שיכולה להיות סיטואציה כזו".

בדיעבד, בכסף שהתקבל מהמכירה שלך היו צריכים להביא שחקנים טובים בהרבה שיספקו את הסחורה וכעת הקבוצה מוצאת עצמה בלאומית אחרי שבע שנים.
"אני בטוח שלא בזבזו את כל הכסף בחלון העברות אחד, כי הרי גם ההנהלה לא חשבה לרגע שאנחנו בסכנת ירידה. נעשו שינויים, גם בעמדת המאמן, הביאו חיזוק אבל הדברים לא הסתדרו. אי אפשר לשים את האצבע על דבר אחד, כי הרבה דברים לא עבדו גם בתקופה של אלישע וגם בתקופה של גיא. אסור להאשים מאמן כזה או אחר או מישהו ספציפי. האשמה היא על כולם – המאמן, הצוות והשחקנים. ליבי עם גיא לוזון, שכבר אימן בקבוצות גדולות באירופה ונקלע למצב שירד ליגה עם המועדון בו התחיל את הקריירה. הבנתי שהוא לא רצה לחזור וקצת הכריחו אותו. אני מתבאס בשבילו, אבל בטוח שיעלה את הקבוצה בחזרה למקום הראוי לה".

מנור סולומון. צילום זאב שטרן

מנור סולומון. צילום זאב שטרן

"עדיין לא דיברתי עם אבי או עם השחקנים", ממשיך סולומון. "יהיה לי קשה לדבר כי אני לא ממש יודע מה להגיד ברגע קשה כזה. בכל זאת מדובר במקום שהייתי חלק ממנו עד לפני כמה חודשים, אבל אתן לדברים להירגע ואמצא את הזמן לדבר איתם".

הזכייה של הנוער באליפות יכולה לנחם?
"כמובן. זה הישג אדיר שקרה בפעם הראשונה בהיסטוריה. הילדים והנערים זוכים בכל שנה בתארים ועכשיו סוף סוף הגיע תורה של קבוצת הנוער. זה קצת מצחיק, כי גם השנה יכולתי לשחק כחריג גיל בנוער. אני מכיר טוב את הקבוצה ויש שם שחקנים מצוינים בגילי או שנה מתחתיי. הירידה תיתן לרבים מהם צ'אנס להוכיח את עצמם בלאומית ועוד שנתיים יראו כולם את הכישרון שלהם בא לידי ביטוי גם בליגת העל".

המשימה אפשרית תוך עשרה חודשים כמו שהבטיח אבי לוזון?
"בהחלט. יש תשתית טובה ומחלקת נוער מצוינת. עם כמה החתמות טובות ונכונות הם יעמדו במשימה. יש קבוצות שיורדות ליגה ומשתגעות, מאבדות את הדרך וכל אחד מתחיל לפתוח על השני. במכבי זה לא יקרה והיא צריכה להמשיך בדרך הטובה שלה. אני מכיר את אבי לוזון מצוין והוא יודע בדיוק מה צריך לעשות כדי לעלות ליגה בעונה הבאה. המקום של מכבי פתח תקוה לא בליגה הלאומית ואני מאחל להם רק הצלחה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר