ברק לוי עם סוכנו אבי נמני וניב טל. צילום באדיבות הפועל פתח תקוה
ברק לוי עם סוכנו אבי נמני וניב טל. צילום באדיבות הפועל פתח תקוה

"הרבה שחקנים היו שמחים להיות בהפועל פ"ת, אני יודע לאן הגעתי". ברק לוי בראיון ראשון

אחרי טרבל במכבי תל אביב, ירידת ליגה עם מכבי נתניה ושנתיים בהפועל קטמון, השוער בן ה-26 מסומן עד כה כרכש הגדול של קבוצת האוהדים מפתח תקוה לקראת העונה הבאה. מאמנו בעונה שעברה, ליאור זדה, מספר: "אין אימון שלא היינו תופסים את הראש כשראינו את היכולת הגבוהה שלו"

פורסם בתאריך: 14.7.19 16:16

אחרי לא מעט שמות אלמוניים יחסית לליגת המשנה, הרכש הכי מרשים עד כה של הפועל פתח תקוה הוא השוער ברק לוי. למרות שנכשל בשנתיים האחרונות עם הפועל קטמון, שחלמה לעלות לליגת העל, העובדה שמעולם לא שיחק מול יציעים ריקים בהחלט צפויה להקל על תהליך ההתאקלמות שלו בקבוצתו החדשה. "בקטמון בכלל לא הרגשתי שזו קבוצה של אוהדים, הייתה הפרדה מוחלטת בינם לצוות המקצועי וקיבלנו תנאים של ליגת העל", אומר לוי בראיון ל"ספורט מלאבס". "לפני שהגעתי להפועל פתח תקוה היו הרבה דיבורים על בעיות של כסף, אבל עכשיו המועדון עבר לאוהדים, הבעיות הסתיימו והקבוצה יוצאת לדרך חדשה. הופתעתי מאוד לטובה מהתנאים ומהחממה שעוטפת את המועדון. עכשיו המטרה היא לעבוד קשה, להצליח עם הקבוצה ולשמח את הקהל".

עם עבר במכבי תל אביב, עמה זכה בטרבל, וכן במכבי נתניה ובקטמון, ממשיך כעת לוי את הקו בו ישחק מול יציעים מלאים. "תבין, אני לא יודע מה זה לשחק בלי קהל ולא מכיר משהו אחר", אומר שוער הרכש הטרי. "ככה יצא (צוחק), זה לא היה משהו מתוכנן. הפועל פתח תקוה זה מועדון ענק והקהל הוא השחקן ה-12 שלנו, בטח עכשיו כשהאוהדים הם גם הבעלים. כמובן שזה מוסיף למוטיבציה ויש הרבה יותר עניין וכיף לשחק מול קהל גדול וזה ייתן לנו דחיפה ופוש גדול קדימה. הכבוד יהיה כולו שלי ועכשיו צריך לעבוד קשה כדי ליישם את המטרות שלנו".

ברק לוי. צילום: ניר קידר

ברק לוי במדי הנבחרת האולימפית. צילום: ניר קידר

באופן מפתיע, לוי בן ה-26 סירב להתייחס לשאלות בנוגע לקבוצות בהן שיחק בעבר. "לא רוצה לדבר על קטמון, לא על מכבי תל אביב ולא על מכבי נתניה", הבהיר לוי. "אני יודע שמחפשים את זה, אבל אני לא מעוניין לדבר על העבר שלי. אם אתה רוצה לראיין אותי על הפועל פתח תקוה, בשמחה. אני בהפועל פתח תקוה ומסתכל רק על המטרות שלה".

לפני כשבוע וחצי ערך לוי אימון בכורה בקבוצתו החדשה ופגש בפנים מוכרות, קשר הרכש עומר בוארון, עמו שיתף פעולה במכבי נתניה. "יש לנו עוד זמן להתגבש ולהתחבר", אמר. "אנחנו עובדים קשה מאוד בכל יום כדי לתת את מה שמצפים מאיתנו. הרבה שחקנים היו שמחים להיות בהפועל פתח תקוה, אני יודע לאן הגעתי. אני פותח עונה שלישית בלאומית ובטוח שהניסיון שלי יעזור לקבוצה. קיבלתי הרבה הודעות תמיכה ואעשה הכל כדי להחזיר על המגרש ולהצדיק את האמון שניתן בי".

"אחד השוערים הטובים בארץ מבחינת פוטנציאל"

מי שמכיר מקרוב את לוי הוא המאמן ליאור זדה, שהדריך אותו בהפועל קטמון. "כשברק הגיע אלינו אמרו שלא פשוט לאמן אותו אחרי כל מה שהוא עבר בנתניה, אבל אני מאוד מחובר אליו ומדובר במקצוען", מפרגן זדה. "מבחינתי הוא אחד השוערים הטובים בארץ מבחינת פוטנציאל. שחקנים כמו ערן לוי או אבירם ברוכיאן ששיחקו עם שוערים נהדרים, בטוחים שהוא לא נופל מאף אחד אחר. אין אימון שלא היינו תופסים את הראש כשראינו את היכולת הגבוהה שלו. הוא בחור רגיש שצריך לדעת להגיע אליו, אבל גם אחד שייתן הכל בשביל המאמן, הניצחון והצלחת המועדון".

חרף הסופרלטיבים, מההזדמנות היחידה שקיבל לוי כשוער ראשון בליגת העל אין לו זיכרונות נעימים. זה קרה בעונת 2015/16 במדי מכבי נתניה טרום עידן אייל סגל. הקבוצה סבלה מבעיות כלכליות וחילופי מאמנים תכופים, וסיימה עונה נוראית במקום האחרון עם 14 שערי זכות, 50 שערי חובה וכרטיס בכיוון אחד לליגת המשנה. לוי, שרשם 24 הופעות באותה עונה, לא יכול היה למנוע את ההתרסקות.

ליאור זדה. צילום: ניר קידר

ליאור זדה. צילום: ניר קידר

"תפקיד השוער מאוד קשה ובעייתי", אומר זדה. "ברק קיבל את ההזדמנות שלו בנתניה בטיימינג רע מאוד, כשהקבוצה התפרקה בליגת העל וגם השם שלו היה במומנטום שלילי. לאחר מכן הפעלתי עליו מכבש אדיר כדי שיגיע לקטמון והיה לנו ברור שיעשה עונה טובה ויטוס לליגת העל". בפועל, נשאר לוי בקטמון עונה נוספת וכעת כידוע, יפתח גם את העונה הנוכחית בלאומית. "ברק התאכזב שלא הגיע לליגת העל ורצה מאוד להגיע אליה כשוער ראשון דרך הדלת הקדמית עם עליית ליגה של קטמון. לצערנו זה לא קרה", אומר זדה. "איפשהו הוא פספס את ההזדמנות, כי היו שוערים אחרים שכן קיבלו את ההזדמנות ופרצו כמו רובי לבקוביץ'. מצד שני, פתאום בוריס קליימן ואריאל הרוש בלי קבוצה. ברק הבין שהשוק בעייתי והמניה שלו קצת בירידה, אז המשיך כשוער ראשון בליגה הלאומית. כשוער צעיר הייתה לו קבלת החלטות לא נכונה, וכשהיה במכבי שיחק שם בין השאר וינסנט אניימה, כך שהוא לא קיבל את ההזדמנות שקיבל למשל חביב אוחיון, שהושאל לקבוצה בליגת העל. אין מה לעשות, במקצוע הזה צריך גם לא מעט מזל. ברק מאוכזב מהסיטואציה שנקלע אליה, אבל אחרי שלא הצליח להגיע לליגת העל, הוא ייתן הכל למען הצלחת הפועל פתח תקוה".

הוא יכול להוביל את הפועל פתח תקוה לליגת העל?
"לדעתי הציפיות מהפועל פתח תקוה הן חסרות פרופורציה. זו קבוצה אדירה עם הקהל הכי גדול שיש ומסורת מפוארת, אבל לא קבוצה לעליית ליגה ויעשו עוול למאמן אם יחשבו ככה. ברק צריך לעשות עונה טובה ואפילו יוצאת דופן כדי לבלוט מעל השאר, זה לא פשוט אבל הוא יודע את זה. אני בטוח שבסופו של דבר הפריצה שלו תגיע ויהיו לו 5-6 שנים טובות בליגת העל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דני

    עם כל הכבוד על ההחתמה של ברק לוי שהוא שוער מצויין ואנחנו שמחים על ההחתמה
    אבל שגיא דרור גל לוי עומר ורד ירין חסן טאקויה מורייאמה דניאל שוורצבויים ועוד….
    ומה הבאתם עד עכשיו במקום מבלי לפגוע בבר איבגי ועומר בוארון ויוסף עוודי ונפתלי בלאי
    הם לא שחקנים מנוסים…
    מאוד מאכזב…

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר