אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן
אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן

הכחולה עונה לעו"ד יונגר: "ניהל את הקבוצה בצורה מחפירה, הרצחת וגם ירשת?"

עמותת האוהדים יוצאת למתקפה נגד המנהל המיוחד, והגישה את תגובתה לדרישתו שלא לאפשר לה להגיב בנוגע לשכר הטרחה שלו, כמו גם לדברים שאמר בשבוע שעבר ב"ספורט מלאבס": "מדובר ברשלנות רבתי, הביא את הקבוצה לגרעון ופער תזרימי של 800 אלף שקלים, התנהלות שערורייתית וכזו שמעדיפה באופן מובהק את טובתו האישית של המנהל המיוחד על פני טובת הקבוצה"

פורסם בתאריך: 8.7.19 17:59

עמותת הכחולה עונה לעו"ד יצחק יונגר. בתגובה שהגישו היום (שני) לבית המשפט באמצעות עורך הדין תומר פרסלר, מתייחסת עמותת האוהדים לטענות הקשות שהעלה המנהל המיוחד בתגובתו לבקשת הכחולה להתנגד לשכר הטרחה אותו דרש ובראיון החריף שהעניק ל"ספורט מלאבס" בשבוע שעבר. אל המסמך, שכולל 15 עמודים ללא הנספחים, מצורף תצהיר של יו"ר הוועד המנהל של העמותה, דרור שי.

התגובה המלאה שהגישה עמותת הכחולה לבית המשפט

"דרישתו של המנהל המיוחד לפסיקת שכר טרחה מוגזם לחלוטין, הנה דוגמא מצוינת לאבסורד הקיים בתחום שכר הטרחה", ציין עו"ד פרסלר בפתח דבריו. "ובכך, בבקשה הנוכחית דורש המנהל המיוחד להשלים את שכר טרחתו, כבר עתה, עד כה לסך פנטסטי של 419,145 שקלים (לא כולל אגרת השגחת כנ"ר). סכום זה אינו סופי, כמובן, והוא אינו כולל שכר טרחה בגין מימוש (56,649+מע"מ+66,267 שקלים) בגין 500,000 שקלים נוספים שאמור המפרק לקבל מהכחולה בגין התשלום השני עבור רכישת הקבוצה בסוף שנת 2019. דהיינו, במצטבר, 485,413 שקלים".

עוד כתב פרסלר: "שכר טרחה זה נראה מוגזם לחלוטין בשים לב לגרעון ולפער התזרימי המשמעותי (כ-800 אלף שקלים) שאליהם הוביל המנהל המיוחד בתקופה קצרה של שבעה חודשים ולתועלת המועטה שהביא עד כה המנהל המיוחד לנושים – מכירת זכויות הבעלות והניהול של הקבוצה תמורת סכום של מיליון שקלים (ברוטו). נכון שמתוך שכר הטרחה הנ"ל דורש המנהל המיוחד כי הכחולה תישא בכ-300,000 שקלים, אך שימת ליבו של בית המשפט הנכבד מופנה לכך ש'הכיס' אליו מנסה המנהל המיוחד 'לתחוב' את ידו בכדי לשלוף את אותו סכום פנטסטי אינו 'עמוק' כל כך ומורכב מכיסם של כמעט אלף 'מתנדבים' שהחליטו לעשות מעשה ולנסות 'לגאול' את קבוצתם האהודה מציפורניהם של בעלים שונים שניהלו את הקבוצה בצורה רשלנית אשר הובילה את הקבוצה המפוארת ל"הישג מרשים במיוחד", הליך פירוק שני בשש שנים. מתווך הרגשת שליחות זו משלמים אותם אוהדים נפלאים כמעט אלף שקלים בכל שנה עבור דמי חברות וכל הפעילות הנעשית בעמותת הכחולה, ובכלל זה הייצוג בתיק זה וניהול הקבוצה, נעשית בהתנדבות מלאה".

באשר לטענתו של יונגר לפיו לכחולה אין מעמד בכלל להגיש בקשות בנוגע לשכר הטרחה, ציין עו"ד פרסלר כי בית המשפט רשאי להיוועץ בכל אדם, כך על פי התקנות. באשר לטענתו של יונגר כי מדובר בניסיון "לבוא בחשבון" איתו, ענה פרסלר: "מדובר בטענת 'אווירה' מקוממת במיוחד שהועלתה על ידי מי, שככל הנראה, חושש (ואולי גם לא רגיל) מקבלת ביקורת עניינית על דרישותיו (המופרזות ואולי אף מופרעות) לשכר טרחה מנופח וחסר כל פרופורציה להישגים הדלים. עסקינן בגישה 'ילדותית' במיוחד (שאין לה כל מקום) על ידי מי שאמור להוות את 'ידו הארוכה של בית המשפט' וכנראה שיודע שאינו מסוגל להתמודד באופן ענייני עם טענותיה הלגיטימיות של הכחולה. עסקינן בניסיון ציני ולא מקובל להתחמק מבירור טענותיה של הכחולה באמצעים פרוצדוראליים, ויש, כמובן לדחות ניסיון נואל זה".

עו"ד תומר פרסלר ויו"ר הוועד המנהל של הכחולה, דרור שי

עו"ד תומר פרסלר ויו"ר הוועד המנהל של הכחולה, דרור שי

"לגופה של טענה יש לדחותה, ובשאט נפש", המשיך עו"ד פרסלר. "הכחולה הכירה בעבר והיא אף מכירה כיום בעובדה הפשוטה כי מחיר הרכישה הסופי הוא תוצאה של משא ומתן עסקי. המחיר ששילמה הכחולה שיקף את הבנתה באותה נקודת זמן כי אלמלא תשפר את הצעתה, ובאופן דרמטי, עלולה הקבוצה לרדת ליגה (בפעם הראשונה בהיסטוריה המפוארת שלה) ולהעלם במעמקי הליגות הנמוכות. הכחולה אינה 'כועסת' על המנהל המיוחד ובוודאי שהיא אינה 'נוטרת לו טינה' ו'מנסה לבוא עמו בחשבון', כפי שהוא מדמיין. הכחולה בסך הכל מממשת את זכותה הלגיטימית 'להציל' חלק מכספה, ולמזער את הנזקים הרבים שנגרמו בשל התנהלותו 'הבעייתית' של המפרק. גם הטענה כי הכחולה 'הסיתה' כנגד המנהל המיוחד הנה טענה 'ממוחזרת', מקוממת ובלתי מוכחת שאין לה כל קשר עם המציאות. מכל מקום – סיסמאות אלו ריקות מתוכן והועלו רק על מנת "להבאיש" את שמה של הכחולה, ככל הנראה על מנת להפחידה ולהטיל עליה אימה, ועל כך אין אלא להצטער. הכחולה לא תיגרר לסגנון הבוטה והמשתלח שבו נוקט המנהל המיוחד ותותיר לערכאה נכבדה זו להתרשם מצדקת הטענות".

בהמשך התייחס פרסלר לראיון שסיפק עו"ד יונגר בשבוע שעבר ב"ספורט מלאבס", ובו התבטא בצורה חריפה נגד עמותת האוהדים: "נוסיף עוד שהמנהל המיוחד לא הסתפק בהטחת האשמות פרועות על הכחולה בדלת אמותיו של בית המשפט והוציא את דיבתה רעה בתקשורת, לרבות בכתבה שפורסמה במקומון 'מלאבס' שם התבטא במילים חריפות. כך למשל כינה המנהל המיוחד את אנשי הכחולה 'חוצפנים', וכינה את התנהלותם של אנשי הכחולה "כמו אחרון התפרנים, פה אין להם כסף להעביר משכורת ושם צריכים עוד להפרשות סוציאליות. בינתיים ההתנהלות היא של 'גרושניקים'", כך בחר המנהל המיוחד להכפיש את הכחולה על דפי העיתון. 'הם חיים בלה בלה לנד', 'הם פשוט לא יודעים לנהל'. אם לא די בכך כינה המנהל המיוחד את אנשי הכחולה 'הטיפשים האלה'. אמירות קשות מאוד כלפי אנשי הכחולה, אמירות שמהוות 'לשון הרע' ועלולות לפגוע מאוד במוניטין המצוין שבנתה לה עמותת הכחולה, ובעמל רב. הכחולה שומרת על זכותה בעניין זה. מצופה מבעל תפקיד לגלות איפוק רב יותר גם אם מועלות טענות ביחס לשכר הטרחה שלו".

באשר לטענה לגבי כך שהכחולה התחייבה בהסכם הרכישה על סכום של 300 אלף שקלים עבור שכר הטרחה וכעת לא יכולה לחזור בה ציין פרסלר: "טענת המנהל המיוחד שגויה ומטעה. שימת ליבו של בית המשפט הנכבד מופנה לכך שקבלת עמדתו של המנהל המיוחד משמעותה היא כי שכר הטרחה נקבע כבר בחודש ינואר 2019 על ידי המנהל המיוחד ולא על ידי בית המשפט הנכבד וקו טיעון זה לא ניתן לקבל שכן הגורם היחיד המוסמך לקבוע את שכר טרחת בעל התפקיד הוא בית המשפט. המחויבות היחידה שלקחה על עצמה הכחולה הייתה לכסות את תקציב הקבוצה לשנת 2018-2019 ובכלל זה גם את הוצאות הפירוק עד למגבלה של 300 אלף שקלים (כולל מע"מ). התנהלות זו של המנהל המיוחד אינה אלא שערורייתית וכזו ש'מעדיפה' באופן מובהק את טובתו האישית של המנהל המיוחד על פני טובת הקבוצה. בדיעבד ולמגינת ליבה – הסתבר לכחולה כי כל סכומי ההכנסות שנרשמו בתקציב שהוגש לבקרה התקציבית (על ידי, לא אחר, מהמנהל המיוחד) רחוקים מלהתממש ובפועל היא נאלצה להתמודד עם גרעון ופער תזרימי של לא פחות מ-800 אלף שקלים. סכום שהועבר על ידי הכחולה. גרעון ופער תזרימי שנגרם, רובו ככולו, על ידי התנהלות לא אחראית, לכאורה, של המנהל המיוחד. אותו אחד שלא מתבייש כעת לבקש שכר טרחה גם על ניהול, גם על מימוש וגם 'תוספת מאמץ'. על כך נרשם בספר מלכים א' "הרצחת וגם ירשת?". לא זו בלבד שהכחולה נאלצה לכסות מכיסה על הגרעון והפער התזרימי האדיר שגרם המנהל המיוחד, אלא שהיא אף נדרשת להמשיך להוציא כספים מכיסה ולשלם את שכר טרחתו".

עו"ד יצחק יונגר

עו"ד יצחק יונגר

בהמשך טוען עו"ד פרסלר כי עמותת האוהדים עשויה להינזק במידה ולא יתאפשר לה להציג את עמדתה, והתייחס לגרעון שיצר לטענתו עו"ד יונגר: "מדובר ברשלנות רבתי, 'כישלון מהדהד' של מי שאמור היה לנהל את פעילות הקבוצה ללא גרעון, קיבל קבוצה עם אפס חובות, ובתוך תקופה קצרצרה של שבעה חודשים הביא את הקבוצה לגרעון ופער תזרימי של כ-800 אלף שקלים". בהמשך מציינים בכחולה כי הפער נובע מכך שהמנהל המיוחד לא דאג לקבלת תקציב לשנת 2019 מעיריית פתח תקוה בכך שלא הגיש בקשה מתאימה במועד, דבר שגרם לטענת הכחולה לפער תזרימי של 200 אלף שקלים אותו מימנה עמותת האוהדים. בעמותת האוהדים טוענים כי הדבר גרם לכך שהקבוצה נאלצה לשלם דמי שימוש כפולים על השימוש באצטדיון, דבר שגרם לה לפער תזרימי נוסף של מאה אלף שקלים.

"בהתאם לתקציב שהגיש המנהל המיוחד לבקרה התקציבית היו אמורות ההכנסות ממחלקת הנוער לעמוד על כ-2.5 מיליון שקלים ובפועל התקבלו סכומים נמוכים משמעותית", המשיך עו"ד פרסלר. בהמשך התייחס עו"ד פרסלר ל-200 אלף השקלים אותם היה אמור להעביר הספונסר גל חצור לתקציב הקבוצה: "בתקציב שהוגש לבקרה התקציבית נרשם הסכום שיועבר על ידי הספונסר הראשי על 200,000 שקלים ואף הוצגה לבקרה התחייבות כתובה על ידי הספונסר. ברם, בפועל נגבו 120,000 שקלים בלבד. לפי הידוע לכחולה המנהל המיוחד לא נקף אצבע כדי לגבות את הכספים ומדובר בגרעון של 80 אלף שקלים".

עוד צוינו כספי ההקצבות מהטוטו, שלטענת הכחולה הגיעו באיחור משמעותי, שגרר גם הוא פער תזרימי. עוד ציין פרסלר: "להערכת הכחולה, למרות העברת הבעלות לכחולה, המשיך המנהל המיוחד לקבל תקבולים המגיעים לקבוצה והותיר בקופתו סכום המוערך בכ-200 אלף שקלים, ככל הנראה, בכדי 'להבטיח' את שכר טרחתו, וזאת על אף שמתוך תקציב הקבוצה הועברו עד כה 223,666 שקלים עבור תשלום שכר טרחת המנהל המיוחד, החזר הוצאות ואגרת השגחה. אם לא די בכך, נדהמה הכחולה לגלות כי המנהל המיוחד לא ביצע הפרשות סוציאליות לחלק מעובדי המועדון. המנהל המיוחד אף לא דאג לבצע ביטוח רפואי לשחקן זר (טאקויה מוראיאמה, ל"ס) שהגיע בינואר 2019 והוחתם על חוזה. בעניין זה מקובל לבטח שחקן זר בביטוח עובדים זרים שמהווה כרטיס קופת חולים. אלא שהמנהל המיוחד לא טרח לחתום על מסמכי הביטוח כבעל הפוליסה. מדובר במחדל שיכול היה לחשוף את המועדון לתביעת ענק שכן אותו שחקן זר סבל מבעיה רפואית כרונית וקשה במהלך השנה. המנהל המיוחד לא טרח לזקוף שווי רכב לעובדים (עבירה על החוק). נתונים מדאיגים אלו מלמדים כי הקבוצה נוהלה (או שמא נאמר לא נוהלה') באופן 'מחפיר' ולא מקצועי על ידי המנהל המיוחד ולא זו בלבד שמעמידים באור דהוי' מאוד את דרישתו לקבל 'מאמץ מיוחד'.

טאקויה מוראיאמה. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

טאקויה מוראיאמה. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

עוד טען עו"ד פרסלר כי בקשותיו של עו"ד יונגר בכלל חורגות מהסך של 300 אלף שקלים, כך שעל פי החישוב שלו אם בקשותיו של יונגר יאושרו על ידי בית המשפט, הוא יזכה לסכום כולל של 568,029 שקלים על פעילותו במועדון. "לציין כי המנהל המיוחד מעולם לא ציין כי הסך של 300 אלף השקלים שנרשם בתקציב אינו כולל מע"מ וכי הוא מתייחס רק לשכר טרחה (נטו) שאינו כולל מע"מ, ואדרבא, עיון בתקציב הקבוצה מלמד כי כל הסכומים הנכללים בו כוללים מע"מ".

טענה נוספת שהעלתה הכחולה, היא לגבי כך שעו"ד יונגר שכר את שירותיהם של "צדדים שלישיים" לצורך מילוי תפקידו. בתגובה כותבת הכחולה כי "המנהל המיוחד לא ניהל את הקבוצה בפועל אלא באמצעות 'שלט רחוק' ולאורך כל התקפתו נוהלה הקבוצה על ידי מנכ"ל. שכר זה ששולם לצדדים שלישיים צריך להיות מקוזז משכר המפרק שכן אם המנהל המיוחד אכן ניהל אז מדוע שולמו כספים לניהול ואם הוא לא ניהל אזי אין הוא זכאי לדמי ניהול". עוד טוענת הכחולה, כי דרישת המנהל המיוחד לקבל גם שכר טרחה בגין ניהול, גם שכר טרחה בגין מימוש וגם תוספת המאמץ המיוחד מנוגדת לפסיקה ודינה להידחות. "לדרישה אופורטוניסטית זו אין כל תקדים והיא אינה אלא תלושה מן המציאות ובעיקר מלמדת על אופורטוניזם בלתי נשפט ועל התעלמות מוחלטת לגרעון שנוצר בתקציב הקבוצה ובמחדלים שגרמו לעיכוב בקבל כספים מהעירייה, טוטו וגורמים אחרים".

לסיכום כתב עו"ד פרסלר: "נוכח כל האמור לעיל, קל וחומר – משקלם המצטבר, מבוקש לאפשר לכחולה להגיב לבקשה לפסיקת שכר טרחה, לדחות את בקשתו לפסיקת שכר ניהול, להורות למנהל המיוחד להחזיר חלק נכבד משכר הטרחה שכבר אושר לו ולדחות את בקשת המנהל המיוחד לפסיקת שכר טרחה בגין מאמץ מיוחד". בעוד כשבוע צפוי כונס הנכנסים הרשמי להגיש את תגובתו בנוגע לנושא.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר