דודי אלון. צילום: עזרא לוי
דודי אלון. צילום: עזרא לוי

"הקהלים של הפועל פ"ת והפועל ת"א מזכירים אחד את השני, אפשר לקרוא להם 'הקהל הסובל'"

בסיומה של עונת פריצה מוצלחת במיוחד בהפועל פתח תקוה, דודי אלון מחכה לתשובות מהאדומים אבל מכריז: "אם ההחלטה תהיה להמשיך כשוער ראשון, האופציה הראשונה שלי תהיה הפועל פתח תקוה"

פורסם בתאריך: 13.6.19 12:08

אחת הסוגיות המעניינות של הפועל פתח תקוה בקיץ הנוכחי היא זהותו של האיש שיעמוד בין הקורות בעונה הבאה. דודי אלון מיתג את עצמו כשוער לגיטימי בליגת המשנה כשהציג יכולת גבוהה בעיקר בחצי השני של העונה, אבל כרטיסו שייך להפועל תל אביב ובמידה וירצה לעזוב מיוזמתו יחויב בתשלום דמי השבחה. האדומים אמנם הודיעו על החתמתו של השוער יואב ג'ראפי, שהוצג כרכש החדש במועדון, אבל עדיין משתהים עם החתימה הרשמית, בין השאר בשל קשיים שמערים בעלי אשדוד, ג'קי בן זקן. זו הסיבה שאלון טרם קיבל תשובה האם הקבוצה מעוניינת להשיבו לשורותיה כשוער שני במקומו של אריק ינקו או להשאילו לעונה נוספת.

המנהל הספורטיבי של הפועל, ניב טל, שוחח בשלישי השבוע עם אלון, שקיים אימון אישי בסירקין, אבל למרות שבקבוצה מעוניינים בהמשך שירותיו, לשני הצדדים ברור כי עד ההחלטה של הפועל תל אביב, הפועל פתח תקוה לא תגיש הצעה רשמית לשוער. יצוין כי במקביל ובעקבות יכולתו המרשימה, זכה אלון להתעניינות ממספר קבוצות בלאומית.

דודי אלון חוגג עם האוהדים. צילום: זאב שטרן

דודי אלון חוגג עם האוהדים. צילום: זאב שטרן

עד שיוכרע עתידו, התפנה אלון בן ה-22 לסכם את העונה החולפת ומלאת הטלטלות בכחול. "ככל שהתקדמה העונה ההגנה התייצבה וגם אני צברתי יותר ביטחון. אסור לשכוח שזו הייתה העונה הראשונה שלי כשוער מוביל ואני חושב שהשתפרתי ממשחק למשחק", הוא פותח בראיון ל"ספורט מלאבס".

בניגוד לדעה הרווחת, אגב, הוא לא מסכים עם הקביעה שהציג יכולת חלשה בפתיחת העונה. "כן, החצי השני של העונה היה טוב יותר מהראשון, אבל מי שצפה במשחקים שלנו במלואם ולא רק בתקצירים, בהם מראים רק את השערים, יודע שחוץ מרצף לא טוב של שניים-שלושה משחקים הצגתי יכולת מצוינת", מבהיר אלון. "מבחינת הצלות פר משחק, ספיגות וגם יכולת, אני ממש לא חושב שהחצי הראשון של העונה היה גרוע, בטח לא ביחס לשאר השוערים בלאומית".

ניהול מקצועי וביתי

את התפנית החיובית העיקרית הוא מייחס כמובן לקהל התומך של הפועל ולרכישת המועדון על ידי הכחולה. "מאז שהכחולה קנתה את הקבוצה הניהול הפך הרבה יותר מקצועי וביתי", הוא מפרגן. "האוהדים ליוו אותנו אמנם כל השנה, אבל מאז הרכישה הכמות עלתה בכל משחק והרבה אוהדים חזרו למגרשים בזכות העמותה. בכל שבוע חיכינו להם מחדש כי ידענו שיגיעו יותר. זה גם משהו שמוסיף גב וביטחון ובמשחקי הבית בחצי השני של העונה כמעט ולא הפסדנו. אישית הרגשתי שאני משתפר כמעט בכל אלמנט, אם כמות הספיגות שירדה, משחק הגובה ומשחק הרגל. אני מודה למסאי דגו על הקרדיט ושמח שהחזרתי במגרש. כל הצוות המקצועי תמיד גיבה אותי גם בתקופות הקשות. הם הרימו ודחפו אותי קדימה ובזכותם היום אני שוער טוב הרבה יותר".

דודי אלון. צילום: זאב שטרן

"היום אני שוער טוב הרבה יותר". דודי אלון. צילום: זאב שטרן

היחסים של אלון עם האוהדים ידעו בעיקר עליות, אך גם מורדות. בהפסד בכפר סבא ספג אלון באשמתו ושמע קללות מהיציע, אך הבליג. ככל שחלף הזמן רכש את אמונו של הקהל הכחול ולראייה נבחר במקום השני על ידי האוהדים בסקר השחקן המצטיין של הפועל העונה, אחרי הקפטן רם לוי. "כשקיללו הורדתי את הראש ולא עניתי. אין צורך להתייחס לזה יותר מדי", הוא משחזר. "עד לאותו משחק וגם לאחריו הרגשתי חיבור מטורף ונהדר לקהל, שנתן לי גב. אני מבין שזה מועדון עם ציפיות שרוצה לנצח בכל משחק ולפעמים יש אכזבות, אבל בכל מקרה מאז החיבור רק הלך וגבר. התרגשתי מאוד לזכות במקום השני בסקר האוהדים. לא מובן מאליו כאשר מדובר בשנה הראשונה שלי בקבוצה ובעובדה שאני לא שחקן בית".

על ההשוואה בין הקהלים של שתי הקבוצות בהן שיחק באדום ובכחול הוסיף אלון בחיוך: "מדובר בשני קהלים גדולים, מהטובים בארץ. אי אפשר להסביר את התחושה הזו כשאתה עולה למגרש מול קהל כזה וזה משהו נדיר שהרגשתי בשתי הקבוצות האלה. אני מדבר עם חברים שמשחקים בקבוצות אחרות ואין להם מושג מה זה. לשני מחנות האוהדים האלה אפשר לקרוא 'הקהל הסובל', כאלה שהולכים אחרי הקבוצה שלהם בכל מצב, באש ובמים. הקהלים האלה מאוד מזכירים אחד את השני".

אתה מעדיף להיות שוער ראשון בהפועל פתח תקוה או שני בהפועל תל אביב?
"רק חזרתי מחופשה בחו"ל ועדיין לא עשיתי חושבים יותר מדי או קיבלתי החלטה כזו או אחרת לגבי ההמשך. הדברים תלויים גם בהפועל תל אביב, אבל ברור לי שאם ההחלטה תהיה להמשיך כשוער ראשון, האופציה הראשונה שלי תהיה הפועל פתח תקוה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר