יגיל מנוביץ'. צילום מתוך פייסבוק
יגיל מנוביץ'. צילום מתוך פייסבוק

"אהיה שותף לכל הישיבות, אשמע את כל ההחלטות ואוכל להביע את דעתי. זה מה שרציתי"

לפני 12 שנה איש העסקים ואוהד הפועל, יגיל מנוביץ', כבר הוכרז כבעלי הקבוצה. אלא שפיצוץ המשא ומתן מול רונן אלעד השאיר אותו במשך למעלה מעשור מחוץ לעניינים, עד שקיבל פניה מהכחולה והחליט להצטרף כספונסר וכמשקיף בדירקטוריון. בראיון ל"ספורט מלאבס" הוא אומר: "בקצב הזה הפועל תחזור לליגת העל, יכול להיות שכבר השנה"

פורסם בתאריך: 10.7.19 10:56

כ-200 אוהדי הפועל פתח תקוה שהגיעו לאימון הפתיחה בשבוע שעבר הופתעו לראות פנים מוכרות על כר הדשא – ולא בקרב השחקנים. היה זה איש העסקים יגיל מנוביץ', ששב לתמוך בקבוצה כנותן חסות באמצעות חברת O.G.W המתמחה בהשקעות נדל"ן בגרמניה, אשר שמה יתנוסס על מכנסי השחקנים. בנוסף מונה גם כן לאחרונה כמשקיף בדירקטוריון הקבוצה.

לפני כ-12 שנה היה מנוביץ', אוהד הפועל מילדות, קרוב מאוד לרכישת זכויות הניהול במועדון מידיו של הבעלים דאז, רונן אלעד. לאחר שהושגו הבנות בין הצדדים ומנוביץ' אף הוכרז כבר כבעלים בכלי התקשורת, פוצץ המו"מ במאי 2007 כאשר מנוביץ' טען בזמנו כי אלעד לא עמד בהבטחתו לכסות את חובות העבר של הקבוצה.

"מה שקרה בזמנו הוא היסטוריה, אבל לאחר מכן לא הייתי מעורב ולמרות שהמשכתי לעקוב אחרי הקבוצה, לא הגעתי למשחקים במשך עשר שנים", אומר מנוביץ' בשיחה עם "ספורט מלאבס". "עמותת הכחולה פנתה אלי, נפגשתי איתם והתרשמתי מאוד. אהבתי את מה שהציגו לי והחלטתי לתת חסות. ברגע שאתה נותן חסות אתה חוזר אוטומטית. תמיד הייתי אוהד הפועל, מגיל 4. סבי תרם בזמנו כסף כדי לבנות את אצטדיון האורווה ועל שם סבה של אמי יש רחוב בפתח תקוה (רחוב אפרתי, א"ב) כך שאני מחובר לעיר מהשורשים".

תהיה מעורב יותר בהתנהלות השוטפת במועדון?

"אני לא כל כך מעורב במה שקורה ואהיה מאחורי הקלעים, אבל מאוד אוהב את המהלך שקורה בהפועל והחבר'ה של הכחולה עושים עבודה מעולה. עכשיו שמתי שם כסף ובאתי לראות שהדברים קורים בצורה שאני אוהב וחושב שהיא נכונה, כדי שאוכל להמשיך ולתרום עוד בשנה הבאה. בנוסף אני מנסה לגייס ספונסרים נוספים, בהם ספונסר ראשי, ולעזור ככל שאוכל. מעבר לזה אני משקיף בדירקטוריון, אהיה שותף לכל הישיבות, אשמע את כל ההחלטות ואוכל להביע את דעתי. זה מה שרציתי".

הוועד המנהל של הכחולה

הוועד המנהל של הכחולה

האם תסייע בהחתמת שחקנים במידת הצורך?

"לא, אני לא מעורב בקטעים האלה. כל היופי בדרך שעובדים בה עכשיו הוא שיש תקציב וצריך לשמור עליו מאוזן, לא כדי להגיע למצב שאם צריך שחקן פונים לזה ולהוא. זו לא דרך טובה. צריך לבנות על מחלקת הנוער ולהצמיח שחקנים כדי שתהיה 'נשמה', מה שהיה חסר הרבה שנים בהפועל".

במועדון מכוונים גבוה מתוך רצון לשוב בשנים הקרובות לליגת העל.

"בקצב הזה יחזרו, תאמין לי, יכול להיות שכבר השנה. יש קצב מכירה יפה מאוד של מנויים וכדי לעלות ליגה אתה לא צריך תקציב מי יודע מה, אלא תקציב בינוני, 'רגיל לליגה' ושהסגל יתחבר עם מאמן וצוות טוב".

יגיל מנוביץ' הוא ממייסדי חברת השמירה שוקי הון שמתמחה באיגוח (צורת גיוס הון מודרנית היוצרת יתרונות הן למשקיע והן למנפיק, א"ב) מגובה תזרימי מזומנים. הקבוצה שלו התפרסמה בתחילת שנות ה-2000 כאשר ביצעה איגוח מגובה תזרים מזומנים בהיקף של 400 מיליון שקל עבור הקבוצה של היזם אלי ישראלי, בעלי קניון מול ים באילת. מאז ביצעה הקבוצה עסקאות איגוח נוספות והובילה השקעות בנדל"ן מניב עבור מגוון רחב של משקיעים ישראלים במערב אירופה. בין המשקיעים גם חברת הביטוח מנורה, שעבורה הובילה ב-2007 איגוח בהיקף 150 מיליון יורו להשקעה בפרויקט מגורים ומסחר ענק בעיר קלן בגרמניה. לאורך השנים הובילה החברה גיוסים בשוק ההון המקומי בהיקף של מיליארדי שקלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר