ג'ורג' מוג'אנג'י ביה. צילום מתוך הטוויטר של סיון
ג'ורג' מוג'אנג'י ביה. צילום מתוך הטוויטר של סיון

שיחק בצ'מפיונס וזרק כיסא על מכונת קפה: הכירו את הרכש החדש של מכבי פ"ת

הקשר הבלגי ג'ופרי מוג'אנג'י ביה בן ה-29, ששיחק תחת גיא לוזון בסטנדרד ליאז', סיכם במועדון לעונה הבאה ואמור להצטרף לארמנדו קופר ולזר צעיר נוסף שיוחתם בהמשך. בהיסטוריה הארוכה של ביה גם קדנציות בפרמייר ליג, אך בשנים האחרונות התקשה לבלוט ולא כבש למעלה משנה וחצי

פורסם בתאריך: 10.6.19 18:21

במכבי פתח תקוה ממשיכים לבנות את הסגל לקראת העונה הבאה, בתקווה שתהווה את עונת החזרה שלה לליגת העל. אחרי שמימשו את האופציה על הקשר הפנמי ארמנדו קופר, סיכמו במועדון גם עם הקשר הבלגי בעל האזרחות הקונגולזית ג'ופרי מוג'אנג'י ביה, שצפוי להיות הזר השני של הקבוצה העונה. המאמן גיא לוזון מכיר את ביה מהתקופה המשותפת בסטנדרד ליאז'. כזכור, בכדי לצרף זר בגיר שני, תידרש מכבי לשלם קנס של 200 אלף שקלים, עקב רפורמת הזרים בליגה הלאומית. הזר השלישי של הקבוצה צפוי להיות קשר צעיר מגאנה, שישחק גם בקבוצת הנוער של המועדון ובכך תמנע מכבי מקנס של 300 אלף שקלים נוספים.

הצצה על הקריירה של ביה מראה רקורד מפואר, בוודאי יחסית לליגה השנייה בישראל, אך הנתונים שלו בשנים האחרונות צריכים מעט להדאיג את אנשי מכבי. ביה (29, 1.80), קשר שיכול לשחק בשני האגפים, היגר עם משפחתו מקונגו לבלגיה בגיל צעיר, והצליח להרשים את אנשי האקדמיה של אנדרלכט. למרות שהיה אחד השחקנים המוכשרים באקדמיה, הוא שוחרר ממנה עקב טענות לגנבה, ועבר לשרלרואה.

אחרי שעלה לבוגרים של שרלרואה, הושאל הקשר בעונת 2009/10 לוולבס מהפרמייר ליג, אך התקשה להשתלב ורשם 69 דקות בלבד בשנתיים. ב-2011 נרכש על ידי סטנדרד ליאז' וכבש שני שערים ב-23 הופעות. עונה לאחר מכן הושאל לווטפורד אך שוב לא הצליח לקבל דקות משמעותיות, וחזר לליאז', אליה הגיע באותה עונה גיא לוזון. תחת לוזון כבש ביה תשעה שערים ב-30 הופעות ועוד חמישה שערים בליגה האירופית, ובעונה הבאה, במהלכה פוטר לוזון, כבש 14 שערים ושיחק עם הקבוצה בשלב הבתים של ליגת האלופות. ב-2015 נמכר הבלגי בכמיליון יורו לסיון השוויצרית, במידה כבש 13 שערים בשתי עונות. לפני שנתיים שיחק בקייסריספור ואקהיספור מהליגה הראשונה בטורקיה, אך פתח רק פעם אחת בהרכב ולא כבש.

אם הישגיו של ביה בשנתיים האחרונות על המגרש לא מרשימים, מסתבר שגם מחוצה לו יש למכבי סיבות לדאגה. בעונה האחרונה חזר לבלגיה ושיחק בלוקרן מהליגה הראשונה, במדיה פתח פעם אחת בלבד ושוחרר בפברואר באופן פתאומי. על פי פרסום באתר בלגי, האירוע התחיל במספר הפרות משמעת במהלך משחק הקבוצה מול קורטייק. המאמן ועוזרו לקחו את השחקן לשיחה, אך ביה הגיב בעצבים, ועל פי הפרסום זרק כיסא על מכונת הקפה המשרדית. מיד לאחר מכן, כמובן, קיבל את הודעת השחרור. משחקו האחרון היה ב-26.1, כאשר השער האחרון אותו כבש היה בדצמבר 2017 במסגרת הגביע הטורקי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר