עמיר נוסבאום. צילום: ניר קידר
עמיר נוסבאום. צילום: ניר קידר

"חשוב לי שאוהדי הפועל פ"ת יידעו שהקבוצה שלהם בידיים טובות". עמיר נוסבאום בראיון ראשון

בגיל 38 קיבל עמיר נוסבאום את ההזדמנות הגדולה שלו, כשמונה למאמן של המועדון הלחוץ ביותר בליגה הלאומית. אחרי מבול השיחות וההודעות שקיבל מאז המינוי הוא מתייחס לביקורות של האוהדים ("מודע לחששות, אך בטוח בעצמי"), הסגל ("המטרה שלי היא לשמור על רוב הסגל מהעונה שעברה, כולל שגיא דרור וגל לוי") והשאיפות ("המקום הטבעי של המועדון הזה הוא בליגת העל")

פורסם בתאריך: 27.5.19 09:26

כמה זמן חשבתם שיכול להיות שקט בהפועל פתח תקוה? האוהדים הכחולים יודעים כבר שנים ארוכות שבסוף כל מאבק קשה מחכה מעבר לפינה כבר הסערה הבאה, ואחת כזאת הגיעה אתמול (ראשון) עם מינויו של עמיר נוסבאום חסר הניסיון לתפקיד מאמן הקבוצה. לא מדובר בשם מוכר בתחום האימון מסוגם של האופציות הקודמות שבחנו בהפועל – מוטי איווניר וקובי רפואה, אבל יש לזכור שבשלוש השנים האחרונות היה נוסבאום שותף לשתי צלחות אליפות בהפועל באר שבע, לצידו של המאמן ברק בכר.

נכון לעכשיו, לרבים מאוהדי הפועל, שלא חוסכים בביקורת ברשתות החברתיות מאז הסתיימה העונה לפני עשרה ימים, נוסבאום נבחן אך ורק על סמך חוסר ניסיונו כמאמן ראשי. "יש עובדות בשטח שאני לא יכול להתווכח איתן או להילחם בהן, אחת מהן היא שאין לי ניסיון כמאמן ראשי", אומר המאמן החדש של הפועל בראיון ראשון ל"ספורט מלאבס", שעות ספורות לאחר שמונה רשמית לתפקיד. "אני מודע לספקות ולחששות, אבל יחד עם זאת בטוח בעצמי וביכולות שלי. עוזר המאמן בעידן המודרני הוא תפקיד לא מבוטל בעל חשיבות גדולה מאוד. בשנים האחרונות הייתי יד ימינו של ברק בכר וקיבלתי את החשיפה ויד חופשית על כל המשתמע מכך".

גורמים מקצועיים בבאר שבע בטוחים שהפועל עשתה עסקה מצוינת. חשוב לציין בהקשר זה שבמסגרת תפקידו בבאר שבע העביר נוסבאום אימונים לבדו על בסיס קבוע, כמו גם תדריכים טקטיים, אספות וכמובן איסוף סקאוטינג על היריבות, אם בארץ ואם באירופה. "לא מעט שחקנים בבאר שבע חייבים לעמיר את ההתקדמות שלהם", אמרו באלופה היוצאת, "אם זה חאתם אל חמיד שהגיע להיות בלם נבחרת, וגם מרואן קבהא ובן שהר שעבדו איתו ברמה האישית".

נוסבאום (משמאל) עם ברק בכר. צילום: שרון בוקוב

נוסבאום (משמאל) עם ברק בכר. צילום: שרון בוקוב

נוסבאום עצמו בהחלט מרגיש מוכן לאתגר החדש שניצב לפניו. "ההתרגשות אדירה, אני מקבל כאן צ'אנס גדול ואעשה כל שניתן כדי להצדיק את האמון בי", אמר. "היה ברור לי שאני מגיע למועדון גדול בכדורגל הישראלי, אבל כמות הטלפונים, התגובות וההודעות שקיבלתי רק העצימו את ההבנה הזו. עברתי הרבה בכדורגל הן כשחקן והן כמאמן וחשוב לי מאוד שהאוהדים שלנו ירגישו ויידעו שהקבוצה שלהם בידיים טובות".

קבלן עליות

עמיר נוסבאום מתגורר בחולון ויחגוג בעוד מספר חודשים יום הולדת 39. כשחקן שיחק בעמדת המגן השמאלי. גדל במחלקת הנוער של עירוני ראשון לציון ולאחר שעלה לבוגרים הושאל במשך שנתיים לבית"ר תל אביב ומכבי קריית גת. בהמשך, כפי שוודאי ישמחו להיזכר בהפועל, בנה לעצמו תדמית מרשימה של קבלן עליות עם ארבע במספר. בקריית שמונה שיחק ארבע שנים ועלה ליגה פעמיים, פעם עם רמת השרון ופעם נוספת עם כפר סבא. עוד שיחק בהפועל חיפה. קריירת האימון הקצרה כעוזר כוללת כאמור שתי אליפויות עם באר שבע.

את האווירה הסופר ביתית בטוטו טרנר יחליפו כעת לא מעט מגרשים נידחים של הליגה הלאומית, אבל למאמן הטרי ברור כי הבעיה האחרונה בקבוצה שהוא מקבל נוגעת לאווירה. "כיף גדול לשחק באצטדיונים מפוארים עם קהל תומך, אבל אין לי ספק שהקהל הגדול והאיכותי של הפועל פתח תקוה יגיע לכל מגרש בארץ וייתן לנו תחושה של קבוצה ביתית", אמר נוסבאום.

הקבוצה אמנם שרדה במחזור האחרון, אבל קצב השערים וצבירת נקודות היו של פלייאוף עליון והציפיות בהתאם. מצד שני, יש חשש שלא מעט שחקנים "ייחטפו" לליגת העל.

"אני האחרון שירצה להוריד ציפיות ובהחלט מודע לאתגר, אבל קודם כל צריך לבנות קבוצה איכותית וטובה שתשמח את האוהדים. המטרה שלי היא לשמור על רוב הסגל מהעונה שעברה, כולל שגיא דרור וגל לוי, אבל ברור שיהיו שחקנים שירצו למצות את האופציה לשחק בליגת העל. יש כאן הרבה צעירים מוכשרים ותוך כדי תנועה נבין בדיוק מי לא ימשיך והיכן אנחנו צריכים להתחזק".

שגיא דרור. צילום: עזרא לוי

"המטרה היא לשמור על רוב הסגל". שגיא דרור. צילום: עזרא לוי

מסאי דגו עשה כאן מקפצה יפה לליגת העל.

"מסאי עשה עבודה מדהימה והקבוצה הציגה כדורגל טוב ונראתה מאוד מאומנת. עוד לא דיברתי איתו, אבל אעשה את זה ובכל מקרה אני מאחל לו הצלחה".

נוסבאום אמנם חתום רק לעונה הקרובה, אבל בהחלט מעוניין לקשור את עתידו המקצועי בשנים הקרובות עם זה של הפועל. "אני רוצה להצליח כאן בתקווה לבנות משהו לטווח הארוך כדי שאני והפועל נצעד יד ביד ונגדל יחד, זו המטרה שלי", הוא מסכם. "המקום הטבעי של המועדון הזה הוא בליגת העל ואין לי ספק שבזמן ובעיתוי הנכון הוא גם יחזור לשם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיפשו מאמן בשקל
    זה מה שיש בקופה
    כל שנה שנשאר בליגה הלאומית זה נס..
    באם נעלה בטעות זה אסון..
    כל זה כל זמן שלא יהיה ספונסר רציני שיכול להחזיק את הקבוצה

  2. ששון

    הכחולה אוסף של הזויים
    חייבים ספונסר עשיר
    טאקויה היפני צריך להביא איזה יפני שיושב טוב כלכלית
    הגיע הזמן לעלות ליגה
    הכחולה יא רמדים תתעוררו

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר