מסאי דגו. צילום: זאב שטרן
מסאי דגו. צילום: זאב שטרן

"זו התחייבות שלי – לא אקח אף שחקן של הפועל פ"ת לקריית שמונה". מסאי דגו בראיון פרידה

בסיומה של עונה מוצלחת בכחול, המאמן שהשתדרג לליגת העל שומע את הביקורות נגדו ואומר: "לפני חודשיים הגשתי להפועל הצעה ואמרו 'יקר מדי', אם היו מסכימים הייתי חותם אחרי שעה". למרות זאת, דגו משאיר את הדלת פתוחה: "אני אוהב את המועדון הזה וכמו שנתתי לו ככה קיבלתי בחזרה. עוד אחזור אליו בעתיד ולעולם לא אפגע בו"

פורסם בתאריך: 20.5.19 10:33

אף אחד לא נפל מהכיסא עם ההודעה על עזיבתו של מסאי דגו את הפועל פתח תקוה לטובת קריית שמונה מליגת העל. מצד שני, המאמן הראשון מזה חמש שנים שסיים עונה בהפועל – ואחת מוצלחת במיוחד אם נזכרים במינוס המפלצתי איתו פתח אותה – שומע את הקולות שמנסים לצייר אותו כבוגד שהיה סגור בצפון כבר חודשיים, כמו גם את הסברה שחצי קבוצה בדרך יחד איתו למועדון של איזי שרצקי, ומסרב לשתוק. "תצטט בדיוק את מה שאני אומר וזו התחייבות שלי – לא אקח אף שחקן של הפועל פתח תקוה לקריית שמונה", הוא מבהיר בראיון פרידה מיוחד ל"ספורט מלאבס". "לא כי הם לא מתאימים חלילה, אלא כדי לא לפגוע במועדון הזה על כל מה שעשה בשבילי. ברור שהייתי שמח לקחת 2-3 שחקנים שמכירים אותי ואת העקרונות שלי ותאמין לי שהסוכנים כבר יושבים לי על הראש – לא רק על אמאדו סוקונה, גל לוי ושגיא דרור, אלא על עוד כמה שחקנים – אבל שוב, אין מצב שזה יקרה. התחברתי להפועל, אני אוהב את המועדון הזה וכמו שנתתי לו ככה קיבלתי בחזרה. עוד אחזור אליו בעתיד ולעולם לא אפגע בו".

מסאי דגו מודה לאוהדים בסיום

מסאי דגו מודה לאוהדים בסיום משחקו האחרון בקבוצה

על השתלשלות העניינים שהובילה לחתימה בקבוצתו החדשה נאמר לא מעט, בעיקר לאחר ששרצקי הצהיר במספר ראיונות כבר לפני מספר שבועות כי מאמן הפועל סגור אצלו. מסאי מבקש לעשות סדר בדברים: "ההצעה מקריית שמונה הגיעה לפני כשלושה שבועות מאבי נמני, כמו גם הצעה מהפועל תל אביב. בשני המקרים סיכמנו שאני לא מוכן לשמוע שום דבר עד שהפועל פתח תקוה לא תבטיח את ההישארות שלה בליגה הלאומית. איזי אמר שאני סגור אצלו? אין לי שליטה על זה, אולי הוא לא רצה שאחתום בקבוצה אחרת. אני חתמתי על החוזה אתמול (ראשון)".

בשישי המשימה של דגו קיבלה חותמת רשמית וחיובית אחרי ה-2:5 בעילוט מול איכסל. בשבת הוא נפגש עם המנכ"ל רועי אלרום והמנהל הספורטיבי ניב טל, שאמרו כי הם רוצים לבוא לקראתו ולשדרג לו את החוזה, אך אז כבר היה המאמן מודע לתנאים המוצעים לו בצפון. על כן, לא הגיעו הצדדים לדבר כלל על כסף והמאמן עדכן אותם שבכוונתו להיפגש בבוקר המחרת עם שרצקי. בראשון, כאמור, חתם רשמית בקריית שמונה ועלה לליגת העל.

כשמאמן נשאר בליגה ביום שישי וביום ראשון חותם במקום אחר כלפי חוץ נראה שהדברים היו סגורים הרבה קודם לכן.
"שטויות. אני יודע שרוצים אותי בקריית שמונה קרוב לחודש ומן הסתם שהפועל תל אביב ירדה מהפרק אחרי שהחתימה מאמן. נפגשנו, התנאים התאימו לי וחתמתי. צריך מו"מ של כמה חודשים? מה, מכבי תל אביב מחכה לי? זה היה או הפועל או קריית שמונה. כלכלית אני בטוח שכולם יבינו אותי, בטח אחרי שנתיים שעבדתי בסכומים לא גבוהים בכפר סבא ובהפועל פתח תקוה. יש לי אישה ושלושה ילדים וברגע שבאה הצעה שהיא גם 'מטורפת' מבחינה כלכלית וגם בליגת העל, לא יכולתי לסרב".

"רציתי להמשיך ואמרו לי 'יקר מדי'"

למרות הדברים, גורמים בהנהלת הקבוצה ביקרו את התנהלותו של דגו ולטענתם הוא סגר כבר לפני חודשיים עם שרצקי ולמעשה "עיכב" את ההכנות לעונה הבאה ואפילו לא רמז להם על כך שהם יכולים להתחיל לחפש אחר מאמן אחר. המאמן, מצדו, חושף כאן לראשונה כי כבר לפני למעלה מחודשיים הייתה אפשרות שיחתום על חוזה חדש בהפועל. "האוהדים לא יודעים את זה, אבל בתקופה הטובה בה ניצחנו את קטמון ונצרת עילית, ניב טל אמר לי שלא משנה מה יהיה, הם רוצים שאמשיך וביקשו ממני לתת את ההצעה", אומר דגו. "שמחתי והייתי הכי מאושר בעולם, כי לא סתם אמרתי שבאתי לכאן לכמה שנים. ישבתי עם המשפחה שלי ועם הסוכן והעברתי הצעה מסודרת שכללה חוזה לשנתיים עם החזון שלי בשכר שווה ערך למאמן מוביל בליגה הלאומית".

לדבריו קיבל שלילי מהפועל, כשנאמר לו שדרישותיו יקרות מדי עבור המועדון. במצב העניינים הזה, קיבלו הצדדים החלטה משותפת להמתין ולחשב מסלול מחדש בסוף העונה. אלא שאז, משידע על השדרוג המשמעותי הצפוי לו, כמו גם על המעבר לליגת העל, קיבל את ההחלטה לעזוב. "אם הפועל היו באים אלי אפילו שעה אחרי ואומרים שמקבלים את ההצעה שלי, הייתי חותם במקום", הוא אומר. "רציתי להמשיך ואמרו לי "יקר מדי", אבל לבוא ולהגיד שחתמתי כבר במקום אחר לפני חודשיים ועיכבתי את ההכנות זה פשוט לא נכון. נניח שהייתי אומר לפני חודש שאני לא רוצה להמשיך, בהפועל היו יכולים להחתים מאמן אחר לפני שהקבוצה נשארה בליגה? אם לא הייתי רוצה להישאר, לא הייתי מגיש את ההצעה. מעבר לזה, הכי חשוב היה לי להשאיר את הפועל בליגה ומשם לעשות את מה שהכי טוב עבורי ועבור המשפחה שלי. על זה אני צריך להתגונן?".

מסאי דגו. צילום: זאב שטרן

"אם לא הייתי רוצה להישאר, לא הייתי מגיש את ההצעה". מסאי דגו. צילום: זאב שטרן

בחשבון אחרון, רק הוגן לשפוט את דגו על פי עונה שלמה, שלדבריו הרגישה עבורו כמו חמש שנים תמימות (ועבור אוהדי הקבוצה אפילו יותר). "הסברתי להנהלת הפועל שמבחינת שדרוג כלכלי קריית שמונה זה עולם אחר וכמובן שליגת העל זה משהו שחלמתי עליו, אבל עכשיו הגיוני לבוא לצייר אותי כבוגד ולשכוח את כל מה שעשיתי ועברתי מהיום הראשון, כשלא היה כאן שום דבר?", הוא שואל בציניות. "לא אכעס על אף אחד, אין לי טינה וכל אחד יכול לחשוב ולהגיד מה שהוא רוצה, אבל לקחתי קבוצה מפורקת שאף אחד לא האמין בה. אף מאמן לא היה עושה את זה והופך למנהל ואפסנאי. היו לי שלושה מאמני שוערים ושלושה מאמני כושר, כולם ברחו בשבוע הראשון כשראו שאין תנאים. עבדתי כמו חמור ביולי כדי שבכלל תהיה קבוצה. הייתי מגיע ב-10 בבוקר וחוזר הביתה ב-11 בלילה, מזמין בעצמי שחקנים לאימון ואחר כך יושב ומחתים אותם עם הסוכנים. שכנעתי את כולם לבוא לקראתנו ובזכותי אנחנו המועדון היחיד בישראל שלא שילם השנה שקל עמלת סוכן. ועוד לא הזכרנו במילה את הפירוק שמשמעותו לפתוח עונה במינוס 11 נקודות. אתה מנצח ומנצח, גם קבוצות גדולות, ולא מצליח לברוח מהתחתית. אני מצדיע לשחקנים על הישג מדהים ורק מבקש שיזכרו מה שעשיתי ולא יחשבו על שטויות".

תקופה לא פשוטה ניצבת בפני דגו, שיעבור לגור לבדו בקריית שמונה בעוד אשתו אודליה ושלושת ילדיהם יישארו לגור בראשון לציון ויזכו לראותו הרבה פחות מאשר בעונה החולפת. "אגיע הביתה רק פעם או פעמיים בשבוע וזה לא קל, אבל אני אוהב אתגרים ומודה מכל הלב למשפחה על הפרגון", הוא מסכם. "אני הולך לעבוד קשה 24/7 ולתת 200 אחוז כדי לפרנס את המשפחה בכבוד ולהצליח". צעד נכון או לא? תשובות בעונה הבאה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. איתן

    להנהלת העמותה היקרה,מאחר ואתם חסרי נסיון לא בניתם תוכנית ב' ,תלמדו שבכדורגל צריך תמיד לשמור ולהנות קשרים,דיבורים אופציות.
    תלמדו את זה בדרך הקשה.
    מה זה לא התכוננו לעונה הבאה?
    כשמאמן אומר נדבר בסוף העונה זה אומר לא נשאר!!!
    תלמדו את זה.

  2. מאור

    כל הכבוד מסאיי דגו על היושרה שלך והכנות
    מעריכים אותך מאוד
    הלוואי שתצליח
    אוהבים אותך מסאיי דגו

  3. דן

    דגו כל הכבוד לך
    מי שאשם שלא נשאר זה אנחנו הבעלים דלא רצינו לשלם לו.מבין אותו לגמרי

  4. אבי גוילי

    מאמן גדול בהצלחה .אהודי הפועל פ"ת אהובים אותך .אתה מלך.

  5. אבי

    מספיק הוגן ומספיק הגון .
    לא תמיד הכל מסתדר במו"מ .
    אין האשמות של כל צד , יש כבוד לשני הצדדים
    ובין 2 הצדדים.
    המון הצלחה מסאי היקר .
    זוכרים לך את הטוב.
    העיקר שעמדנו במשימה .
    רק הצלחה לכולם.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דגו תמיד תעשה מה שמתאים ומקדם אותך בלי צורך להצטדק ולהתנצל. עשיתה את הבלתי יאומן זה הפועל והנהלתה צריכה לדאוג כי לא עשו בזמן מה שצריך

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר