בר נאווי. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה
בר נאווי. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

פרח בר: היהלום של הפועל פתח תקוה רוצה לפרוץ בליגה של הגדולים

החיזורים האינטנסיביים מהגדולות, היכולת הנהדרת בנבחרת הנערים והאופי המיוחד. בר נאווי, שיעלה בקרוב לכיתה יא', יהפוך העונה לשחקן בוגרים לכל דבר במועדון אותו הוא אוהד, ובהפועל מתחילים להבין את גודל הפוטנציאל שיש להם ביד. הכירו את הכישרון הגדול ביותר שצמח במחלקת הנוער הכחולה בשנים האחרונות

פורסם בתאריך: 31.7.19 11:45

בשבוע שעבר התבשר בר נאווי שחלומו הגדול יתגשם מוקדם הרבה יותר משיכול היה לדמיין. הנער שסיים כיתה י' בתיכון עמל א' בעיר ונמצא בעיצומו של החופש הגדול התבשר כי זכה בטייטל חדש וסופר מחייב: שחקן בוגרים מן המניין בהפועל פתח תקוה. מקפצה רצינית בגובה שני שנתונים עבור מי שבעט אשתקד בליגה השנייה לנערים ב' וידלג הן על נערים א' והן על קבוצת הנוער. על פניו, השדרוג המקצועי יוצא הדופן של נאווי, רק בן 16 וחמישה חודשים, יכול להיראות כגימיק מחויך או לחלופין כאיבוד פרופורציות במועדון שמשווע לגאווה מחודשת בכל הנוגע למחלקת הנוער. האוהדים הכחולים כבר מפליגים למחוזות הפנטזיה ולמרות שהזיכרון הקולקטיבי כולל כוכבים צעירים בפוטנציה שגדלו על מגרשי הנוער באורווה והבטיחו יותר משקיימו (ארמון בן נעים ואלנתן סלמי כמשל), נראה כי שמו של נאווי יתגלגל על הלשון גם בטווח הרחוק ביציעים המודרניים של ראש הזהב.

עד כמה סיפורו של נאווי מקביל לתסריט החלומות של אוהד הפועל ממוצע? הילד אוהד שרוף של הקבוצה ומגיע ממשפחה שדם כחול זורם בעורקיה. אשתקד פקד בקביעות את משחקי הקבוצה הבוגרת, בכלל זה גם נסיעות למשחקי החוץ הקריטיים בשלהי העונה טרם הבטחת ההישארות בלאומית. גם עמוד הפייסבוק שלו לא משאיר מקום לספק – כשלצד שמו הבליט את הסלוגן "עד המוות הפועל", שלא היה מבייש גם פעילים מרכזיים בארגון האוהדים החזית הכחולה. ומה עם הפן המקצועי? שבועות ספורים של אימונים משותפים הספיקו לצוות המקצועי כדי לכנות אותו "מנור סולומון עם מספרים" ולייעד לו מקום משמעותי ברוטציה הקבוצתית. לאכזבתם, על פי חוקי ההתאחדות הטאלנט לא יוכל להופיע בבוגרים עד שימלאו לו 16 וחצי. לשמחתם, עד המועד הנקוב ייאלצו הן בקבוצה והן ביציע להמתין לביצועיו של ילד הפלא רק עוד חודש אחד בלבד. שווה לחכות.

יקבל את הצ'אנס. נאווי. צילום באדיבות הפועל פתח תקוה

יקבל את הצ'אנס. נאווי (במרכז). צילום באדיבות הפועל פתח תקוה

חיזור גורלי

בר נאווי נולד ב-3 במרץ 2003, בן לגילי ואושרית, שמחזיקים בבסטה למכירת פירות וירקות בשוק בפתח תקוה. אחיו הגדול אור היה שוער מבטיח במחלקת הנוער של הפועל, אך פרש בגיל נוער ושימש בעונה שעברה כעוזר מאמן בנערים ב', שם שיחק בר. לשניים עוד אח צעיר בשם נועם, בן 9. בגיל 6 החל בר לשחק כדורגל בספורטן תחת בלם העבר הכחול בני קוזושווילי, שכבר אז התלוצץ עם הוריו כי הוא מעוניין לרכוש אחוזים מכרטיס השחקן שלו. בהמשך הגיע לבית הספר לכדורגל של הפועל ומיד הוקפץ לשנתון בוגר יותר, בגיל 8 בלבד. "הייתי עסוק בשנתון שלי, 2003, וכל הזמן ישב לי בראש שמחכה לי בר נאווי בהמשך, כי הוא היה כוכב כבר בגיל הזה", מספר רובי ביבי, שליווה את בר כמנהל קבוצה מתחילת דרכו במועדון עד העונה האחרונה. "כבר מגיל צעיר ראו עליו את המנהיגות, אחד שסוחף את כולם אחריו. יש בינינו כמעט 40 שנה, אבל הרגשתי שאנחנו כמו חברים". נאווי כיכב בכל הקבוצות הצעירות של הפועל ובלט מעל חבריו.

הפטיש, המגל והפוטנציאל. נאווי בגיל 8

הפטיש, המגל והפוטנציאל. נאווי בגיל 8

בעונה שעברה הגיע לנקודת זמן קריטית ראשונה בקריירה, כשהתקרב לגיל 16, המועד האחרון בו שחקן יכול להכנס ל"הסגר קטין" המאפשר לשחקנים צעירים להשתחרר מהקבוצות בהן גדלו ללא תמורה. היכולת הנהדרת של נאווי בהפועל, כמו גם זימונו לנבחרת נערים ב' של ישראל, יצרו עניין גדול סביבו והובילו לפניות ממרבית מועדוני הפאר בישראל. המחזרת העיקרית הייתה הפועל באר שבע, שהייתה מוכנה להשקיע סכומי כסף לא מבוטלים כדי להביא את הכישרון הצעיר לבירת הנגב. הוריו של נאווי אפילו קיימו פגישה עם נציגי המועדון ולמשרדו של עו"ד יצחק יונגר, מפרק הקבוצה, הגיעה הצעה רשמית בגובה 200 אלף שקלים. ההתעניינות לא הסתיימה במועדון של אלונה ברקת, כאשר פניות בעניינו הגיעו גם ממכבי תל אביב, בית"ר ירושלים, מכבי חיפה ומ.ס אשדוד. מכבי פתח תקוה אמנם לא פנתה רשמית, אך גיששה נמרצות באמצעות שליחים. השחקן ומשפחתו בחרו להכנס להסגר בכדי להשאיר את האופציות פתוחות ובהפועל הבינו שכדי שמקרי עבר דוגמת אסף צור ופז בן ארי לא יחזרו על עצמם, עליהם לפעול מהר.

"במשך כל התקופה הזאת לבר לא היה ספק שהוא רוצה להמשיך בהפועל", מספר אביו של השחקן, גילי נאווי. "להפועל היו אז הצעות על בר, אבל הגישה במועדון הייתה להשאיר אותו בכל מחיר". זו גם הייתה הגישה המשפחתית, כיאה לאוהדי הפועל, זאת למרות שההצעות שהיו על הפרק כללו סכומים גבוהים יותר מאלו שהציע מועדון הבית. "השארנו את בר בהפועל כי ידענו שבמקום כזה הוא יקבל במה ויוכל לצמוח", מספרת אמו, אושרית. "זאת הייתה האינטואיציה שלנו ואנחנו לא מצטערים לרגע על ההחלטה. נגיד שהיינו אומרים כן לסכומים שהציעו לנו אבל הוא היה יושב על הספסל, מה זה שווה? מאמינים בו בהפועל, הוא מוכיח את עצמו, אז למה לא?".

גילי ואור נאווי. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

גילי ואור נאווי. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

אושרית והאח הקטן נועם. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

אושרית והאח הקטן נועם. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

למאמצים להשארתו של נאווי בהפועל גויסו המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, פרדי דוד, ומנהל המחלקה איציק כהן. פרט אליהם היו מעורבים גם ספונסרים של הפועל, כאשר אחד מהם, שתורם בשנים האחרונות למחלקת הנוער, לקח על עצמו לשלם את משכורתו של השחקן ואף דאג לחוזהו בכל הנוגע לאספקטים המשפטיים. "לפני חצי שנה, באחד ממשחקי הבית, רציתי להכיר בין בר לעו"ד יצחק יונגר, לקראת החתימה על החוזה", מספר רובי ביבי. "בר הגיע ב-15:20 אחרי שקבענו ב-15:00. הוא אומר לי 'רובי, ההורים ירדו לאילת, הייתי חייב לסגור את הבסטה בשוק'. הוא הסביר לי בגאווה שזו האחריות שלו ואמרתי לו 'אם זו הסיבה, אז טוב מאוד'. שנינו התרשמנו ממנו מאוד, הילד עוד לא היה בן 16".

אחרי מו"מ לא פשוט בירכו הצדדים על המוגמר ונאווי חתם, עוד לפני שהיה בן 16, על חוזה בוגרים לכל דבר במועדון לשלוש שנים עם אופציה לשנתיים נוספות, הכולל שכר חודשי קבוע וסעיף שחרור אסטרונומי לשחקן בגילו בסך שלושה מיליון שקלים. אחד הנושאים שגרמו למשפחה לקבל את ההחלטה הסופית להישאר בבית, הוא סעיף המבטיח לנאווי כבר בעונה שבפתח 300 דקות לפחות בקבוצת הבוגרים, לצד הדילוג לקבוצת הנוער.

נאווי עם סוכנו שלומי בן עזרא ופרדי דוד לאחר חתימת החוזה

נאווי עם סוכנו שלומי בן עזרא ופרדי דוד לאחר חתימת החוזה

עולה כיתה

למרות גילו הצעיר, זומן נאווי לאימון הפתיחה של הקבוצה הבוגרת תחת המאמן עמיר נוסבאום. יכולת הבעיטה הנהדרת בשתי הרגליים, הביטחון והקשיחות שהפגין מול שחקנים שהצעירים שבהם מבוגרים ממנו בשלוש שנים, הרשימו מאוד את הצוות המקצועי החדש והוא קיבל דקות משמעותיות בכל משחקי האימון של הקבוצה, למעט בתאריכים בהם שהה עם נבחרת הנערים. במשחק האימון בכפר קאסם בישל ישירות מנקודת הקרן לגל אסולין וגם בשאר המשחקים הפגין יכולת טובה מאוד. בקבוצה מספרים על שחקן שרעב ללמוד, מיישם את העצות של הצוות ובהחלט בשל לבמה הגדולה אותה הוא עתיד לקבל. כל אימון מסיים נאווי במנהג קבוע, 4-5 בעיטות מחוץ לרחבה תוך כדי תנועה, במטרה לפגוע דווקא במשקוף. הכניסה מהאגף לאמצע ולאחריה בעיטה חזקה מחוץ לרחבה לפינה הרחוקה, היא אחד המהלכים המאפיינים אותו.

"לבר יש פוטנציאל מצוין להיות שחקן בוגרים מוביל בכדורגל שלנו", אומר בנחרצות מאמנו בנבחרת הנערים, סלאח חסארמה. "יש לו תכונות שמיוחדות רק לו, בעל עוצמות טובות מאוד, בעיטה מצוינת, מהירות ומחוייבות הגנתית והתקפית, שזה דבר מאוד חשוב בכדורגל היום. אם יביא את הדברים האלה איתו גם לבוגרים, הוא יוכל לעשות דברים יפים. אני מקווה שייתנו לו את ההזדמנות וגם אם בהתחלה לא יילך, אז שייקבל לאורך השנה את הצ'אנסים שלו. אני בהחלט מאמין שהוא יצליח להשתלב וייקח את ההזדמנות הזו בשתי ידיים".

נאווי, שכבש בעונה שעברה 30 שערים במדי קבוצת נערים ב', הוסיף עוד שבעה שערים בתשע הופעות במדי נבחרת הנערים. בנובמבר הקרוב תתמודד הנבחרת, יחד עם נאווי, במסגרת מוקדמות אליפות אירופה. "גם בנבחרת הוא שחקן מרכזי ומוביל", מחמיא חסארמה. "אני לא חושב שמוקדם מדי עבורו להגיע לבוגרים, זה רק יעשה לו טוב יותר שהוא יתאמן וישחק ברמות יותר גבוהות ממה שהתמודד מולן בנערים. אני מזהה אצלו גם יתרונות בצד המנטלי ואין לי ספק שהוא יתמודד עם הלחצים. הוא שחקן בוגר, שמשחק עם מחשבה ולכן אני מאמין בו שייקח את זה למקום חיובי".

מככב גם בנבחרת. נאווי עם המדים הלאומיים

מככב גם בנבחרת. נאווי עם המדים הלאומיים

"האמת שגם אנחנו מתפלאים מההשתלבות המהירה שלו בבוגרים", מודה האם אושרית. "זה לא מובן מאליו שהוא מתאמן איתם ומאוד נהנה. כסף זה לא הכל, אבל אם ימשיך ככה גם זה יגיע, אני לא מודאגת. בר שלם מאוד עם זה שהוא נשאר. אחרי כל מה שהפועל עשו בשבילו, לא יכולנו לירוק להם בפנים".

"כבר שנה אני צורח לכולם במועדון 'תנו לו לשחק בבוגרים!'", מספר ביבי. "אמרתי להם שיש פה יהלום ביד, תעיפו אותו למעלה. מה שיפה בו, זה שלמרות כל ההילה שנבנית סביבו לאט לאט, הוא גם צנוע. בר סיפר לי שכל החברים בנבחרת מקנאים בו שהוא בהפועל פתח תקוה, כי יודעים שהוא היהלום של המועדון. החברים שלו לנבחרת, שנמצאים במועדונים הגדולים, יודעים שאין להם סיכוי להתקדם לסגל של הבוגרים לפחות בשלוש השנים הקרובות. כשיגיעו לשם, בר נאווי כבר יחלק הוראות בבוגרים של הפועל פתח תקוה". כל שנותר כעת הוא להפקיד ברגליו הצעירות של נאווי את המושכות בלאומית ולברר האם חלומו הראשוני, שהפך כעת בר השגה, יכול להתפתח למחוזות רחוקים הרבה יותר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. מאיר מנצור

    שאפו ענק למשפחת נאווי אנשים צנועים. אני מכיר את אביו הרבה מאוד שנים ורק שבוע שעבר נודע לי שהכוכב בר הוא בנו הייתי בהלם. הרבה הצלחה וכל הטוב שבעולם

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכישרון הכי גדול שלהם עבר למכבי דניאל גולני

  3. יוסי

    הוא ודניאל גולני היו רמה מעל כולם, מחכה ששניהם יפגשו בדרבי בוגרים.

  4. אביהו

    הבוגרים של הפועל אפילו לא ברמה של הנוער של מכבי פת ככה שזה לא הישג גדול חחח

  5. ירון

    ילד פלא שפו למשפחת נאוי לאמא אושרית. גידלתם ילד לתפארת צנוע נחוש להצלחה אין ספק שאם ימשיך ככה יגיע לרמות הגבוהות.

  6. משה

    התותח עם הכישרון הכי גדול הוא אך ורק דניאל גולני. היה ותמיד ישאר! הוא יגיע הכי רחוק שיש.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר